שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מתי רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים יכולה להוביל לתביעה?

חדשות

מתי רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים יכולה להוביל לתביעה?, צילום: צילום:freepik
מתי רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים יכולה להוביל לתביעה?
01/11/2020, כתיבת מומחים

ניתוח עפעפיים הוא הליך אלקטיבי שמטרתו לשפר את המראה, אבל כמו בכל ניתוח, עלולים להתעורר סיבוכים, וטעויות שההשלכות שלהם עשויות להיות משמעותיות מבחינת המטופלים.

אם מנתח או איש מקצוע אחר בתחום הבריאות מבצע במהלך הניתוח שגיאה שעולה לרמה של רשלנות רפואית, והמטופל פגע, הטעות עלולה להוות עילה לתביעת רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים. מאמר זה בוחן את המרכיבים של מקרה רשלנות רפואית בהתבסס על טעויות של המנתח או הצוות הרפואי.

מרכיבי תביעת רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים

טעות שבוצעה במהלך ניתוח עפעפיים כפופה לאותן השלכות משפטיות כמו כל טעות כירורגית אחרת. המרכיבים של תביעת רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים הם:

•     קיום יחסי רופא-מטופל

•     הפרת תקן הטיפול הרפואי במהלך הטיפול

•     ופגיעה במטופל שנובעת מאותה הפרה.

ברוב המקרים, היסוד הראשון, קביעת יחסי רופא ומטופל, אינו שנוי במחלוקת במקרה של רשלנות רפואית שנובעת מטעות כירורגית. היסוד השני נסוב סביב הסטנדרט הרפואי של הטיפול, שבמקרים רבים מוגדר כמידת הטיפול והסוג אותו היה מנתח קוסמטי מיומן עם אותה הכשרה רפואית, מבצע באותן נסיבות טיפול.

קביעת סטנדרט הטיפול הרפואי

מרכיב זה בתביעת רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים דן בשאלה מה היה על המנתח לעשות, או במילים אחרות, הבאת עדות של מומחה רפואי אחר. מכיוון שכירורגיה קוסמטית היא תחום מיוחד ביותר, רוב התובעים יצטרכו להציג עדות מומחה בעל ניסיון בתחום זה, ובאופן אידיאלי, להציג עדות של איש מקצוע שמכיר את השלבים ההכרחיים בביצוע ניתוח עפעפיים.

לאחר קביעת תקן הטיפול, העד המומחה צריך להראות במדויק איך המנתח הנתבע הפר את התקן הזה, כלומר, מאילו היבטים הנוגעים לניתוח הוא התעלם או לא טיפל נכון, ואילו פגיעות נגרמו למטופל כתוצאה ישירה ממחדלים אלה.

ביסוס ההיבט השלישי, פגיעה במטופל יכול להיות מסובך מכפי שהוא נשמע

כמו כל ההליכים הכירורגיים, גם ניתוח עפעפיים טומן בחובו מידה מסוימת של סיכון. על המנתח מוטלת החובה ליידע את המטופל על סיכונים ידועים אלה לפני הניתוח.

אם המטופל מיודע כראוי ומסכים לביצוע ההליך, ואחד הסיבוכים הידועים האלו אכן מתרחש, גם אם המטופל נפגע, אין פירוש הדבר בהכרח שהתרחשה רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים. אלא יתכן שסוג ואופי הפגיעה היו בלתי נמנעים בנסיבות העניין.

חשוב לזכור גם שאי שביעות רצון מתוצאות הניתוח אינה נחשבת לפגיעה, ויתכן שאינה מהווה בסיס סביר לתביעת רשלנות רפואית. בית המשפט עשוי להניח כי המטופל פשוט לא היה מרוצה מתוצאות הניתוח גם אם לא הייתה מתבצעת רשלנות ממשית. הטיה זו של מערכת המשפט יכולה להוות אתגר במקרים של תביעות רשלנות בניתוחים קוסמטיים.

אבל פציעות שנובעות משגיאות מהוות עילה לתביעת רשלנות רפואית

פציעות שנובעות מניתוח עפעפיים ומהוות עילה לתביעת רשלנות רפואית כוללות:

•     צלקות גלויות

•     התפתחות זיהומים

•     סיבוכים שנובעים מההרדמה

•     נזקים עצביים

•     נזקים אסתטיים.

אם המטופל טוען שהבעיה נובעת מההרדמה, סביר להניח שהוא יצטרך לתבוע את הרופא המרדים ולא את המנתח הקוסמטי. נפיחות וחבורות הן תופעות לוואי שכיחות של ניתוחים קוסמטיים, אבל בדרך כלל אלו הם סיכונים ידועים שאינם קבועים.

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:209
קומיט וכל טופס במתנה