שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > זה בידיים שלכן – כך תבחרו את הרופא הכי מתאים לבדיקות הריון

חדשות

זה בידיים שלכן – כך תבחרו את הרופא הכי מתאים לבדיקות הריון, צילום: FREEPIK
זה בידיים שלכן – כך תבחרו את הרופא הכי מתאים לבדיקות הריון
07/09/2020, כתיבת מומחים

מאת: צוות www.miok.co.il

במשך 40 שבועות, העובר שלכם עושה את המסע המופלא מביצית מופרה לתינוק, עם זוג ידיים, זוג רגליים, לב פועם, ריאות, מערכת עיכול, ואפילו ריסי עיניים. ההתפתחות הזו מתרחשת מעצמה, אבל במהלך ההיריון תוכלו לפגוש (מרחוק) את התינוק המתפתח ברחם בבדיקות הריון, שרובן נעשות בשליש השני של ההיריון.

בדיקות ההיריון של השליש השני יאפשרו לכם ממש לראות את התינוק שבעוד כמה חודשים יהפוך להיות חלק מהמשפחה (או שאולי הוא כבר חלק ממנה). אבל הן גם הרבה יותר מזה – הן מאפשרות להעריך את מדדי ההתפתחות של המערכות השונות ולאתר מבעוד מועד את הסיכונים להתפתחות לא נורמטיבית ואת הסיכון להתפתחות של מומים או חריגות. הידיעה תאפשר לכם להתכונן ולקבל בחירות מושכלות בטווח נרחב של אפשרויות, כולל טיפולים במקרים של חריגות התפתחותיות שאפשר לצמצם.

מה שחשוב לדעת אודות אותן בדיקות הריון הוא שהבחירה של הרופא שיבצע את הבדיקות, היא בידיים שלכם. קופות החולים וביטוחי בריאות משלימים יאפשרו כיסוי מלא של העלויות אם תחליטו לבצע חלק מהבדיקות במסגרת פרטית – וזה בדרך כלל פשוט שווה את המחיר.

אילו בדיקות כדאי לעשות במסגרות רפואיות פרטיות, ולמה?

אתם אמורים לפגוש את הרופא המטפל מטעם קופת החולים במהלך הריון תקין בערך אחת לחודש. בנוסף לזה, כדאי לפגוש גם את אחות קופת החולים שתמדוד לחץ דם, משקל ועוד משתנים ותעזור להעביר הריון בריא ואופטימי, ובדרך כלל גם תשמח להשיב על שאלות ולעזור להתכונן לקראת הרך הנולד (רלוונטי במיוחד בילד ראשון, מן הסתם). אבל בדיקות חד פעמיות שנערכות בהריון, כמו למשל בדיקת שקיפות עורפית, סקירת מערכות מוקדמת ומורחבת, וכמובן דיקור מי שפיר – אתם יכולים לעשות במרפאה פרטית.

בדיקות ההיריון המוצעות גם במסגרת רפואה גניקולוגית פרטית מבוצעות בדרך כלל בסביבה אחרת לגמרי מזו המוכרת, של משרדי קופת החולים. משרדי הרופאים הפרטיים ממוקמים באזורים מרכזיים בערים השונות, הם מאובזרים ומסבירי פנים, אתם קובעים תור לשעה מסוימת ומגיעים כשהרופא מחכה לכם, אדיב וחייכן.

המרפאות הגניקולוגיות הפרטיות בדרך כלל מאובזרות יותר ביחס למרפאות קופת החולים. למשל, במרפאה פרטית תוכלו לשלב טכנולוגיית תלת ממד בסקירת המערכות, ולפגוש את התינוק או התינוקת שלכם בתצוגה ש"יוצאת מהמסך" (ועוד לקבל את הסרטון הזה בתקליטור, כדי שתוכלו להציג את הנכד/ה החדש/ה לסבא וסבתא או לקרובי משפחה ).

מרפאת גניקולוגית פרטית שמבצעת בדיקות הריון תספק לכם את כל ממצאי הסקירה למסירה לרופא המבצע מעקב אחר ההיריון מטעם קופת החולים. כל המידע יימסר אליכם ויעבור אליו, להמשך טיפול אופטימאלי בכל ממצא במהלך כל בדיקה.

אבל... איך בוחרים מרפאה לביצוע בדיקות הריון פרטיות?

בחלק מקופות החולים ובחלק מביטוחי הבריאות תוכלו לקבל רשימה של מרפאות פרטיות בהסדר, במקרים כאלה תוכלו לבחור רק בין המרפאות שבהסדר. בחלק אחר של המקרים תוכלו להציג חשבונית עבור תשלום על בדיקות הריון ולקבל החזר עבור התשלום – בכל מרפאה גניקולוגית על פי בחירתכם.

כך או כך, אתם רוצים לבחור במרפאה גניקולוגית שיש לה הרבה ניסיון, ציוד חדיש וצוות אדיב שיטפל בכם לכל אורך הדרך. על מנת לאתר מרפאה גניקולוגית איכותית כזו – כדאי לבדוק לא רק את הניסיון, הידע והמקצועיות של הצוות הרפואי אלא גם סקירות וחוות דעת של מטופלים קודמים.

מקום טוב להתחיל בו על מנת לקרוא חוות דעת וסקירות רפואיות יהיה אתר אינטרנט מתמחה. בתחום של בדיקות הריון כמו דיקור מי שפיר או שקיפות עורפית, אתר MIOK יספק לא רק סקירות מקצועיות של הבדיקות והמרפאות הגניקולוגיות המבצעות אותן, אלא גם דירוג וחוות דעת של מטופלים קודמים שיאפשרו לכם להבין את איכות השירות, המקצועיות, האדיבות, הציוד, והשירותים הנלווים שכל מרפאה מציעה.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:70
קומיט וכל טופס במתנה