שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אפשר לתבוע פיצויים בשל אי אבחון אוטיזם?

חדשות

אפשר לתבוע פיצויים בשל אי אבחון אוטיזם?, צילום: תמונה:freepik
אפשר לתבוע פיצויים בשל אי אבחון אוטיזם?
04/08/2020, כתיבת מומחים

הילד שלך אובחן עם עיכוב התפתחותי ואוטיזם בסביבות גיל 2-3? חשבת ש"אין מה לעשות" וזאת גזרת גורל? חשוב שתדע/י שלא אלו הם פני הדברים ולמעשה, בכ-20% ממקרי האוטיזם בילדים ניתן לזהות רקע רפואי-גנטי, כאשר במקרים רבים ניתן היה לאבחן את הבעיה הגנטית עוד בתחילת ההריון!

למרות הדעה רווחת בישראל ובעולם, יש בהחלט אפשרות להגיש תביעת רשלנות רפואית בשל אי אבחון אוטיזם במהלך ההריון. זאת עובדה.

משרד סולר קפלינסקי רשלנות רפואית מייצג תובעים במספר תביעות פיצויים שהוגשו בשל אי ביצוע בדיקות גנטיות בהריון, בדיקות שבהחלט היו יכולות לאבחן פגמים גנטיים הגורמים לאוטיזם, עוד במהלך חודשי ההריון הראשונים, שאז ניתן היה ליידע את ההורים לגבי ממצאי הבדיקות ומשמעותן האפשרית לגבי הולדת תינוק או תינוקת הלוקים באוטיזם.

רבים סבורים כי הרופאים צריכים להפנות את האם ההריונית לבדיקות כמו: צ'יפ גנטי או אקסום, במהלך בדיקת מי השפיר, רק במקרים שבהם קיים רקע משפחתי קודם של ילדים הלוקים באוטיזם, אבל זוהי תפיסה שגויה ופשוט לא נכונה.

בדיקת צ'יפ גנטי ובדיקת אקסום מאפשרות לאבחן פגמים גנטיים שעלולים לגרום לאוטיזם, כבר במסגרת בדיקת מי השפיר שהאם עוברת במסגרת מעקב ההריון השגרתי לה. ביצוע בדיקות אלו יאפשר להורים לעתיד לקבל תשובות ברורות לגבי מגוון רחב של פגמים גנטיים מוכרים ובין השאר, מספר רב של מוטציות שגורמות לאוטיזם ובעיות התפתחות.

מחובותו של רופא הנשים המלווה את מעקב ההריון, בקופת החולים או באופן פרטי, ליידע את ההורים לגבי זמינותן של הבדיקות הגנטיות החשובות ולגבי האפשרות לבצע אותן כחלק מבדיקת מי השפיר השגרתית. במקרים שבהם הרופא לא דאג ליידע את ההורים ולא הסביר על הבדיקות האמורות, בהחלט יכולה להתעורר בעיה, במידה והתינוק שיוולד יאובחן כמי שסובל מבעיות התפתחות ואוטיזם בסביבות גיל 2-3.

אז מה עושים על מנת לתבוע?

ובכן, לאחר שהילד או הילדה שלך אובחנו עם עיכוב התפתחותי ועל הספקטרום האוטיסטי, יש לקבל הפניה מהרופא בקופת החולים לצורך בדיקה גנטית לילד/ה.

תוצאות הבדיקה הגנטית ילמדו האם המדובר על מקרה אוטיזם שאותו היה ניתן לאבחן כבר בתחילת ההריון, במסגרת ביצוע בדיקה גנטית כמו צ'יפ גנטי או אקסום. במקרים שאכן זה המצב, יש לפנות לעורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית, לצורך העתקת התיעוד הרפואי של האם מתקופת ההריון ועד למועד הלידה.

במסגרת בחינת התיעוד הרפואי ובאם יתברר כי אין בתיק הרפואי כל תיעוד לכך שהרופא שליווה את מעקב ההריון המליץ מפורשות והסביר להורים על האפשרות לבצע בדיקות גנטיות מתקדמות במסגרת בדית מי השפיר, בהחלט יתכן שניתן יהיה לגבש עילה להגשת תביעת פיצויים בסכומים ניכרים.

נדגיש שוב, רק בכ-20% מהמקרים של אוטיזם ניתן להצביע על רקע גנטי, בעוד שברוב המקרים אין כל אפשרות מעשית לאבחון מוקדם של אוטיזם במהלך ההריון.

משרד סולר קפלינסקי מייצג מספר בני משפחות מכל רחבי הארץ, להם נולדו ילדים שאובחנו כבר בגיל צעיר כמי שלוקים באוטיזם, שהתברר כאוטיזם בעל מאפיינים גנטיים מוכרים, שניתן וצריך היה לאבחן באמצעות בדיקות גנטיות במהלך חודשי ההריון הראשונים.

אנו עומדים לרשותך בכל שאלה נוספת ולצורך בחינת המקרה האישי שלך, בשיתוף עם מומחה רפואי מוביל, ובדרך לגיבוש עילה והגשת תביעת פיצויים בסכומי עתק בשל הרשלנות הרפואית, אם וכאשר יתברר כי הרופא שליווה את מעקב ההריון התרשל במילוי תפקידו והפר את חובותיו כלפיך.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:231
קומיט וכל טופס במתנה