שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פסקי הדין הבולטים של השנה: בחירת שופטי העליון

חדשות

פסקי הדין הבולטים של השנה: בחירת שופטי העליון, צילום: istock
פסקי הדין הבולטים של השנה: בחירת שופטי העליון
26/09/2019, עו"ד לילך דניאל

לרגל השנה החדשה פרסמה הנהלת בתי המשפט את בחירתם של שופטי ושופטות בית המשפט העליון לפסקי הדין המרכזיים שניתנו בשנה החולפת, מערב ראש השנה התשע"ט עד לערב ראש השנה התש"ף. אילו פסקי דין בחרו השופטים בתחום הציבורי, הפלילי והאזרחי?

הנהלת בתי המשפט פרסמה היום (ה') את בחירת שופטי ושופטות בית המשפט העליון לפסקי הדין המרכזיים שניתנו בשנה החולפת בתחומי המשפט השונים.

בתחום הציבורי בחרו השופטים בין היתר את פסק הדין שניתן בעניינה של השופטת רונית פוזננסקי-כץ, שביטל את הדחתה מכס השיפוט בעקבות "פרשת המסרונים", פסק דין שניתן בהרכב מורחב שקבע כי המפקד הצבאי רשאי להורות על קבורה ארעית של גופות מחבלים לצרכי משא ומתן ופסק הדין שניתנו בעניינם של מועמדי "עוצמה יהודית", בו נפסלה מועמדותם של 3 מהחברים ברשימה על רקע הבחירות לכנסת ה-21 וה-22.

עוד נבחרו בתחום זה פסק דין בו נקבע כי תובעת שטענה כי הוטרדה מינית בעבודה אינה חייבת לחשוף את רישומי הפסיכולוגיות שטיפלו בה, פסק הדין בעניינה של הסטודנטית האמריקאית לארה אל-קאסם, בו נקבע כי לא ניתן "להעניש" פעילי עבר שניתקו זה מכבר את זיקתם לארגוני חרם על ישראל כך שכניסתם לישראל אינה מהווה עוד איום. פסק דין נוסף שצוין הוא זה בו אישר בית המשפט את חוקיותם של חוזרי מנכ"ל משרד החינוך המסדירים תשלומי הורים עבור מקצועות לימוד מסוימים, תכניות לימודים ייחודיות או תורניות, שעות העשרה ועזרי לימוד.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בתחום הפלילי נבחרו בין היתר פסק דין שדן בסמכותם של פקחים מטעם העירייה לעכב אדם שעורר את חשדם, פסק הדין בעניין "שלטי הצניעות" בבית שמש, פסק דין שעסק בחילוט ערבויות שניתנו להבטחת מעצרו בפיקוח אלקטרוני של נאשם שברח ממעצרו, ופסק דין שעסק בתנאים להגדרתו של "ארגון פשיעה".

מהתחום האזרחי נבחרו בין היתר פסק הדין בעניין "נספרסו", בו נקבע כי פרסומת מסחרית שבליבה פרודיה על פרסומת של מתחרה אינה מפרה את זכות היוצרים של הפרסומת המקורית, פסק הדין בעניין מוצאי גופתו של החייל מג'די חלבי, בו נקבע כי הם זכאים לקבל מהמדינה את הפרס בסך 10 מיליון דולר שהציעה עמותת "לחופש נולד" למי שיביא מידע אמין שיוביל אליו, פסק הדין שהכריע בסכסוך בנוגע לבעלות בטיוטות המוקדמות של הכרזת העצמאות בין המדינה לבין יורשיו של מנסח הטיוטות, ופסק דין שקבע כי התייעצות משפטית בין בורר לעו"ד המייצג צד בבוררות – מקימה עילה לפסלות הבורר.

עוד נבחרו מהתחום האזרחי פסק הדין בעניין חברת מי-טל הנדסה, שעסק בשאלה האם חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים חל גם על מכר דירות, פסק הדין בעניין פיקאלי, שדן בשאלה מהו הדין כאשר נגרם נזק לרכוש בשעה שהרכב היה נהוג בידי אדם שאינו עומד במגבלת הגיל על פי פוליסת הביטוח, פס"ד שהכריע בסוגיית שיעור ההיוון בתביעות נזיקין, פס"ד בו נקבע כי לא ניתן לנהל הליך משפטי בשמו של בעל דין "אלמוני" ופס"ד שבו נקבע כי ניתן להחיל צו הפטר אשר ניתן לפושט רגל על חבות הנובעת מערבות לחוב מזונות.

פסקי דין בולטים נוספים מהתחום האזרחי היו פסק הדין בו נקבע כי חובת הגילוי המוטלת על רופאים כוללת מידע רפואי בלבד, והיא אינה כוללת מידע דתי הנוגע למגבלות ולציווים שבאמונה דתית, פס"ד שעסק בשאלה האם הפטר שניתן לחברה במסגרת הסדר נושים פוטר את בעלי המניות הערבים בערבות אישית לחובות החברה ופסק הדין שבו נקבע כי אין לדחות תביעה לפסיקת פיצויים מכוח "חוק הספאם" רק בשל העובדה שהתובע הסתייע בשירותיו של גוף המסייע בהגשת תביעות כאלו.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:215
קומיט וכל טופס במתנה