שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > דבר המחוקק ל"תקדין" והפעם ראיון עם יו"ר סייעת ש"ס ח"כ הרב יואב בן צור

חדשות

דבר המחוקק ל"תקדין" והפעם ראיון עם יו"ר סייעת ש"ס ח"כ הרב יואב בן צור, צילום: לשכת יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ הרב יואב בן צור
דבר המחוקק ל"תקדין" והפעם ראיון עם יו"ר סייעת ש"ס ח"כ הרב יואב בן צור
30/01/2017, עו"ד חור אוריאל ניזרי

ח"כ בן צור: "ישנם שני מישורים שיבטיחו את קיומה וחוסנה של מדינת ישראל לצד האתגרים הרבים, האחד הוא הצביון היהודי, השמירה עליו וחיזוקו והשני הוא המישור החברתי כלכלי, מה שיעניק תקווה לציבור הישראלי ויממש את זכותו הטבעית להתקיים בכבוד. את שני אלו חברי לסיעת ש"ס ואני מקדמים באמצעות חקיקה וכלים פרלמנטריים"

בראיון מיוחד לתקדין מסביר יו"ר סייעת ש"ס ח"כ הרב יואב בן צור היום (ב), את עמדותיו ופעילותו הציבורית בתחומי החקיקה השונים, אשר בסופו של יום ישפיעו על כולנו. ניתן לומר על ח"כ בן צור כי הינו ח"כ חברתי ועל עשייתו בתחום יפורט בהמשך.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

ח"כ בן צור הגיע לתפקידו לאחר שורה של תפקידים ציבוריים וביניהם מנכ"ל חברת המשקם, יו"ר המועצה הדתית ירושלים, מנכ"ל רשת מעיין החינוך התורני ועוד נקרא הרב בן צור ע"י מר"ן, הרב עובדיה יוסף ז"ל, להצטרף לשורות סיעת ש"ס והוצב תחילה במקום ה-12 בבחירות לכנסת ה-19, אך לאור העובדה שהסיעה קיבלה 11 מנדטים הושבע לכנסת רק לאחר פרישתו של ח"כ אריאל אטיאס. בבחירות האחרונות לכנסת ה-20 הוצב במקום ה-6 מטעם הסיעה ומונה לתפקיד יו"ר סיעת ש"ס בכנסת. בכנסת זו מקדם ח"כ בן צור חקיקה ועשייה פרלמנטרית רבה לשימור וחיזוק צביונה היהודי של מדינת ישראל לצד שורה ארוכה של נושאים חברתיים וביניהם רפורמה להסדרת הליכי גבייה הוגנים בהוצאה לפועל, הארכת קצבאות לסוכרתיים עד גיל 18, שאושרה כתקנה בביטוח הלאומי ועוד. 

בפן החברתי מפרט ח"כ בן צור את פעילותו בתחום כיו"ר השדולה להסדרת הליכי גבייה הוגנים בהוצאה לפועל: "עלינו לאפשר ולעודד כמה שיותר אזרחים העומדים בצו התשלומים להשלים את החובות להוצאה לפועל ולחזור למוטב. מדובר בסיטואציה של WIN-WIN לאזרחים ולמדינה".

לצד שורה של הצעות חוק בנושא דת ומדינה מכהן ח"כ בן צור גם כיו"ר השדולה להסדרת הליכי גבייה הוגנים בהוצאה לפועל, במסגרת זו יזם ומקדם את הצעת החוק לביטול ריבית פיגורים לציבור החייבים העומד בצו התשלומים, שעברה לפני מספר שבועות את אישורה של ועדת חוקה ונמצאת בימים אלו לקראת הצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. "עלינו לאפשר לכמה שיותר אזרחים העומדים בצו התשלומים להשלים את החובות ולחזור למוטב. מדובר בסיטואציה של WIN-WIN בה האזרחים המשלמים את החובות יצליחו לעבור תהליך שיקום כלכלי והמדינה תצליח להקטין את כמות החייבים והמשפחות הנצרכות, כמו גם את הטיפול הבירוקרטי בתיקי החייבים שעולה לנו זמן וכסף רב", מסביר ח"כ בן צור ומוסיף "מדובר בהצעת חוק חברתית חוצה מפלגות ולימים תטיב עם הציבור הישראלי כולו".

בנושא דת ומדינה נראה כי קיימת מדיניות ברורה אצל ח"כ בן צור "פגיעה בסטטוס קוו ובמאפייניה היהודיים של מדינת ישראל תוביל אותנו לסכנה קיומית" אומר ח"כ בן צור ומוסיף "הסיטואציה הפסולה אליה נקלענו הופכת את השיח על הצביון היהודי לוויכוח וזו הטעות בעיני. ישנם מקרים רבים בהם הסטטוס קוו בסוגיית השבת מופר באמצעות קידום חוקי עזר עירוניים ופופוליסטיים, אך אני סבור שהמדינה צריכה להתוות מדיניות לעריה ויישוביה באמצעות רגולציה. מדינה יהודית צריכה להתאפיין בחקיקה יהודית ואין ספק שפגיעה בצביון של מדינת ישראל לאורך זמן תוביל אותנו לסכנה קיומית", מסביר ח"כ בן צור ומוסיף: " אנחנו בסיעת ש"ס בהנהגתו של שר הפנים, הרב אריה דרעי מובילים מהלכים רבים לשימור וחיזוק צביונה היהודי של מדינת ישראל. רק לאחרונה יזם מזכ"ל הסיעה, ח"כ יגאל גואטה את חוק השבת, שעבר במליאת הכנסת, ומאפשר לכל אזרח ישראלי לשמור לעצמו את השבת כיום חופשי, ללא קשר לאורח חייו ולסממנים דתיים. מדובר בחוק שוויוני וסוציאלי המגן על אחד הסמלים היהודיים המובהקים של מדינת ישראל. ח"כ מיכאל מלכיאלי יזם את חוק הכותל, המסדיר את כללי ההתנהלות במתחם הקדוש ביותר לעם היהודי וסדרי התפילות, וזאת על מנת למנוע פרובוקציות מיותרות והתנהלות שאינה הולמת למקום. כיו"ר סיעת ש"ס, יזמתי את החוק למתן פטור מתשלומי ארנונה לבתי מדרש וישיבות על מנת לאפשר ולעודד את לימוד תורת ישראל באופן הראוי למדינה יהודית דמוקרטית ללא האיום הכלכלי. אני רואה בחקיקה למען הצביון היהודי הגנה ממשית על קיומה של מדינת ישראל, הדת היא זו שנותנת לנו את הלגיטימציה לחיות כאן".

לסיכום מציין ח"כ בן צור ובמבט קדימה, כי "סיעת ש"ס ממשיכה להוות כתובת ולשרת את הציבור הישראלי כולו". ומוסיף כי "מר"ן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל נהג להזכיר תמיד שמיום לאחר הבחירות, עלינו בסיעת ש"ס לשרת את הציבור הישראלי כולו ללא שיקולי מנדטים, לכן חברי לסיעה ואני מצליחים להגיע ולטפל בקשת רחבה של נושאים חברתיים ועל כך אני מברך", אומר ח"כ בן צור. במקביל לרפורמה שאני מקדם כיו"ר השדולה להסדרת הליכי גבייה הוגנים בהוצאה לפועל יזמתי את הארכת הקצבאות לסוכרתיים עד גיל 18, שאושרה לבסוף כתקנה בביטוח הלאומי, את החוק למתן שירותי רווחה וזכויות סוציאליות לאנשים עם אוטיזם, שעתיד לאפשר בנייה ויישום תכניות אישיות לשילוב חברתי ותעסוקתי ע"פ מאפייני הספקטרום האינדיבידואליים ועוד שורה ארוכה של חוקים חברתיים. הקשר לציבור הישראלי כולו מחבר אותנו לנעשה לשטח ומאפשר לנו להכיר מקרוב ולתקן עוולות היסטוריות וכך נמשיך לעשות". 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:58
קומיט וכל טופס במתנה