שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חברה קבלנית הורשעה ונקנסה בגין ליקויי בטיחות בעבודה אף שאיש לא נפגע

חדשות

חברה קבלנית הורשעה ונקנסה בגין ליקויי בטיחות בעבודה אף שאיש לא נפגע, צילום: בנייה. צילום אילוסטרציה: חן כדורי
חברה קבלנית הורשעה ונקנסה בגין ליקויי בטיחות בעבודה אף שאיש לא נפגע
17/11/2014, עו"ד אורי ישראל פז

במשרד הכלכלה שלחו מסר מרתיע למעסיקים וציינו כי אף שלנאשמים אין עבירות קודמות ועל אף שהליקויים תוקנו במהרה, יש חשיבות לענישה משמעותית הנלווית להרשעה: "לא בכדי נקבעו עבירות פליליות שבגינן קיימת סנקציה של קנס פלילי בתחום הבטיחות בעבודה. מעסיקים צריכים להבין שלמעשיהם יש השלכות. לא נאפשר 'לעגל פינות' באופן שעלול לפגוע בבטיחות העובדים"  

דרמה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב: בעקבות חקירת מינהל הבטיחות במשרד הכלכלה, חברה קבלנית בתחום הבנייה הורשעה ונקנסה למרות שאף עובד לא נפגע. לדברי עו"ד אנט שקורי פליישמן, תובעת מטעם משרד הכלכלה, "העבירות עלולות היו לגרום לפגיעה בחיי אדם. אף שלנאשמים אין עבירות קודמות ואף על פי שהליקויים תוקנו במהרה, יש חשיבות רבה לענישה משמעותית המתלווה להרשעה ומעבירה מסר מרתיע כלפי המעסיקים".

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

שופט בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, אורן שגב, הרשיע את חברת אחים מוראר לעבודות בניה (1992) וגזר על החברה קנס פלילי בסך 26 אלף שקל. על מנהל החברה, מחמור מראר, הוטל קנס פלילי בסך 10,000 שקל. בנוסף, חייב בית הדין לעבודה את מנהלי החברה לתחום על התחייבות להימנע מביצוע עבירות על הוראות פקודת הבטיחות בעבודה ותקנותיה בסך של 87,200 שקל על החברה ובסך 101,600 שקל על מנהלה.

ב-21 בינואר פשטו מפקחי מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה על אתר בנייה ברחוב יאיר שטרן 7 רעננה. בעקבות הביקורת שנערכה באתר ונחקרה על ידי חוקרי משרד הכלכלה, נמצאו ליקויים ומחדלים המוגדרים כעבירות פליליות בהתאם לחקיקת הבטיחות בעבודה.

ממצאי חקירת מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה הובילו להגשת כתב אישום נגד החברה הקבלנית שביצעה עבודות בניה במסגרת בניית בית מגורים, באמצעות עו"ד אפרת קלט מהלשכה המשפטית במשרד הכלכלה.

הנאשם, מחמוד מראר, היה במועד הרלוונטי לכתב האישום מנהל החברה הנאשמת. כתב האישום כלל חמש עבירות מהותיות: אי מינוי מנהל עבודה במשך חמישה חודשים, אי הצגת שלט באתר בו מבוצעת עבודת הבניה, אי הכשרת משטחי עבודה למניעת נפילת עובדים, היעדר השגחה נאותה ואי נקיטת אמצעים על ידי הממונה על העבודה להבטחת ציוד מגן ראוי. נוסף לסעיפים האמורים, הואשם מנהל החברה בהפרעה למפקח.

השופט אורן שגב שמע את טיעוני הצדדים, והחליט לקבל את הסדר הטיעון שהושג, לפיו הורשעו הנאשמים, וציין כי מתחם הענישה בתיק זה הוא בגבולות הסביר. במסגרת הסדר טיעון זה, הוטל על החברה קנס בסך של 26 אלף שקל ועל נושא המשרה קנס בסך 10,000 שקל. נוסף לאמור, חויב מנהל החברה לחתום על התחייבות שלפיה יוטל על החברה קנס בסך של 87,200 שקל אם החברה תפר הוראה מהוראות פקודת הבטיחות ותקנותיה במשך שלוש שנים מיום מתן גזר הדין. מנהל החברה חויב לחתום על התחייבות לפיה יוטל עליו קנס בסך 101,600 שקל, אם יפר הוראה מהוראות פקודת הבטיחות ותקנותיה במשך שלוש שנים מיום גזר הדין.

"מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה יבצע אכיפה מוגברת ויפעל בכל האמצעים המודיעיניים והאחרים, על מנת לאתר מעסיקים עבריינים העוברים על הוראות הבטיחות בעבודה ומזלזלים בבטיחות העובדים ולמצות עימם את הדין", מסבירה מנהלת מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה, ורדה אדוארדס.

עו"ד אנט שקורי פליישמן, מנהלת מחלקה בכירה בלשכה המשפטית במשרד הכלכלה, מסרה בתגובה כי "העבירות בוצעו במהלך משלח ידם של הנאשמים ועלולות היו לגרום לפגיעה בחיי אדם. למרות שלנאשמים אין עבירות קודמות ועל אף שהליקויים תוקנו במהרה, יש חשיבות רבה לענישה משמעותית המתלווה להרשעה ומעבירה מסר מרתיע כלפי המעסיקים, כאשר לנגד ענינו עומדים ערכים של שמירה על חייהם ובריאותם של עובדים אליהם כיוון המחוקק. לא בכדי נקבעו עבירות פליליות שבגינן קיימת סנקציה של קנס פלילי בתחום הבטיחות בעבודה. מעסיקים צריכים לדעת ולהבין שלמעשיהם ישנן השלכות וכי אנו לא נאפשר 'לעגל פינות' באופן שעלול לפגוע בבטיחות העובדים".  

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:39
קומיט וכל טופס במתנה