שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הקלטת דיונים בבתי המשפט- הכוח בידיים שלכם

חדשות

הקלטת דיונים בבתי המשפט- הכוח בידיים שלכם, צילום: צילום:freepik
הקלטת דיונים בבתי המשפט- הכוח בידיים שלכם
21/10/2020, כתיבת מומחים

לא מעט אנשים יצטרכו בשלב מסוים בחייהם לעמוד בפני בית המשפט, והסיבה לא באמת משנה. בפועל, דברים הנאמרים בבית המשפט יכולים להיות קריטיים להתפתחות התיק כולו.  מהסיבה הזאת, הקלטת דיונים בבתי המשפט הפכו להיות אחד מהכלים היעילים ביותר למעקב אחר הדברים הנאמרים בדיונים השונים ולא פעם יכולים לחולל שינוי אמיתי ולהפוך את הקערה על פיה.

הנוהל המקובל כיום בבית המשפט או ליתר דיוק, ברירת המחדל, היא להקליד את הדיון כולו. כן, יש אנשים שעבודתם היא להקשיב לדיון ולהקלידו מילה במילה. היות ואחרי הכול מדובר באנשים, לא מן הנמנע שיעשו טעויות, יפספסו מידע קטן אך קריטי או יותר מזה, לא יצליחו להעביר בהקלדה יבשה את הלך הרוח של הדברים. זו הסיבה שיותר ויותר עורכי דין ומיוצגים מחליטים לקחת את העניין צעד אחד קדימה ולהקליט ולתמלל את הדיון.

"כשישבתי עם עורך הדין שלי  והקשבנו להקלטת הדיון, הייתי בהלם" מספרת חדווה ממרכז הארץ שהתגרשה לאחרונה בעלה. "הפרדה שלנו לוותה בתהליך ארוך ומורכב, כל דיון נמשך לא מעט זמן ובכל פעם הרגשתי שאני פשוט נעלמת, לא נוכחת. לא זכרתי חצי מהדברים שנאמרו שם ויותר מזה, לא זכרתי את הטון של הדברים" היא מודה.

"כשעורך הדין שלי הציע לי להקליט את הכול ואמר שזה יסייע לו להתכונן אסטרטגיה,  בהתחלה לא הבנתי למה זה נחוץ, אך כבר אחרי שתי האזנות לדיונים, יכולתי להבין על מה הוא מדבר.. ממש רואים הבדל בדרך שבה בעלי לשעבר מדבר על דברים מסוימים, בגובה הקול, בחיתוך הדיבור. התייעצנו במנתח קול וידעתי איפה להתפשר ואיפה ללחוץ. בדיעבד זה שהקלטנו את הדיונים חסך לי הרבה זמן, כסף ועוגמת נפש."

גם במקרה של עקיבא הקלטת דיון וערנות מצידו, הצליחו להכריע את הכף.  "הגעתי לבית משפט על רקע סכסוך עסקי עם שותף לשעבר. במהלך הדיונים עלו סכומי שונים, אחוזי רווחים וכדומה, כאשר הכול כמובן מגובה בניירת. באחת הפעמים, התייחס שותפי לנתון מספרי כלשהו שנתקע אצלי היות ולא הצלחתי למצוא לו סימוכין. כשקראתי את תעתיק הדיון מאותו מועד, לא הייתה התייחסות למספר, למרות שזכרתי בפירוש שנאמר" הוא מחייך בסיפוק.

"עורך הדין שלי ניסה להגיד לי שאולי לא שמעתי טוב, אך אני התעקשתי. למזלי כל הדיונים היו מוקלטים ואכן שומעים את זה בבירור, זה היה כמו למצוא אוצר...למה זה נאמר.. איפה זה כתוב... כל יום אני מברך על ההחלטה לא לסמוך רק על הקלדת הדיון אלא גם להקליט אותו."

חשוב לציין כי שירות של הקלטת דיונים לבתי המשפט הוא לא שירות חדש, אך בשנים האחרונות הוא קיבל הרבה יותר חשיפה – והביקוש כמובן עלה בהתאם. אם רוצים לבצע הקלטת דיונים בבתי המשפט חשוב לבצע בחירה מושכלת. משום שדיון משפטי זה מופע חד פעמי ואין חזרה גנרלית.

אל תחכו לדקה האחרונה – תבצעו הזמנה מראש

אחרי שהבנתם את החשיבות של הקלדת דיונים בבתי המשפט, כעת אתם צריכים לזכור כי מדובר על פרוצדורה שצריך להיערך אליה מבעוד מועד. הציוד אמור להיות ציוד שמתאים לדיון שבו אתם הולכים להשתתף, כך שיהיה אפשר לקלוט את כל המילים שנאמרות במסגרתו. כך שאם חשבתם לבקש את הציוד ברגע האחרון, אנו ממליצים לכם לחשוב על כך בשנית. ככל שתכינו את עצמכם ותבצעו את ההזמנה מראש, כך תוכלו להיות בטוחים שהציוד שהזמנת ישרת אתכם בצורה נאמנה – ויספק לכם את התמורה שכל כך קיוויתם שהוא יספק לכם.

בחרו חברה שיכולה להתמודד עם כל מצב

מספר המשתתפים בדיון, איפה כל אחד ממוקם, האקוסטיקה בחדר, כל אחד מהפרמטרים הללו יכול להשפיע על טיב ואיכות ההקלטה. כשבוחרים חברה להקלטת דיון בבית משפט, עליכם לוודא כי מדובר על חברה שמשתמשת בציוד איכותי.

אנו, במרכז הישראלי לתמלול והקלטה משתמשים בציוד החדשני ביותר, לדיון מגיע מקליט מקצועי, אשר יודע לרשת את אולם הדיונים במיקרופונים ומבצע רישום מפורט של הדוברים על מנת שהתמלול יהיה מדויק וזיהוי הדוברים יהיה מלא.  בעלת המשרד, ליאת בן שי, בעלת ניסיון של 15 שנה בעולם התמלול מטפלת אישית בכל לקוח ומקפידה על ביצוע מקצועי, איכותי ומהיר של התמלילים היוצאים ממשרדנו וחותמת אישית על כל תמליל.

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:46
קומיט וכל טופס במתנה