שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לאישור תביעה ייצוגית: חב' הביטוח מקזזת מהתגמולים את אגרת הרישוי

חדשות

בקשה לאישור תביעה ייצוגית: חב' הביטוח מקזזת מהתגמולים את אגרת הרישוי, צילום: תאונת דרכים
בקשה לאישור תביעה ייצוגית: חב' הביטוח מקזזת מהתגמולים את אגרת הרישוי
30/07/2011, רון פז

מהבקשה עולה, כי חברת הביטוח שומרה נוהגת לקזז למבוטחיה את יתרת אגרת הרישוי המגיעה להם בעת שהיא מפצה בגין גניבת הרכב או אובדן גמור

לפי החוק, זכאי בעל רכב שרכבו הורד מהכביש באופן קבוע, בין אם בעקבות גניבה ובין אם בעקבות תאונה קשה (אובדן גמור), לדרוש החזר של אגרת הרישוי ששילם למשרד התחבורה. אגרת הרישוי משולמת לשנה מראש, ולכן בהכרח ישנה יתרה להחזר, המחושבת באופן יחסי לפי מספר הימים שנותרו ממועד הגניבה או התאונה ועד לתום תוקף הרישוי הנוכחי.

מבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א, ע"י המבוטח איוב בולוס סאמר, המיוצג ע"י עו"ד הראל חסון, עולה כי רכבו של המבוטח ניזוק בתאונה והוכרז כאובדן גמור. המבטחת, חברת הביטוח שומרה, פיצתה את המבוטח בשווי הרכב בניכוי 1,772 שקל – "קיזוז יחסי של אגרת הרישוי בגין תקופת הרישוי שנותרה".

בבקשה נטען כי קיזוז זה מנוגד לתקנה 290א לתקנות התעבורה, לפיה החזר האגרה מגיע לבעל הרכב ולא לחברת הביטוח. לפיכך, אין לחברת שומרה זכות להפחית סכום כלשהו בגין "קיזוז אגרת רישוי יחסית" בגין התקופה שנותרה.

התובע מבקש לייצג את כל אותם מבוטחים שקיבלו מחברת שומרה תגמולי ביטוח בקיזוז אגרת רישוי יחסית. מספרם מוערך ב-1,500 איש בשנה, להם נגרם נזק ממוצע של 1,000 שקל ובסה"כ מיליון וחצי שקל בשנה. נטען לפיכך כי הנזק לקבוצה במשך 3 שנים מוערך ב-4.5 מיליון שקל, וכי הבקשה עומדת בתנאים להיות מאושרת כתובענה ייצוגית.

(ת"צ 33569-07-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:78
קומיט וכל טופס במתנה