שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > גבר שביצע עבירות מין בבת 5 ונמלט לתאילנד הוסגר. הרב ברלנד ישוחרר סופית

חדשות

גבר שביצע עבירות מין בבת 5 ונמלט לתאילנד הוסגר. הרב ברלנד ישוחרר סופית, צילום: צילום: Getty images Israel
גבר שביצע עבירות מין בבת 5 ונמלט לתאילנד הוסגר. הרב ברלנד ישוחרר סופית
09/04/2017, עו"ד חור אוריאל ניזרי

עבריין נמלט, אזרח ישראל כבן 43, אשר הורשע בארץ בגין עבירות מין במשפחה ונמלט בטרם ריצה את עונשו , נחת בסוף השבוע בישראל בליווי משטרתי לאחר שנעצר וגורש מתאילנד. בפרשיה אחרת ועם עבריין מין נמלט אחר - הרב אליעזר ברלנד שאף סביבו נוהל מצוד בינ"ל, ישוחרר באופן סופי מהכלא

עבריין נמלט, אזרח ישראל כבן 43, אשר הורשע בארץ בגין עבירות מין במשפחה ונמלט בטרם ריצה את עונשו, נחת בסוף השבוע בישראל (ו), בליווי משטרתי לאחר שנעצר וגורש מתאילנד.  פרשה אחרת שזכתה לכותרות, של עבריין מין נמלט אחר - הרב אליעזר ברלנד שאף סביבו נוהל תיק בינ"ל, ישוחרר באופן סופי מהכלא לאחר שהפרקליטות הודיע כי אין בכוונתה לערער על שחרורו המוקדם מהכלא.

הגבר בן ה- 43 שברח לתאילנד, הינו תושב דרום הארץ (אשר זהותו אסורה בפרסום על מנת שלא לחשוף את פרטי המתלוננת), הורשע בבית משפט המחוזי בבאר שבע בעבירות מין במשפחה שביצע באחייניתו הקטינה במשך כ-5 שנים.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

מקרה הבריחה של הגבר בן ה- 43, החל כאשר, בתאריך 27/2/17 גזר עליו בית המשפט 7 שנות מאסר לריצוי בפועל בגין העבירות שיוחסו לו. העבריין ביקש לעכב את ביצוע עונשו ובהתאם להחלטת בית המשפט העליון, נקבע כי עליו להתייצב ביום 18/4/17 לשם ריצוי עונשו. בתאריך 21/3/17 הודיעה משפחתו של העבריין על היעלמותו ובעקבות האמור נפתח "תיק נעדר". בשל עיתוי ההיעלמות עלו חשדות כי העבריין ברח מהארץ בטרם ריצוי עונשו. לאחר ביצוע פעולות חקירה משטרתיות נמרצות, התאמתו החשדות, והתברר כי העבריין נמלט מהארץ, ככל הנראה תוך שימוש בזהות בדויה ובדרכון מזויף.  בעקבות האמור, פעלו גורמים בפרקליטות וביחידת האינטרפול של משטרת ישראל לביטול עיכוב ביצוע גזר הדין, לאיתור העבריין הנמלט והבאתו למעצר.

בתאריך 30/3/17 התברר כי העבריין נמצא בתאילנד, וייתכן כי ינסה לצאת מגבולותיה למצרים תוך ימים ספורים. בעקבות פעילות של פרקליטות מחוז דרום (פלילי), המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, גורמי אח"מ במשטרת מחוז דרום, יחידת האינטרפול ונציג משטרת ישראל בדרום-מזרח אסיה, נעצר העבריין בתאילנד טרם עלייתו לטיסה. כאמור, בסוף השבוע נחת העבריין הנמלט בישראל בליווי שוטרי משטרת לכיש, לצורך ריצוי עונשו וחקירתו בגין מעשה הבריחה והזיוף. הוא יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון. התיק טופל ולווה ע"י עוה"ד עינת בלנרו מפרקליטות מחוז דרום, ובשיתוף עם עו"ד שירה גרין מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, עו"ד אופיר טישלר מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה וכן גורמי משטרת ישראל בפיקודם של קצין אח"מ דרום וקצין אח"מ לכיש .

בתוך כך פרקליטות מחוז מרכז הודיעה בימים אלה,  לוועדת השחרורים שליד בתי הסוהר כי לאחר שבחנה את מכלול נסיבות העניין, ובכלל זאת את מצבו הרפואי הקשה של האסיר, סיכויי עתירה על החלטת ועדת השחרורים, והעובדה כי יש בתנאי השחרור המכבידים כדי להבטיח את שלומם של נפגעי העבירה, החליטה הפרקליטות כי החלטת ועדת השחרורים בעניין אליעזר ברלנד עומדת במתחם הסבירות, ואינה מצדיקה הגשת עתירה מנהלית.

כזכור, הרב ברלנד עזב את הארץ שעה שמתנהלת חקירה בעניינו. מאז, נקטו משטרת ישראל והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בסיוע גורמי משרד החוץ, במהלכים מאומצים וממושכים שננקטו במדינות שונות בהן הסתתר, על מנת לאתרו ולהביאו ארצה כדי שייתן את הדין על מעשיו. בסופו של יום המאמץ הניב פרי וברלנד הובא לישראל. גם כאשר בתי משפט השלום שחררו אותו ממעצר, הפרקליטות שבה והגישה עררים על החלטות אלו והתעקשה שייוותר במעצר, וכך אכן היה.

לאחר ששהה במספר מדינות והיה דרוש לחקירה בישראל, ב- 17 לנובמבר 2016, הרב אליעזר ברלנד הודה והורשע במסגרת הסדר בביצוע מעשים מגונים בשתי נשים תוך ניצול מרות וכן בגין תקיפה של אחד החסידים שחשף את מעשיו. העונש שהוסכם עליו הוא 18 חודשי מאסר בפועל ופיצויים למתלוננות. ברלנד הודה כי במספר הזדמנויות ניצל את מעמדו כמנהיג קהילה חסידית, וביצע מעשים מיניים בנשים שפנו אליו לייעוץ, הדרכה רוחנית וברכה. ברלנד הודה אף כי באחד המקרים תפס בחזה של המתלוננת ונישק אותה בצווארה תוך שהוא נצמד אליה. במקרה אחר חיבק את המתלוננת כשהוא ממשש את החזה ומנשק אותה עם לשונו. נוסף, כאשר נחשפו חלק ממעשיו, הורה הרב ברלנד לשניים מחסידיו לפגוע באדם שחשף את המעשים. התיק נוהל על ידי עו"ד יובל קדר מפרקליטות מחוז ירושלים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:233
קומיט וכל טופס במתנה