שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש גזר עבודות שירות על שני מעורבים בפרשת גניבת נתוני מרשם אוכלוסין

חדשות

ביהמ"ש גזר עבודות שירות על שני מעורבים בפרשת גניבת נתוני מרשם אוכלוסין, צילום: צילום: istock
ביהמ"ש גזר עבודות שירות על שני מעורבים בפרשת גניבת נתוני מרשם אוכלוסין
11/02/2013, עו"ד אנה נודל

6 חודשי עבודות שירות הוטלו על מתכנת תוכנת אגרון פלוס 2006 שהציגה פרטים אישיים של מיליוני ישראלים. תלמיד כולל שיצר ממשק המאפשר לבצע חיפוש במאגר הנתונים נידון ל-3 חודשי עבודות שירות

בית משפט השלום בתל אביב גזר אתמול (א') עונשים של עבודות שירות על שני מעורבים בפרשת גניבת נתוני מרשם אוכלוסין. במהלך שנת 2006 הופצה ברשת האינטרנט תוכנת אגרון שהציגה שלל נתונים על מיליוני ישראלים. לאחר חקירה ממושכת של הרשות למשפט, טכנולוגיה ומדע, החוקרים הגיעו למסקנה כי עובד חיצוני במשרד ממשלתי העתיק את הנתונים והעביר אותם לגורם עסקי. המידע החליף כמה ידיים ועל בסיס הנתונים הללו פותחה תוכנת אגרון שהציגה את המידע לגולשים בחינם. לטענת משרד המשפטים, דליפת הנתונים הקלה מאוד על ביצוע עבירות של הונאה וזיוף.

בשנת 2005 הותקנה בשרת המחשבים במוסד בית דיסקין בירושלים שלא כדין נגזרת מרשם האוכלוסין המעודכנת עד ספטמבר 2005. באותה התקופה, אחד הנאשמים בפרשה, אברהם יוסף אדם היה תלמיד בכולל ונמצא במוסד בית דיסקין. בין היתר התנדב אדם לעזור בענייני מנהלה שונים, לרבות ענייני המחשוב במוסד. הוא לקח העתק של נגזרת מרשם אוכלוסין והמירה מבסיס נתונים בפורמט של תוכנת SQL לבסיס נתונים בפורמט של תוכנת ACCESS ויצר ממשק משתמש לביצוע שאילתות ושליפת נתונים מנגזרת מרשם האוכלוסין. אדם הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות שבמסגרתו הוא הודע בעבירה של פגיעה בפרטיות. הצדדים ביקשו להטיל עליו שלושה חודשים של עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס של 40 אלף שקל. 

הקובץ עבר מספר ידיים והגיע למתכנת משה אלעזר מושקוביץ, שתכנת על בסיס מאגר המידע את תוכנת אגרון פלוס 2006 שכללה פרטים אישיים על האזרחים ששמם מופיע ברשימה. התוכנה אפשרה לערוך חיפושים ואחזורים של מידע באופן מתקדם ולבנות שאילתות מורכבות על ידי חיבור והקמה של שדות נתונים כקריטריונים לאחזור. מושקוביץ מכר את התוכנה ללקוחותיו שביקשו לתקן את מחשביהם. גם הוא הורשע על פי הודאתו בעבירה של פגיעה בפרטיות. במסגרת הסדר הטיעון שאליו הגיעו הצדדים, התבקש בית המשפט לגזור עליו שישה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס של 75 אלף שקל. השופטת הדסה נאור קיבלה את הסדרי הטיעון וקבעה כי "לאור מדיניות אחידות הענישה ובהתחשב במדרג הענישה בין מעורבים אלה, מצאתי כי הענישה המוצעת מאזנת נכון בין כל השיקולים הצריכים לעניין".

 

(ת"פ 24441-05-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:79
קומיט וכל טופס במתנה