שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עד המדינה במשפט הולילנד: "קלנר, ספרן וגלאון שילמו שוחד למהנדס העיר"

חדשות

עד המדינה במשפט הולילנד: "קלנר, ספרן וגלאון שילמו שוחד למהנדס העיר", צילום: .
עד המדינה במשפט הולילנד: "קלנר, ספרן וגלאון שילמו שוחד למהנדס העיר"
09/07/2012, עו"ד אנה נודל

לאחר שמרבית הפרויקט נמכר לחברת הולילנד פארק, נמשכו תשלומי השוחד לנבחרי ציבור; עד המדינה סיפר כי ראשי הולילנד פארק ביקשו לשחד את מהנדס העיר כדי שיאשר תוספת במספר יחידות הדיור

יום הדיונים השישי (ב') בפרשת הולילנד התמקד במעורבותם של ראשי חברת הולילנד פארק, אביגדור קלנר, אמנון ספרן ושמואל גלאון.

הולילנד פארק הינה חברה שהוקמה בשותפות בין חברת פולאר (60%), קרדן נדל"ן (30%) ולאומי השקעות (10%). החברה רכשה מהיזם הלל צ'רני 82% מפרויקט הולילנד – כמעט את כל הקרקעות המיועדות למגורים. אביגדור קלנר היה באותה העת מנכ"ל ויו"ר פולאר השקעות ויו"ר פולאר נדל"ן. אמנון ספרן כיהן בתפקיד מנכ"ל פולאר נדל"ן וקלדש בנייה, ושמעון גלאון היה מנכ"ל קרדן.

לפי כתב האישום, שלושתם דאגו, יחד עם צ'רני, לקדם את פרויקט הולילנד באמצעות מתן שוחד וטובות הנאה. לטענת הפרקליטות, הם העבירו שוחד לראש העיר ירושלים אורי לופוליאנסקי, סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר יהושוע פולק, סגן ראש העירייה אליעזר שמחיוף ומהנדס העיר ירושלים לשעבר, אורי שטרית. לפי כתב האישום, השלושה העבירו בין השנים 2003 ל-2006 סך של 3.3 מיליון שקל לעובדי ציבור בעיריית ירושלים.

עד המדינה סיפר בדיון היום כי ראשי הולילנד פארק ביקשו ממנו לסייע להם לקדם את תב"ע ד', מכיוון ש"קלנר ידע שאני משלם שוחד. דיברתי איתו על זה לא פעם ולא פעמיים, וספרן וגלאון ידעו שיש לי קשרים". העד סיפר שצ'רני לא רצה להמשיך לשאת לבדו בתשלומי השוחד ולכן שיתף את ראשי הולילנד פארק.

בסוף 2002 נחתם הסכם בין הולילנד פארק לבין עד המדינה, במסגרתו העד היה צריך לפעול לשכנוע מהנדס העיר, אורי שטרית, לאשר תוספת של 20% במספר יחידות הדיור בפרויקט. על-פי ההסכם, הובטחו לעד 240,000 דולר - מחציתם במועד החתימה ומחציתם עם קבלת האישור. לדברי העד, הסכום כולו נועד לתשלום שוחד לשטרית. העד טען במהלך הדיון שקלנר, ספרן וגלאון ידעו על תשלום השוחד.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:172
קומיט וכל טופס במתנה