שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פרשה 242: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי בגין שוחד, הלבנת הון ועוד

חדשות

פרשה 242: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי בגין שוחד, הלבנת הון ועוד, צילום: צילום: גטי ישראל
פרשה 242: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי בגין שוחד, הלבנת הון ועוד
24/09/2017, עו"ד לילך דניאל

קליסקי, שהיה דמות מוכרת בענפי הכדורסל והכדוריד בישראל, נאשם בין היתר כי ניצל את קשריו האישיים עם סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, לשם השגת תקציב מדינה למטרות שונות תמורת קבלת ותיווך שוחד

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה היום (א') כתב אישום לבית המשפט המחוזי בת"א נגד איש העסקים משה קליסקי, הנאשם בעבירות של תיווך בשוחד, סיוע ללקיחת שוחד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף מסמך, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ועוד. זהו כתב האישום השלישי המוגש במסגרת "פרשה 242", כאשר ההחלטה בעניינם של חשודים נוספים בפרשה תתקבל בתקופה הקרובה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בכתב האישום, שהוגש ע"י עורכי הדין ד"ר יונתן קרמר ועמרי קופלר, נאמר כי בשנים הרלוונטיות עסק קליסקי בתחום הפרסום והדפוס, בפרט בתחום הספורט. בנוסף, הוא היה דמות מוכרת בענפי הכדורסל והכדוריד בישראל, ושימש כחבר בהנהלת איגוד הכדורסל הישראלי. קליסקי נאשם כי ניצל את קשריו האישיים עם סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, לשם השגת תקציב מדינה בהיקף של כחצי מיליון שקלים עבור איגוד הכדוריד. מאחר שאיגוד הכדוריד אינו נמנה עם הגופים שלהם ניתן על-פי חוק להעביר תקציבי מדינה שמקורם בכספים קואליציוניים, התקציב עבר לאיגוד בעקיפין דרך מכון וינגייט. בעד העברת התקציב, נאשם קליסקי שקיבל מהאיגוד שוחד בהיקף של כ-180 אלף שקל, סכום שהיווה למעלה מ-35% מסך התקציב שהועבר ממפלגת ישראל אל האיגוד דרך וינגייט. כדי להסוות את התשלום, הוציאה החברה שבבעלות קליסקי חשבונית כוזבת למכון וינגייט שהונפקה בגין "מיתוג/שיווק כדוריד 2013".

באישום נוסף נאמר כי מיכאל קלגנוב, זוכה מדליית הארד בשייט בקיאק במשחקים האולימפיים בסידני 2000, נבחר לכהן כחבר מועצת העיר טבריה מטעם ישראל ביתנו ללא שכר. משכך, פנה קלגנוב אל סגנית השר קירשנבאום על מנת שזו תסייע לו במציאת מקור פרנסה. קליסקי נאשם כי סייע לקירשנבאום לקבל שוחד מעמותת הספורט עמק הירדן בדמות העסקת מקורבה קלגנוב במיזם שניסה לקדם לפיתוח ענף הקיאקים בישראל, וזאת בעד העברת תקציב מדינה בסך כחצי מיליון שקל לפעילות העמותה. קירשנבאום סיכמה עם המועצה האזורית עמק הירדן ועם עמותת הספורט כי תקבל שוחד בכך שקלגנוב יעמוד בראש המיזם. עם פרוץ החקירה המשטרתית הגלויה בפרשה, הקמת המיזם היתה בשלבים מתקדמים, מינויו של קלגנוב לעמוד בראשו הובטח, קירשנבאום מצאה מקור תקציבי למימונו, אך העברת התקציב טרם התבצעה בפועל.

כתבי האישום שהוגשו לבית המשפט בפרשה 242 כוללים למעלה מ-10 פרשיות, אשר נחשפו במהלך חקירה מאומצת של היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל, בראשות תנ"צ אפרים ברכה ז"ל, בשיתוף יחידת יהלום של רשות המיסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי צוות פרקליטים מהמחלקה הכלכלית, בראשות דן אלדד.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:142
קומיט וכל טופס במתנה