שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לשרוד את חקירת המס.

חדשות

לשרוד את חקירת המס., צילום: FREEPIK
לשרוד את חקירת המס.
15/09/2020, כתיבת מומחים

כולנו מצווים לשלם מס אמת על פי חוק. בין אם אנו מנהלים עסק קטן ובין אם אנו בעלים של חברה גדולה, עלינו להשגיח בשבע עיניים ולוודא, כי אנו מדווחים בזמן לרשויות המס ומשלמים בזמן את מלוא תשלומי המס הנדרשים - מס הכנסה, מע"מ וכו׳. אם לא נעשה כן, אנו עלולים להיות מואשמים בעבירות מס טכניות ועבירות מס מטריאליות. עבירות כגון, אי הגשת דיווחים במועד לרשויות המס, העלמות מיסים מתוך כוונה להשתמט מתשלום מס וכו׳. עבירות מס שונות לא תמיד מבוצעות בזדון, עבירות טכניות יכולות להיגרם מכח טעות אנוש, חוסר הבנה או טעות טכנית ואולם, גם רשלנות מספיקה כדי להרשיע בעבירות אלה. לפיכך, אם נתקלתם בבעיה מול רשויות המס – מס הכנסה, מע"מ, וכו׳ – חשוב שיהיה לצדכם עורך דין מיסים שידע להוביל בדרך הבטוחה, לנקות את שמכם, להוכיח את חפותכם ולהוביל לענישה קלה ככל שניתן.

עצות שיסייעו לכם להתמודד בחקירת מס.

על מנת להתמודד עם חקירת מס, חשוב להתכונן אליה בצורה מדוקדקת, תוך ליווי וייעוץ משפטי מעורך דין מיסים בעל ניסיון וידע משפטי נרחב בעבירות כלכליות ועבירות צווארון לבן, שיבחן את המקרה שלכם באופן מדוקדק לצורך בניית קו הגנה משפטי כבר בתחילת ההליך, קו הגנה שילווה אתכם מתחילת הליך ועד סופו. חקירת מס, מלווה, לא פעם, בסימנים מקדימים, כגון תשאול ספקים, תשאול עובדים בחברה, פניות לרואי חשבון ואנשי מקצוע אחרים העוסקים בתחום הכספים בעסק, פנייה לקבלת הצהרת הון. כבר בשלבים אלה מומלץ ורצוי לפנות לייעוץ משפטי על מנת להתמודד עם ההליך בהתאם לדין, ללא כתם פלילי או בנזקים משפטיים וכלכליים מינוריים.

להלן מספר עצות אשר יש בהן לסייע לחשודים בהליכי חקירות מס :

1.   אל תנסו לבצע פעולות בלתי חוקיות.

פעולות בלתי חוקיות דוגמת תיאום גרסאות בין עובדים, העלמת ראיות חשובות כמו חשבוניות ועוד, עלולות לעלות כדי עבירה פלילית חמורה של שיבוש הליכי החקירה. מדובר בעבירה אשר עלולה להגדיל את המסד העובדתי והראייתי כנגדכם בתיק ובכך לאשרר את אשמתכם בפני רשויות החקירה ובית המשפט אשר ממילא אתם מגיעים וניצבים בפניהם כחשודים בביצוע עבירות פליליות. ההנחה הרווחת היא, כי מי שאינו אשם אין לו צורך לשבש הליכי החקירה או להסתיר ראיות, ולפיכך, אם פעלתם לבצע פעולות שיבוש, הדבר יכול בהחלט להשליך על מידת מעורבותכם והתנהלותכם הפלילית. בנוסף, עליכם לדעת, כי ליחידת החקירות שיטות מתוחכמות לגלות את מעשיכם ולהגיע לממצאים שיפלילו אתכם. עורך דין מיסים אשר בקיא בתחום עבירות צווארון לבן ומשפט הפלילי ידע לייעץ לכם כיצד לפעול, בהתאם לדין.

2.   אל תנדבו מידע לחוקרי המס.

לחוקרי המס קיימות שיטות שונות לחלץ מכם מידע. אחת השיטות היא לנסות להתחבר אליכם ולדבר עמם בדרך ידידותית, על מנת לנסות ולהוציא מכם כמה שיותר מידע, כבר בתחילת הליך החקירה ולא פעם כשמפתיעים את החשודים בביתם בהליכי חקירה מול רשויות המס. במקרים אלה מומלץ לא לשתף פעולה ולנדב מידע עד שתפגשו בעורך דין. כבר בשלב זה בקשו להיפגש ולהיוועץ בעורך דין ואל תדברו עם החוקרים שכן דבריכם נרשמים. הישארו ערניים לאורך כל הליך החקירה. אינכם יודעים מתי החוקרים ירצו לנצל את חוסר הערנות שלכם על מנת להפעיל לחץ לשבור את רוחכם על מנת לחלץ ממכם הודאה בעבירות בהן אתם חשודים.

3.   רוצים לבצע חיפוש? שיציגו צו חיפוש.

איש אינו יכול לבצע חיפוש במשרד או במחשב האישי מבלי שהשיג תחילה צו חיפוש חתום על ידי שופט. אם החוקרים מפתיעים אתכם, אל תהססו לבקש שיציגו את צו החיפוש. לא אחת קורה שחוקרים לא הוציאו כלל צו החיפוש או לא מתנהלים בהתאם לקבוע בהוראות הצו. ואם זה כך, הרי שהם פועלים בניגוד לדין.

4.   שמרו על זכותכם להתייעץ עם איש מקצוע בהקדם האפשרי.

דעו, החוק קובע, כי שיש לכם זכות לייעוץ משפטי עם עו"ד מיסים מומחה בטרם החלה החקירה. רבים חוששים לעמוד על זכות זו מחשש שהחוקרים יחשדו שיש להם מה להסתיר או שיפלילו אותם, אך ההיפך הוא הנכון. לכל אחד יש זכות לייעוץ משפטי, במיוחד לאנשים נורמטיביים נעדרי עבר פלילי. לעורך דין מיסים יש את כל הידע המשפטי הדרוש על מנת לסייע לכם לצאת מהתסבוכת אליה נקלעתם. נצלו את הזכות הזו כדי להתייעץ עימו בהקדם האפשרי ולהגן על זכויותיכם.

איך נבחר עם מי להתייעץ?

כאמור, התייעצות עם עורך דין מיסים חשובה במקרה בו נערכת לכם חקירת מס. אם יש לכם  כל סיבה לחשוש או הנכם חושדים כי עומדים לבצע כנגדכם חקירת מס מקיפה, חשוב למהר ולמצוא את עורך דין הבקיא בתחום המיסים. עורך דין מיסים יבחן את המקרה ויכין אתכם לקראת החקירה מול גורמי החוקרים, תוך שהוא בוחן את הנסיבות הספציפיות בעניינכם לצורך בניית קו הגנה משפטי. מומלץ להיוועץ בעורך דין בעל מומחיות בתחום, מומלץ לבחון את מספר שנות הניסיון של עורך הדין והניסיון המשפטי שצבר בתיקים, עורך דין בעל ניסיון ומומחיות משפטית בתחומו יגביר את הסיכוי שלכם לסיים את חקירת המס בצורה מיטבית ובחשיפה מינימלית – פלילית ואזרחית.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:62
קומיט וכל טופס במתנה