שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הכנסת מנקה שולחן: לא פחות מ-61 הצעות חוק אושרו ביום האחרון למושב הקיץ

חדשות

הכנסת מנקה שולחן: לא פחות מ-61 הצעות חוק אושרו ביום האחרון למושב הקיץ, צילום: צילום: רון פז
הכנסת מנקה שולחן: לא פחות מ-61 הצעות חוק אושרו ביום האחרון למושב הקיץ
29/07/2012, רון פז

יו"ר הקואליציה זאב אלקין לא "הפסיד" אף הצבעה בקדנציה של 3 שנים וחצי; על מה הצביעו הח"כים בהצבעות המרתוניות, וכמה מהם טרחו בכלל להיות נוכחים במליאה?

הכנסת ה-18 יצאה בשבוע שעבר לפגרת הקיץ, וביום הדיונים האחרון של המליאה למושב הנוכחי, יום ד' 25 ביולי, ביצעו הח"כים החרוצים "ניקוי שולחן" מרשים מאוד: לא פחות מ-61 הצעות חוק אושרו במליאה באותו היום. 37 חוקים אושרו בקריאה שנייה ושלישית ונכנסו לספר החוקים, ואילו 24 הצעות חוק אושרו בקריאה ראשונה, והבטיחו בכך את המשך הדיונים בוועדות הכנסת וחזרה להצבעה במליאה במושב הבא.

השאלה המטרידה היא, עד כמה חברי הכנסת בקיאים בהצעות החוק עליהן הם מצביעים ועד כמה הם מפעילים שיקול דעת עצמאי. בכתבה ששודרה ביום ו' בתוכנית "אולפן שישי" בערוץ 2, נצמד הכתב לשבוע עבודה של יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין. אלקין הצטייר כמי שרודה בחברי הקואליציה ביד קשה, ובין היתר צועק באולם המליאה, בשניות של ההצבעה, "בעד!!" או "נגד!!", כמי שחושש שהח"כים לא יודעים כיצד להצביע ויש להזכיר להם לאיזה צד הם "שייכים".

עוד נתפס בעדשת המצלמה הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ בוגי יעלון, מבקש מאלקין בדחילו ורחימו קיזוז כדי להיעדר מהצבעה לצורך מתן הרצאה, ואילו אלקין מנער אותו מעליו ומסרב. אלקין הוצג כמי שלא הפסיד עבור הקואליציה ולו הצבעה אחת במשך שלוש שנים וחצי.

האם מרתון ההצבעות נוגע לתיקונים טכניים או איזוטריים? ממש לא. בין הצעות החוק שאושרו בקריאה שנייה ושלישית ביום ד' האחרון: הקמת רשות ארצית לכבאות והצלה; הגדלת הגירעון בתקציב המדינה ל-3 אחוזי תוצר; חוק המאבק בגרעין האיראני; הסמכת בימ"ש השלום לדון בעניינים מנהליים (אושר בתמיכה של 16 ח"כים בלבד); חוק המעניש חברות על חיובי יתר בהוראות קבע (אושר בתמיכה של 12 ח"כים בלבד); בעלות על רכב לא תשלול קצבת הבטחת הכנסה (אושר בתמיכה של 9 ח"כים בלבד); חוק למניעת אלימות במוסדות רפואיים (10 ח"כים); קדימות בהשתלת איברים לאדם שתרם בעבר איבר (8 ח"כים) ועוד ועוד הצבעות, שבחלקן הגדול נעדרו מהמליאה 90% מחברי הכנסת.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:6
קומיט וכל טופס במתנה