שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביה"ד לעבודה סילק על הסף תביעה נגד מנכ"ל בנק בגין העסקה פוגענית

חדשות

ביה"ד לעבודה סילק על הסף תביעה נגד מנכ"ל בנק בגין העסקה פוגענית, צילום: צילום: istock
ביה"ד לעבודה סילק על הסף תביעה נגד מנכ"ל בנק בגין העסקה פוגענית
02/10/2017, ליאור שדמי שפיצר

עובד בנק לשעבר הגיש תביעה לפיצוי בסך של 2.5 מיליון שקל בגין היחס המשפיל והמזלזל לטענתו מצד מנהליו, והסתמך בין היתר על פסק הדין בעניין מני נפתלי. ביה"ד לעבודה הוציא מהתביעה את המנכ"ל, המכהן בתפקידו מזה כשנה, והבהיר כי אף שהוא מצוי מעל התובע בהירארכיה הניהולית, הוא אינו נחשב למעסיקו

בית הדין לעבודה בבאר שבע סילק על הסף תביעה נגד מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו, בגין העסקה פוגענית של מנהל סניף, וימשיך לנהל את ההליך נגד בנק הפועלים בלבד. השופט צבי פרנקל הבהיר כי כתב התביעה אינו מגלה עילה נגד פינטו, וכי לבית הדין לעבודה אין סמכות לדין בסכסוכים בין עובד לעובד אחר, אף אם הוא מצוי מעליו בהירארכיה הניהולית, כל עוד אינו המעסיק.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

התובע שעבד בבנק הפועלים במשך 35 שנים הגיש תביעה נגד הבנק ונגד מנכ"ל הבנק אריק פינטו, שבה עתר לקבלת פיצוי של יותר מ-2.5 מיליון שקל בגין התעמרות והעברה מסניף לסניף ללא התחשבות בו. בין היתר, טען התובע כי המנכ"ל הקודם של הבנק, ציון קינן, טען בפני כלל מנהלי הסניף במחוז הדרום כי ביצועי הסניף שניהל התובע אינם טובים. לטענתו, הוא חש מבויש נוכח ההאשמות הקשות, ובהמשך אף לקה בליבו בעקבות היחס המשפיל והמזלזל של מנהליו ופגיעתו הוכרה כתאונת עבודה על ידי המוסד לביטוח לאומי.

התובע טען כי כתוצאה מההעסקה הפוגענית שחווה נגרמו לו נזקים של הפסדי השתכרות בעתיד ובעבר, עוגמת נפש ופגיעה במוניטין.

פינטו ביקש לסלק את התביעה על הסף, בטענה כי כל טענות התובע נגדו משוללות יסוד. לטענתו, מלבד פגישה אחת בארבע עיניים שקיים עם התובע, והיתה גם על פי כתב התביעה אירוע שולי במסכת האירועים הנטענת, אין דבר בכתב התביעה המתייחס אליו, והאמור אינו מקים עילה משפטית נגדו שלבית הדין לעבודה מוקנית סמכות לדון בה.

התובע טען מנגד כי יש להעדיף את בירור המחלוקת על פני דחיית התביעה והפנה לפסק הדין בתביעתו של מני נפתלי נגד בנימין נתניהו, שם לטענת התובע, קבע בית הדין כי אף שהצעת החוק למניעת התעמרות בעבודה טרם אושרה, אין מניעה להגיש תביעות נגד עובדים ולפסוק פיצויים בעילת התעמרות בעבודה.

השופט צבי פרנקל קיבל את הבקשה וסילק את התביעה נגד אריק פינטו, בנימוק שאין במסכת העובדות כפי שפורטה כדי ליצור עילת תביעה נגדו בבית הדין לעבודה. זאת, שכן הוא אינו מעסיקו של התובע וגם אינו נחשב כמעסיק גם אם הוא נושא משרה ובעל תפקיד בכיר.

השופט התייחס לפסק הדין בעניינו של מני נפתלי והבהיר כי ככל שקיימת עילת תביעה בגין העסקה פוגענית, היא חלה ביחסים שבין עובד למעסיקו, ואינה חלה ביחסים שבין עובדים לעובדים אחרים. "אי סילוק על הסף של התביעה נגד נתבע 2 תגרום לכך שכל מנהל וכל עובד בתאגיד שקיבל או יקבל החלטות כלשהן במסגרת תפקידו או שהייה במצב של עימות כלשהו עם עובד אחר, יהיה חשוף לתביעה אישית בבית הדין לעבודה", כתב השופט בהחלטתו. "תוצאה כזו עומדת בסתירה לבסיס של קיום מערכת יחסי עבודה תקינים וכן סותרת את הסמכות שנמסרה בידיו של בית הדין לעבודה. תוצאה זו עלולה לגרום לכך שעובדים יחששו לקבל החלטות במסגרת סמכויותיהם וחובותיהם מה שיפגע לא רק במקומות העבודה אלא גם בהתפתחות המשק".

ההליך ימשיך להתנהל נגד בנק הפועלים, שיגיש כתב הגנה בתוך 30 יום.

 

סע"ש 46125-06-17

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:46
קומיט וכל טופס במתנה