שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > החלת הדין הישראלי ביו"ש – השרה שקד: כל חוק יעבור התייחסות לתושבי יו"ש

חדשות

החלת הדין הישראלי ביו"ש – השרה שקד: כל חוק יעבור התייחסות לתושבי יו"ש  , צילום: השרה שקד היום. צילום: באדיבות דוברות השרה
החלת הדין הישראלי ביו"ש – השרה שקד: כל חוק יעבור התייחסות לתושבי יו"ש
06/06/2017, עו"ד חור אוריאל ניזרי

שרת המשפטים איילת שקד ושר התיירות יריב לוין, מובילי היוזמה להשוואת חקיקה ביהודה ושומרון התארחו הבוקר בדיון בנושא השוואת חקיקה בוועדת הכנסת:  שרת המשפטים איילת שקד: "טוב יעשו חברי הכנסת אם יחילו את בקשתינו  גם על עצמם...החל מעתה לא תעלה לדיון בוועדת השרים הצ"ח ממשלתית ללא התייחסות לתושבי יו"ש"

שרת המשפטים ח"כ אילת שקד יצאה בהצהרה חריגה "החל מעתה לא תעלה לדיון בוועדת השרים הצ"ח ממשלתית ללא התייחסות לתושבי יו"ש". כל זאת, במסגרת דיון מיוחד שהתקיים היום (ג) בכנסת לאור היוזמה להשוואת חקיקה ביהודה ושומרון בה התארחו הבוקר השרים לוין ושקד בדיון בנושא השוואת חקיקה בוועדת הכנסת. שר התיירות יריב לוין: "הגיע הזמן לשחרר את תושבי יהודה ושומרון מהמשטר הצבאי. יש להעביר סמכויות מהמינהל האזרחי למשרדי הממשלה ולשנות את חיי התושבים באופן דרמטי".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

השר לוין אמר עוד, במסגרת הדיון המיוחד בכנסת כי: "הגיע הזמן לשחרר את תושבי יהודה ושומרון מהמשטר הצבאי. יש להעביר סמכויות מהמינהל האזרחי למשרדי הממשלה ולשנות את חיי התושבים באופן דרמטי. מה שמתחולל בגזרת צו האלוף הוא ביזיון ושערוריה וביטוי ליחס מפלה ומתעמר שמופנה להתיישבות ולמתיישבים ביהודה ושומרון בניגוד מוחלט למדיניות הממשלה. הגיע הזמן שהמערכות יתפנו ממרדף אחרי חוות בודדים ויתעסקו יותר בהחלת החקיקה על התושבים. הסלקטיביות צריכה להסתיים. חיכינו 50 שנה וזה הזמן לשנות גישה- החוק יחול ביהודה ושומרון, ורק אם יש סיבה מיוחדת שלא- ינומק וייבדק".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה עוד: "אנו מנסים לשנות את מציאות החקיקה בכנסת. השר לוין ואני הנחנו את השרים שהחל מתאריך ה 1.6 בכל הצ"ח ממשלתית תהיה התייחסות לתושבי יהודה ושומרון, בין אם בחקיקה ראשית, בין אם דרך צו אלוף או בכל דרך אחרת.  מבדיקה שעשינו בכנסת האחרונה ראינו שחוץ מחוק ההסדרה הידוע רק ארבעה חוקים בלבד התייחסו לתושבי יהודה ושומרון; חוק האומנה, חוק השירות האזרחי, חוק התייעלות כלכלית וחוק איסור אפליה במוצרים. אין עבודה מהירה לצערינו בייצור צווי אלוף, משרד הבטחון לא עומד בקצב הזה".

במהלך הדיון השרה סיפרה: "ישבתי לכמה ישיבות עם סגן שר הבטחון, הרב אלי ועם המשנה ליועמ"ש, רז נזרי, שעשה יום עיון לכל היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה כדי שילמדו על ההוראה שלנו וגם בכדי שילמדו כיצד להתייחס אליה ועל ההשלכות של ההנחייה. אני אישית דאגתי להקצות במשרד המשפטים  עוד שני תקנים על מנת להאיץ את הקצב של יצירת צווי אלוף ונרמול היחסים של תושבי יהודה ושומרון. אין ספק שהחיים של תושבי יהודה ושומרון צריכים להיות שווים לחיים של תושבי ישראל הקטנה. אך טריוויאלי ומתבקש לתת מענה ל 450,000 אזרחי ישראל. זה לא צריך לקרות רק כשיש אג'נדה כלכלית כמו בחוק השקיות, שאז דואגים להוציא צו אלוף מהר. זה צריך לקרות בכל חוק.  השר לוין ואני, מתוך כיבוד הריבונות והעצמאות של החכים, הכנו את המכתב רק לשרי הממשלה אבל טוב יעשו החכים אם יחילו את הבקשה שלנו גם על חברי הכנסת, לפחות של הקואליציה. "

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:39
קומיט וכל טופס במתנה