שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חייב תואר שני!

חדשות

חייב תואר שני!, צילום:
חייב תואר שני!
01/11/2020, כתיבת מומחים

ברור לכולנו שתואר שני הוא ערך מוסף גדול לכל אדם, אך השאלה היא מתי מדובר בחובה ומתי זו רק זכות שמוסיפה ערך? הדבר כמובן משתנה בין סוגי מקצועות ואופי התעסוקה שהסטודנט מחפש לאחר לימודיו. אז מתי משתלם לעשות תואר שני ומתי זה פשוט הכרחי להמשך? על כך בכתבה הבאה.

 

 

מה ההבדל בין תואר שני לתואר ראשון?

ראשית, חשוב לעמוד על ההבדל בין התואר השני לתואר הראשון. עבור מרבית בוגרי התואר הראשון, מדובר בחוויה שונה לגמרי מזו שהם עברו בלימודיהם. התואר השני נוטה להיות פחות עמוס בקורסים שונים ומגוונים ויותר ממוקד במספר מצומצם של נושאים. כמו כן, ברוב התארים, המרכז של התואר השני הוא עבודת המחקר - התזה, אשר בה מוטל על הסטודנט למצוא שאלה מחקרית, ולבצע מחקר מעמיק בתחומו בסיוע של דוקטורים ופרופסורים מהפקולטה. התנסות זו היא החלק המשמעותי של התואר השני, וזו אשר יוצרת את היתרון היחסי של בעלי תואר שני - עצמאות, יוזמה, יכולת הובלת פרויקט, והיכרות מעמיקה עם החידושים האחרונים בתחום המחקר.

תואר שני - למי זה טוב?

באופן כללי התואר השני הוא התנסות חיובית שיכולה לתת ערך לכל אחד. עם זאת, ישנם מספר מקצועות בהם תואר שני הוא יותר מזה – הוא הכרחי עבור התקדמות מקצועית. תחומים טיפוליים כמו פסיכולוגיה מחייבים לימודי תואר שני על מנת לעסוק בטיפול. בנוסף, לא מעט תחומים הנכללים במדעים המדויקים כמו מתמטיקה או פיזיקה, אמנם לא מחייבים תואר שני, אך אפשרויות התעסוקה של בעלי תואר שני גדולות הרבה יותר. גם בתחומים הומניים יותר כמו סוציולוגיה ומדעי הרוח קיימות אפשרויות תעסוקה מתקדמות יותר לבעלי תואר שני. כמו כן, בשנים האחרונות גם תואר שני במשפטים הופך למוצר מבוקש בקרב סטודנטים ומעסיקים רבים.

תואר שני או ניסיון תעסוקתי?

לאחרונה, עולה יותר ויותר הטענה כי שוק התעסוקה מספק ניסיון משמעותי יותר להצלחה מאשר לימודים אקדמיים. על כן, לא מעט סטודנטים מעדיפים לוותר על המשך הלימודים או אפילו לפרוש במהלך הלימודים על מנת להתחיל לעבוד. מדובר בטיעון אשר נכון רק בחלק מהמקצועות ולא מייצג את שוק העבודה באופן כללי. אין ספק שישנם תחומים בהם הצלחה לא קשורה לידע רחב בנושא, אלא בעיקר למומחיות נקודתית. תחומים כמו שיווק ומכירות ולעיתים גם תחומים בעולם המחשבים, יכולים לספק הזדמנויות מצוינת גם למי שאין לו תואר שני. עם זאת, לא מעט תחומים מתייחסים לתואר השני כאל ניסיון בפני עצמו. אופי הלימודים והדרישה הגבוהה מהסטודנט לעצמאות ויוזמה, הופכים את התואר השני לחוויה שונה במהותה מהתואר הראשון, ועל כן מעסיקים גם מסתכלים עליה באופן שונה. בנוסף, במציאות הכלכלית הנוכחית, בה מאות מועמדים מתמודדים על מספר קטן של משרות, תואר שני מספק יתרון יחסי, אשר עשוי ליצור את ההבדל בין המועמד שיתקבל למשרה לבין מועמדים אשר ימשיכו בחיפושי העבודה.

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:194
קומיט וכל טופס במתנה