שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מי את עו"ד טלי גוטליב? כל הדרך מבני ברק למלחמה בתלונות שווא נגד גברים

חדשות

מי את עו"ד טלי גוטליב? כל הדרך מבני ברק למלחמה בתלונות שווא נגד גברים, צילום: עו"ד טלי גוטליב. צילום: נירה ידין
מי את עו"ד טלי גוטליב? כל הדרך מבני ברק למלחמה בתלונות שווא נגד גברים
28/07/2016, עו"ד בלה סטולר

היא גדלה בבני ברק, בבית דתי לאומי ולמרות שחלמה להיות רופאה הפכה לסניגורית פלילית. לפני שלוש שנים חזרה בשאלה. "בשם השוויון אני יוצאת כנגד הנחת עבודה שגוייה כי אשה דוברת אמת רק כי היא אשה וגבר אלים ושקרן רק כי הוא גבר", אומרת גוטליב. כדאי שתקשיבו לה, יש לה עוד הרבה מה להגיד

 

טלי גוטליב אומרת את כל מה שהיא חושבת, וזה בכלל לא מעניין אותה אם תסכימו איתה או לא, ובכל מקרה אי אפשר להתעלם מנוכחותה העוצמתית. מי היה מאמין שעורכת דין טלי גוטליב, היא בת 40 בסך הכל. כבר 16 שנה שהיא מתחזקת קריירה מצליחה כסניגורית פלילית במשרה מלאה והיא גם אמא לתאומים בני 17 וילדה אוטיסטית בת 4 וחצי. היא גדלה בבני ברק, בבית דתי לאומי ולפני כשלוש שנים חזרה בשאלה. נשואה לנומרולוג ניר גוטליב ומתגוררת בגבעת שמואל.

טלי הפכה בשנים האחרונות לדמות מוכרת בעולם המשפט, וכשהיא נכנסת לאולם בבית המשפט נוכחותה מורגשת ואי אפשר להתעלם ממנה.   

היא לא חוששת להשמיע את דיעותיה ולא מתחשבת במוסכמות או בפוליטיקלי קורקט: " אם היו אומרים לי כי אייצג גברים החשודים בעבירות מין והטרדות מיניות מן הסתם הייתי צוחקת. כיום אין זה סוד כי חרטתי על דיגלי מלחמת חורמה בתופעה הדחוייה של תלונות שוא כנגד גברים תוך ניצול מיגדר לקידום אינטרסים אישיים. לטעמי ניצול מיגדר ממילא לוקח אותנו שנות אור לאחור. בשם השוויון והכבוד ההדדי אני יוצאת כנגד הנחת העבודה השגוייה כי אשה דוברת אמת רק כי היא אשה וגבר אלים ושקרן רק כי הוא גבר. היום אני אעיד על עצמי כי כוחה של המדינה מול האזרח הוא אדיר ועל כן יש ללחום את זכויותיו של האזרח ללא מורא ומתוך הכרה כי גם אנו עלולים להיפגע מהחלטות שלטוניות".

  האם תמיד חלמת להיות עורכת דין?

 לא, זה לא היה בכלל החלום שלי להיות עורכת דין. חלמתי להיות רופאה. פשוט לא התקבלתי לרפואה.

 איפה למדת משפטים ואצל מי התמחית?

 אני בוגרת תואר ראשון במשפטים, ומוסמכת תואר שני של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן, בוגרת התמחות בפרקליטות המדינה מחוז ת"א (פלילי).

 איך הגעת דווקא לתחום שבו את מתמחה?

 למדתי משפטים באוניברסיטת בר אילן. בפלילים התאהבתי מייד. אני רומנטיקנית. אוהבת אנשים, סיפורים, דינמיקת חיים שהתחום הפלילי מאופיין בהם.

 איזו דמות בעולם המשפט הכי השפיעה עלייך?

 אין לי דמות שהשפיעה עלי בעולם המשפט. יש דמויות שהשפיעו עלי במהופך. שלנוכח התנהלותם התחייבתי בפני עצמי לנהוג אחרת. לנהוג חמלה ויושר ונאמנות לטובת לקוחותיי ולעולם לא לזלזל או להעליב את מי שעומד מולי.

 תארי את התיקים הכי מעניינים שייצגת בהם

 זיכויים בתיקי עבירות מין אשר נדמים לעיתים כתיקים חסרי סיכוי. אך לאחרונה הבאתי לזיכויו של אדם אשר היה במעצר בגין תלנות שקריות של ביתו החורגת.

אני עובדת  כ- 16 שנים בקירוב  כעורכת דין  בתחום הפלילי ושמירת זכויות האזרח. במהלך השנים ייצגתי קרוב לארבעת אלפים חשודים / נאשמים / קטינים בהליכים השונים. טיפלתי בתיקי  פשעים חמורים מורכבים וקשים  ביותר  לרבות עבירות אינוס, רצח , פציעה בנסיבות מחמירות שוד ייבוא סמים ועוד.

 מה האני מאמין שלך בעולם המשפט

 האני מאמין שלי הוא ייצוג לקוחותיי בנאמנות מוחלטת, ללא חשש. זניחת האגו לטובת הצגת טענות לקוחותיי גם כשמדובר בטענות דחוקות. לא להתנצל על ייצוג בתיק כזה או אחר. לשמור על חסיון מוחלט ולפעול לטובת הלקוח בהתאם לרצון הלקוח.

 אני רואה לעצמי חובה אישית ומוסרית לפעול לטובת כלל עורכי הדין, ועל כן הגשתי מועמדות לראשות לשכת עורכי הדין בבחירות האחרונות.

הלשכה נתפסה בעיניי כגוף שאינו שומר על כבודם של עורכי הדין, וכגוף המבזבז את כספי דמי החבר שלא לצורך. סברתי כי נכון לפעול להקמת מנגנון מעורבות חברי הלשכה בהליכי חקיקה. כי קולם של עורכי הדין חשוב. סברתי כי קיים הכרח בשקיפות מוחלטת בשימוש כספי חברי הלשכה. בעיקר סברתי כי עורכי הדין צריכים לדאוג לעצמם תוך הכרה כי אין מקום לחנופה מיותרת לשופטים.

אני קוראת לעורכי דין להיות אמיצים דיים ולומר בפה מלא את טענותיהם, תוך הכרה בכוחו של עורך הדין לשכנע וליצור מציאות אחרת וטובה יותר עבור מרשו.

  מה הכי מרגיז אותך בקולגות שלך

 לצערי הרב עורכי הדין רבים מעודדים את לקוחותיהם לנגח את יריביהם באמצעים פסולים בין השאר על דרך עידוד בפנייה למשטרה בתלונות מיותרות, ולעיתים רבות תלונות חסרות שחר.

 מהי הצלחה בתיק בעינייך

 הישג משפטי מבחינתי הוא הגעה לתוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח שלי. אני אינני עומדת על הפרק, כי אם הלקוח שלי. ועל כן הישגיי נמדדים בהישיו של הלקוח שלי.

 מה צריך לתקן במערכת המשפט

 כולי תקווה כי בתי המשפט יוציאו תחת ידיהם באומץ החלטות המוקיעות שימוש לרעה בכח השררה  ופגיעה  בזכויות יסוד. יכבדו את מעמדם של עורכי הדין באולמם. יימנעו מהערות מיותרות לעורכי דין באופן הפוגע לא פעם במירקם העדין של יחסי עורך דין לקוח.

 מהו החלום המשפטי הגדול שלך

 אין לי חלומות משפטיים. יש בי חלומות שמתפקחים ומתפתחים מעת לעת הקשורים להמשך הצלחה שלי בעולם המשפט, המשך מלחמה שלי בעוולות. יש בי אג'נדה המפעמת בי במלוא העוצמה. אני חולמת על שוויון מיגדרי. שוייון אמיתי ללא ניצול חולשה לצורך קידום, ללא שימוש במיגדר לצורך קידום. שואפת ליום בו לא נידרש לאפליה מתקנת. לטעמי בעולם המשפט אין בכך צורך. נשים מאיישות משרות בכירות שהן ראויות להן ובהתאם לכשרונן אך לא בשל היותן נשים ובכך אנו מהווים סמל ודגל לשוויון.

 באיזו עבירה בתיק פלילי לא היית מייצגת? האם יש לך קווים אדומים?

 למעט עבירות בטחון המבוצעות בידי מי שחותר תחת אושיות הדמוקרטיה הרי ואייצג כל אדם תהא הביקורת על כך אשר תהא.

 אם היית ממליצה לילדייך ללמוד עריכת דין וללכת בעקבותייך?

 באשר לילדיי, אינני מעודדת את ילדיי לפעול כך או אחרת. אני מעודדת אותם לדבר אחד: להיות נאמנים לעצמם, לעשות מה שנכון להם, לא לבחור מה שנכון לכולם אלא מה שנכון להם. אני אהיה גאה בילדיי בכל אשר יעשו בחייהם.

 מה אתה עושה כדי להרגיע את הנפש

 לרוגע לעצמי אני מוצאת מפלט בריקודי עם שהם תמצית השמחה, תמצית הביחד, תמצית השחרור.

ובנימה אישית אם יורשה לי. אני אמא לילדה אוטיסטית .  ההורות השונה הזו לימדה אותי כי שאיפות מתפקחות מעת לעת, כי מה חשבת שנכון לך פעם כבר לא נכון לך היום. ובעיקר לימדה אותי ילדתי המיוחדת סבלנות וסובלנות. לעולם לא תדע מה אסף אדם אצל עצמו כדי להצליח להתייצג בפניך באופן שבו הוא התייצג. חובתינו כאנשים להיות אנשים. מערכת המשפט צריכה להוות מראה ומופת ליחס אנושי, חסר זילזול ויוהרה. אם נצליח בכך דיינו.

רוצים שגם הפרופיל המקצועי שלכם יופיע אצלנו באתר? צרו קשר

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:253
קומיט וכל טופס במתנה