שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > דהר באופנוע במהירות 115 קמ"ש בדרך עירונית וישלם קנס של 1,000 שקל בלבד

חדשות

דהר באופנוע במהירות 115 קמ"ש בדרך עירונית וישלם קנס של 1,000 שקל בלבד, צילום: צילום: באדיבות דוברות המשטרה
דהר באופנוע במהירות 115 קמ"ש בדרך עירונית וישלם קנס של 1,000 שקל בלבד
25/04/2017, ליאור שדמי שפיצר

 ביהמ"ש לתעבורה דחה את בקשת הנאשם לחזור בו מהודאתו, בטענה כי אדם אחר נהג ברכב, והבהיר כי לא מתקיימות נסיבות חריגות המצדיקות זאת, ו"בית המשפט וההליך הפלילי אינם תוכנית כבקשתך שהמטוטלת בה נעה באופן חופשי"

בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה הטיל קנס של 1,000 שקל ושלושה חודשי פסילת רישיון על נהג אופנוע שנהג במהירות של 115 קמ"ש בדרך עירונית, שבה המהירות המותרת עומדת על 60 קמ"ש.

השופט אורן בועז דחה את בקשתו של הנאשם לחזור בו מהודאתו בכתב האישום, במסגרת הסדר טיעון, בטענה כי אדם אחר נהג ברכב במועד ביצוע העבירה. בא כוח הנאשם טען כי הנאשם עצמו לא היה מודע להסדר הטיעון העונשי, שאינו מקובל עליו. השופט הבהיר כי הטענה כי אדם אחר נהג ברכב לא נטענה עד כה בשני הדיונים שהתקיימו בפניו, וההודאה ניתנה כאשר הנאשם מיוצג על ידי עורך דין. משכך, קבע השופט, לא נפל פגם או פסול בהודאתו, ולא מתקיימות נסיבות חריגות המצדיקות את ביטולה. זאת, שכן כפי שקבע בית המשפט העליון בעבר, "בית המשפט וההליך הפלילי אינם תוכנית כבקשתך שהמטוטלת בה נעה באופן חופשי".

השופט אימץ את הסדר הטיעון בין הצדדים, שהביא בחשבון את נסיבות ביצוע העבירה, מתחם הענישה הנוהג והעובדה כי מדובר בדרך הנחזית לדרך מהירה, והטיל על הנאשם קנס של 1,000 שקל, פסילה בפועל מלהחזיק רישיון נהיגה למשך שלושה חודשים ופסילה על תנאי לחודשיים

פ"ל 7670-08-16

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:162
קומיט וכל טופס במתנה