שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שופטת שבאה מהפרקליטות – כשירה לשבת בדין בו הפרקליטות מייצגת צד?

חדשות

שופטת שבאה מהפרקליטות – כשירה לשבת בדין בו הפרקליטות מייצגת צד?, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
שופטת שבאה מהפרקליטות – כשירה לשבת בדין בו הפרקליטות מייצגת צד?
07/08/2012, רון פז

השופטת מעין צור דחתה בקשה לפסול עצמה למרות שטרם חלפו 5 שנים מאז סיימה עבודתה בפרקליטות, בטענה כי אין בתיק זה נסיבות המצדיקות זאת

שופטת בית משפט השלום בחיפה, מעין צור, דחתה בקשה לפסול עצמה מלשבת בדין, למרות שטרם חלפו 5 שנים מאז סיימה לעבוד בפרקליטות. צור קבעה כי עובדה זו אינה מונעת ממנה אוטומטית מלשבת בדין, אלא בהתקיים נסיבות המצדיקות זאת – ואלו אינן קיימות במקרה שמונח לפניה.

המבקש, עו"ד במקצועו, טען כי בהתאם לכללי האתיקה לשופטים (סעיפים 15(ב)(4) ו-15(ב)(5) ), מנועה השופטת צור מלדון בבקשה לעיון בחומרי חקירה שהגיש, הואיל וטרם חלפו חמש שנים מאז סיימה לעבוד בפרקליטות מחוז חיפה, ועתר כי תפסול עצמה מלדון בה.

השופטת צור ציינה כי עפ"י חו"ד של ועדת האתיקה לשופטים - סעיף 15(ב)(4) לכללי האתיקה אינו מונע משופט אוטומטית מלשבת בדין כפי שטוען המבקש, אלא רק בהתקיים נסיבות המצדיקות זאת. צור קבעה כאמור כי במקרה זה לא מתקיימות נסיבות כאלה, שכן היא לא טיפלה בתיק בעת עבודתה בפרקליטות מחוז חיפה והוא אינו מוכר לה מתקופת עבודתה שם.

עוד הבהירה צור כי באופן דומה, אף סעיף 15(ב)(5) לכללי האתיקה אינו מונע באופן אוטומטי משופט ששימש בעבר כפרקליט מלשבת בדין בתיקים שבהם הפרקליטות מייצגת את אחד הצדדים. הפרקליטים בפרקליטות אינם "שותפים". הם אינם מנהלים עסק משותף, אין הם תלויים האחד בשני מבחינה כלכלית, אין להם אינטרס כלכלי משותף ושכרם מעבודתם כפרקליטים אינו מושפע מפרמטרים כדוגמת גיוס לקוחות, ייצוגו של לקוח זה או אחר וכיו"ב. המונח "שותף" בסעיף הנדון מתייחס לעורכי דין מן המגזר הפרטי, שלהם אינטרס כלכלי עסקי משותף.

עוד הבהירה השופטת צור כי שופטים לא מעטים מקרב השופטים העוסקים בעניינים פליליים שימשו עד למינויים כפרקליטים בפרקליטות הפלילית, ואין כל הצדקה לקבוע כי אלו פסולים מלדון בתיקים פליליים, תחום שבו הם בקיאים ומנוסים, במשך חמש שנים.

 

(ת"פ 2162-06)

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:88
קומיט וכל טופס במתנה