שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > איבד שליטה: קצין מודיעין במשטרה מואשם בתקיפה אלימה במהלך חיפוש בדירה

חדשות

איבד שליטה: קצין מודיעין במשטרה מואשם בתקיפה אלימה במהלך חיפוש בדירה, צילום: ניידת משטרה. באדיבות דוברות המשטרה
איבד שליטה: קצין מודיעין במשטרה מואשם בתקיפה אלימה במהלך חיפוש בדירה
18/09/2017, עו"ד לילך דניאל

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום נגד קצין מודיעין ובילוש במשטרת אשקלון, שלפי הנטען בעט, היכה במקל ברזל והטיח מאוורר בגופו של אדם במהלך חיפוש שביצע בדירה אחד חשוד בהתפרצות. שלושה שוטרים נוספים היו עדים לתקיפה ולא דיווחו

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בבאר-שבע כתב אישום נגד יהב סימן, קצין מודיעין ובילוש בתחנת המשטרה באשקלון, בגין תקיפה הגורמת חבלה ממשית. כמו כן המליצה היחידה להעמיד לדין משמעתי שלושה שוטרים נוספים שהיו עדים לתקיפה ולא דיווחו על כך.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

האירוע הנטען אירע בפברואר האחרון. על-פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין לינוי בצלאל, הגיעו שני פקודים של הנאשם בבגדים אזרחיים לדירה באשקלון על מנת לאתר אדם החשוד בהתפרצות לבית כנסת ושעל פי דיווח משטרתי אמור היה להימצא שם. השניים נכנסו לדירה והזדהו כשוטרים בפני שלושה מתלוננים ששהו שם באותה עת. לאחר שאחד מהם התקשר לקצין וביקש סיוע, הגיע לדירה הנאשם ועם כניסתו ניגש לאחד המתלוננים וסטר בפניו. הנאשם שאל את המתלוננים מי ישן באחד מחדרי הדירה ומשלא נענה, אחז בחולצתו של אחד מהם ולקח אותו לחדר. בתוך החדר החל הנאשם לשאול את המתלונן שאלות בשפה העברית והמתלונן השיב לו כי אינו מבין את השפה.

בתגובה, לקח הנאשם מקל מברזל, שהיה מונח בחדר, והכה את המתלונן מספר פעמים ברגליו, בכתפו ובגבו, תוך שהמשיך לשאול אותו שאלות בעברית, ותוך שהמתלונן אמר לו שוב ושוב כי אינו מבין את השפה. רק כאשר אמר המתלונן לנאשם כי הפריטים שייכים לו, חדל הנאשם להכות את המתלונן והובילו אל מחוץ לחדר. בצאת המתלונן מהחדר, אחז הנאשם במאוורר שהיה בדירה והטיח אותו בגבו של המתלונן. כתוצאה מכך נפל המתלונן על הרצפה. אחד השוטרים לקח את המאוורר מידיו של הנאשם וזרק אותו הצידה. בעודו שוכב על הרצפה, בעט הנאשם בבטנו של המתלונן. לאחר זמן מה הגיעו שוטרים נוספים לדירה, אזקו את המתלוננים ולקחו אותם לתחנה. בעקבות מעשיו של הנאשם נגרמו למתלונן חבלות ושפשופים והוא נזקק לטיפול רפואי. לגבי שלושת השוטרים אשר נכחו בדירה במהלך אירוע התקיפה, המליצה מח"ש להעמידם לדין משמעתי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:157
קומיט וכל טופס במתנה