שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שוטר תנועה עצר והכה אזרח תמים ללא סיבה באמצע תל אביב

חדשות

שוטר תנועה עצר והכה אזרח תמים ללא סיבה באמצע תל אביב  , צילום: צילום: באדיבות דוברות המשטרה
שוטר תנועה עצר והכה אזרח תמים ללא סיבה באמצע תל אביב
12/04/2017, עו"ד חור אוריאל ניזרי

המאבק באלימות שוטרים נמשך - המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד השוטר שי פורטל, סייר תנועה במתנ"א תל אביב, בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש לאחר שעצר לשווא אזרח תמים והכה אותו באמצעות ארגז

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה, בתחילת השבוע, לבית משפט השלום בתל אביב, כתב אישום חמור נגד השוטר שי (בן דוד) פורטל מהרצליה, סייר תנועה במתנ"א תל אביב, בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש. לאחר שפורטל שוטר בעת ביצוע תפקדו עצר לשווא אזרח בלב תל אביב תוך שהוא מכה את האזרח באמצעות ארגז כאשר ידיו כבלותו באזיקים בזמן נסיעה בניידת. התיק נחקר על ידי צוות תל אביב במחלקה לחקירות שוטרים.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

מכתב האישום, עולה כי במהלך חודש מרץ בשנה שעברה, במסגרת משמרת, שהו פורטל ושוטרים נוספים ברח' נחלת בנימין בתל אביב. בשעה 05:40 או בסמוך לכך, הורתה שוטרת בתפקיד למתלונן לבצע "בדיקת מאפיינים" (ינשוף), על מנת לבחון באם האזרח מצוי תחת השפעת אלכוהול. עם סיום הבדיקה, בה לא נמצא חשד לכך שהאזרח  נהג תחת השפעת אלכוהול, ביקש האזרח  מהשוטרת את רישיונותיו בחזרה ועל רקע מחלוקת זו, החלה התקהלות  סביב השוטרת של חבריו של האזרח . פורטל, שהבחין בהתקהלות זו,  ביקש לסייע לשוטרת והתפתח עימות מילולי במהלכו קילל האזרח  את פורטל, ובסופו הודיע פורטל למתלונן כי הוא עצור בגין תקיפה ואיומים.

לאחר מעצרו, הוכנס האזרח  לניידת, כשהוא כבול. בעת שישב האזרח  בספסל האחורי בניידת, נטל פורטל ארגז שהיה בניידת, וחבט באמצעותו בחוזקה בראשו של האזרח . כתוצאה מכך, נגרמו למתלונן חבלות באזור עין ימין ובאף. במעשיו תקף פורטל את האזרח  שלא כדין וגרם לו לחבלה של ממש.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:141
קומיט וכל טופס במתנה