שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ממה להיזהר מבחינה משפטית בעת ניהול אתר אינטרנט?

חדשות

ממה להיזהר מבחינה משפטית בעת ניהול אתר אינטרנט?, צילום: pixabay.
ממה להיזהר מבחינה משפטית בעת ניהול אתר אינטרנט?
15/09/2020, כתיבת מומחים

אתר אינטרנט יפה ומכובד ככל שיהיה אינו שווה דבר בהיעדר תוכן איכותי הממלא את עמודיו. תוכן מורכב משני רכיבים עיקריים:

1.   תוכן טקסטואלי – תכנים כתובים.

2.   תוכן ויזואלי – תמונות ומצגי וידאו.

בעוד בעלי אתרים נוטים להשקיע זמן רב ומחשבה על התוכן שיופיע בעמוד הבית של האתר, בעמודי האודות והשירותים המוצעים דרך האתר, ישנם אזורים בהם ההשקעה בתוכן לוקה בחסר.

כך לדוגמה, החצר האחורית של אתרים רבים הנו אזור הבלוג באתר. אזור זה מכיל תכנים מגוונים הנוגעים בצורה זו או אחרת לליבת הפעילות העסקית של הגוף העומד מאחורי האתר אך לא תמיד יש הקשר מידי ואו מלא בין התכנים לבעל העסק.

כתוצאה מכך, בלא מעט אתרים ניתן למצוא תכנים אשר עלולים לסכן את בעלי האתר מבחינה משפטית בכל ההיבט של זכויות יוצרים וקניין רוחני.

אז איך נמנעים מתקלות משפטיות?

כאשר מנהלים אתר אינטרנט עצמאית ואו כאשר מוציאים את ניהול האתר לחברת ניהול אתרים מקצועית במיקור חוץ, חשוב מאוד לוודא שהעוסקים במלאה יודעים את גבולות הגזרה באשר למקורות התוכן והשימוש בהם,

בכל הקשור לתוכן טקסטואלי:

חשוב מאוד לוודא שהתכנים שמופיעים באתר אינם מועתקים מאתרים אחרים. גם כאשר יש העתקה חלקית של פסקאות קצרות מתוך תוכן מאמר מלא, יש להעניק קרדיט כתוב למקור התוכן.

כיום יש כלים לא מעטים שיודעים לסרוק תוכן אתר ולגלות מי המקור של התוכן, אילו אתרים העתיקו את התוכן ולכן כיום קל מאוד לתבוע בתחום זה מפירי זכויות יוצרים.

בכל הקשור לתוכן ויזואלי:

יש כל כך הרבה מאגרי תמונות לשימוש חופשי ללא קרדיט וללא מגבלות שימוש שחבל מאוד ליפול בתביעה משפטית כתוצאה משימוש בתמונות ואו וידאו של גורם אחר. כמו כן, לא מומלץ להשתמש בגוגל תמונות לאיתור תמונות מתאימות (גם אם גוגל כותבים שזה לשימוש חופשי) וזאת כאמור כי תמונות אלו אסורות לשימוש בהיעדר אישור מפורש לכך.

מאגרי תמונות פרימיום מבצעות סריקה רנדומלית ברשת ומאתרות בקלות רבה למדי את המפרים את הזכויות הקנייניות שלהם והקנס יכול להגיע לכדי עד 200,000 ₪ לתמונה.

לסיכום,

חשוב להקפיד הקפדה יתרה על מקוריות התוכן באתר אך לא רק מסיבות משפטיות, גם מטעמים נוספים כגודמת קידום אורגני של האתר ואו הנראות שלכם ברשת.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:83
קומיט וכל טופס במתנה