שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > GES מקבוצת עזריאלי תובעת 1.67 מיליון שקל המגיעים לה מכוח חוזה שהופר

חדשות

GES מקבוצת עזריאלי תובעת 1.67 מיליון שקל המגיעים לה מכוח חוזה שהופר, צילום: צילום: Getty images Israel
GES מקבוצת עזריאלי תובעת 1.67 מיליון שקל המגיעים לה מכוח חוזה שהופר
19/04/2017, ליאור שדמי שפיצר

החברה העוסקת בהתפלת מים טענה כי היא התקשרה עם הנתבעת, חברת M&W, בשני חוזים דומים להקמת מתקני טיפול במים בתחנות הכוח באשדוד וברמת הנגב, אך זו בחרה להתחמק מהתשלום האחרון העומד על 5% מהתמורה ומהשבת הכספים שעוכבו על ידה כבטוחה

חברת GES מקבוצת עזריאלי, העוסקת בהתפלת מים, הגישה לאחרונה תביעה נגד חברת M&W בסך של 1.67 מיליון שקל, בטענה כי האחרונה לא שילמה לה את התמורה המגיעה לה על פי החוזה בין הצדדים, עבור הקמת מתקני טיפול במים בתחנות הכוח באשדוד וברמת הנגב.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

לטענת התובעת, היא התקשרה עם החברה הגרמנית בשני חוזים דומים, שנחתמו בסמיכות זמנים ובוצעו במקביל, להקמת תחנת כוח על בסיס גז טבעי באשדוד והקמת מתקן לטיפול במים בתחנת כוח ברמת הנגב. אולם, לטענת התובעת, שני החוזים גם הופרו במקביל ובצורה זהה – לאחר שהתובעת סיימה את עבודתה ומסרה את המתקנים לשביעות רצונם של המזמינים, החליטה הנתבעת באופן מודע לא לשלם את התשלום האחרון העומד על 5% מהתמורה, וכן לא לשלם את הכספים שעוכבו על ידה כבטוחה במהלך ביצוע העבודות בסך של 5% נוספים. "מדובר איפוא בתובענה פשוטה מאין כמותה, של מזמין המתחמק מחובתו לשלם לקבלן את התמורה החוזית המגיעה לו בסוף העבודות", נכתב בתביעה שהוגשה על ידי עו"ד אבי שרף. "העובדה כי ההתקשרויות בין הצדדים מגובשות בחוזים עבי כרס, כדרכם של חוזים בענף התשתיות – אין בה כדי לשנות מפשטותה של התובענה".

התובעת טענה כי בסוף שנת 2015, לאחר שהיא כבר השלימה את עבודתה וביקשה לסיים את יחסיה עם חברת M&W, התנהלה חלופת מכתבים בין הצדדים שבה טענה הנתבעת כי היא בוחנת את הרישומים ואת זכאותה של GES לקבלת מלוא התמורה, אולם עד כה, במשך למעלה משנה, טרם התקבלו "ממצאיה" של אותה בדיקה נטענת.

התובעת ציינה כי הסכום הנומינלי של היתרה שבפיגור בשני הפרויקטים, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית עומד על סך של 1.67 מיליון שקל. עוד צוין כי נגרמו לה נזקים נוספת, בדמות התארכות משך העבודות, הוצאות תקורה וניהל מתמשך, אובדן רווחים וכיו"ב. לטענת התובעת, היא משתדלת מטבעה שלא לנהל את ענייניה בבתי המשפט, ועל כן לו שילמה הנתבעת את מלוא הסכומים במועדם, יש להניח כי התובעת היתה רואה בכך סוף פסוק. אלא שבמצב הנוכחי, מתבקש בית המשפט להעניק היתר לפיצול סעדים, על מנת שלא יימנע ממנה לתבוע את מלוא נזקיה, שיתרתם אינה כשירה להתברר בסדר דין מקוצר.

תא"ק 29996-03-17

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:9
קומיט וכל טופס במתנה