שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > זהירות, רשת! כתבי אישום בסחיטה, איומים ועבירות מין באינטרנט

חדשות

זהירות, רשת! כתבי אישום בסחיטה, איומים ועבירות מין באינטרנט, צילום: צילום: Getty images Israel
זהירות, רשת! כתבי אישום בסחיטה, איומים ועבירות מין באינטרנט
13/11/2017, עו"ד לילך דניאל

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד תושב תל אביב, בגין ביצוע מעשי סחיטה באיומים נגד מספר נשים, אחת מהן קטינה, עמן התכתב באתרי צ'אט ואפליקציות אינטרנטיות אחרות. במקביל, הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגד תושב קרית גת המואשם באונס צעירה שהכיר בפייסבוק

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו כתב אישום נגד אלידע גרינברג פרג'ון, תושב תל אביב, בגין ביצוע מעשי סחיטה באיומים נגד מספר נשים, אחת מהן קטינה, עמן התכתב באתרי צ'אט ואפליקציות אינטרנטיות אחרות, דוגמת מסנג'ר ו-וואטסאפ, החזקת חומרי תועבה פדופיליים, פגיעה בפרטיות ועוד. בנוסף, הגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) כתב אישום כנגד תומר ליברטי, תושב קרית גת כבן 38, בגין עבירת אינוס שביצע במתלוננת אותה הכיר באמצעות הרשת החברתית "פייסבוק".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

לפי כתב האישום בעניינו של פרג'ון, שהוגש על-ידי עו"ד אפרת פאר-גרונדלנד, יצר הנאשם קשר עם ארבע נשים שונות באמצעות האינטרנט, אחת מהן קטינה, החל לקיים עמן שיחות בעלות אופי מיני לצורך סיפוקו המיני, ואף קיבל מהן תמונות וסרטונים אינטימיים שלהן. על פי הנטען, כאשר ביקשו אותן נשים לנתק עמו את הקשר וסירבו לקיים עמו שיחות מיניות, איים עליהן הנאשם כי במידה שלא ייענו לדרישותיו, הוא יפיץ את התמונות והסרטונים האינטימיים שלהן בקרב מכריהן וחבריהן.

במקרה אחד, של המתלוננת הקטינה, נטען כי בנוסף לסחיטה המקוונת סיפק לה הנאשם סם מסוכן ובכך ביצע כלפיה עבירה פלילית נוספת של הדחת קטין לסמים. באישום נוסף ייחסה הפרקליטות לנאשם עברה של החזקת חומרי תועבה פדופיליים, לאחר שאותרו במחשבו אלפי קבצי תמונות וסרטונים שהכילו תכנים פדופיליים רבים. נוסף על כל המתואר, מייחסת הפרקליטות לנאשם שליחה של תמונות אינטימיות של הבחורות שעמן יצר קשר באמצעות האינטרנט לחבר שלו, ולפיכך יוחסה לו עברה פלילית נוספת של פגיעה בפרטיות.

בד בבד עם הגשת כתב-האישום, ביקשה הפרקליטות לעצור את פרג'ון עד תום ההליכים המשפטיים נגדו על רקע מסוכנותו, תוך הדגשת השימוש באינטרנט על מנת להתקשר עם קורבנותיו. הפרשה נחקרה על-ידי היחידה המשטרתית למאבק בפשיעה נגד קטינים באינטרנט במסגרת מערך מאו"ר, אשר מוקם בימים אלה על-ידי המשרד לביטחון הפנים.

על פי כתב האישום בעניינו של ליברטי, שהוגש באמצעות עו"ד רוית מרום, נטען כי בתחילת החודש יצר היכרות בפייסבוק עם צעירה ילידת 1998. במסגרת התכתבויותיהם קבעו הנאשם והמתלוננת להיפגש בביתו של הנאשם בקרית-גת ולצפות יחד בסרט. משנכנסו השניים לחדרו של הנאשם והתיישבו על המיטה, התקרב הנאשם אל המתלוננת, ניסה לשים את ידו על חזה מעל לבגדיה ונישק אותה על פיה, אולם היא נרתעה, זזה לאחור ואמרה לו כי אינה מעוניינת.

בהמשך לקח הנאשם מידיה של המתלוננת את מכשיר הטלפון הסלולרי שלה ואמר לה שהיא רק הגיעה ואינה הולכת לשום מקום. לאחר מספר דקות השיב הנאשם למתלוננת את הטלפון והמתלוננת קמה מהמיטה בכוונה ללכת. בשלב זה אחז הנאשם את המתלוננת בידה ומשך אותה לכיוון המיטה, אז ביצע בה מעשה אינוס בניגוד לרצונה. במקביל להגשת כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה למעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:244
קומיט וכל טופס במתנה