שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מתי צריך עורך דין תעבורה?

חדשות

מתי צריך עורך דין תעבורה?, צילום:
מתי צריך עורך דין תעבורה?
29/12/2020, כתיבת מומחים

נכון, זה לא נעים לחשוב על זה, ורובנו מעדיפים להימנע מכל סיטואציה שבה נזדקק לו - אבל יש מקרים בחיים שבהם נצטרך לפנות אל עורך דין תעבורה מקצועי ורציני, שייצג אותנו בהליכים משפטיים שקשורים לתחום שלו. אז מתי כדאי לעשות את זה? האם כל תאונת דרכים מחייבת פנייה לעורך דין תעבורה? האם בכל קנס נפנה אליו בהכרח? ומתי באמת כדאי לא לוותר עליו? הנה כמה מקרים שכדאי בעקבותיהם למהר ולהרים את הטלפון לעורך דין שאתם סומכים עליו.

תאונה בלי ביטוח מתאים

תאונות דרכים עשויות להתרחש כמובן, בין אם הן תאונות קלות או מורכבות. אולם במקרים רבים, במידה ולשני הצדדים יש את הביטוחים המתאימים, חברות הביטוח יבדקו את העניינים המשפטיים בשאלת האחריות והגורם לתאונה. לעומת זאת, אם אין לכם אפילו ביטוח צד ג', אתם עלולים להיות בבעיה, כי במצב של מעורבות בתאונת דרכים - הצד השני עלול לטעון שהתאונה באחריותכם, ולתבוע מכם אישית עשרות אלפי שקלים או אפילו מאות אלפי שקלים, שאין לכם ביטוח שיכסה אותם. במצב כזה, רצוי מאד להרים טלפון לעורך דין תעבורה שייצג אתכם. אגב, גם מצב הפוך שבו לכם יש ביטוחים מתאימים אבל לצד השני אין ביטוח צד ג' והתאונה היא באחריותו - כדאי מאד שתפנו לעורך דין שיסייע לכם לגבות ממנו את הכסף.

מקרים של נהיגה תחת השפעת אלכוהול

כיום, החוק מאפשר לנהוג במידה ושתיתם, רק במידה ונמצאה כמות מזערית של אלכוהול בדם שלכם. במידה ועברתם את הרף המינימלי בבדיקת ינשוף שנערכה לכם, אתם עלולים לעמוד בפני סכנה של שלילת הרישיון באופן זמני וכן צבירת נקודות. במצבים כאלו כדאי לפנות בהקדם לעורך דין שייצג אתכם. לא פעם יש משמעות לכמות האלכוהול שנמצאה בדמכם - ויש הבדל בין הרמות השונות וגם באופן הנהיגה שלכם ונסיבות הבדיקה (האם הייתה בדיקה בגלל שהייתם מעורבים בתאונה, או שזו הייתה בדיקה שגרתית של המשטרה לכלל הנהגים שעברו באזור). עם עורך דין מוצלח, יתכן מאד שיתברר שהבדיקה כלל לא הייתה תקינה, או שהתוצאות שלה לא אומרות שאתם בהכרח תקבלו את מלוא העונש, בוודאי בהסתמך על העבר שלכם במידה והוא נקי מעבירות תנועה.

מקרים שבהם הקנס לא מוצדק

רבים מאתנו מקבלים קנסות במידה ועברנו על עבירות תנועה שהן יחסית מזעריות. למשל טענה של המשטרה כי נהגנו במהירות מופרזת, כי לא צייתנו לתמרור מסוים, התעסקות בטלפון הנייד בזמן הנהיגה, וכיו"ב. הקנסות הללו חשובים ולעתים הם גם מוצדקים, אבל יכול להיות שתקבלו הודעה על קנס שנראה לכם לא מוצדק בעליל, ושלא זכור לכם שבכלל ביצעתם את העבירה שמתוארת בקנס. במצב כזה, כדאי ליצור קשר עם עורך דין תעבורה שיעזור לכם לבחון את המקרה, ולבדוק את האפשרות של פנייה לבית משפט לתעבורה במקום לשלם את הקנס שאינו מוצדק.

מקרים שבהם יש צורך להמשיך ולהשתמש ברכב

פעמים רבות, שלילת הרישיון באופן זמני או לצמיתות נועדה כדי להרחיק מהכביש נהגים שבית המשפט קבע כמסוכנים. אולם לא כל מי שעשה עברית תנועה אחת, אפילו חמורה, הוא בהכרח עבריין מסוכן. יתרה מזאת - פעמים רבות מדובר על אנשים שזקוקים לרכב ולרישיון שלהם כדי להמשיך ולעבוד, ולקיים חיי משפחה תקינים. עם עורך דין תעבורה מקצועי, תוכלו לשכנע את בית המשפט בטענות שלכם והוא יתחשב במצבכם הייחודי, וזאת כאמור במיוחד אם מדובר על עבירת התנועה הראשונה שלכם. לא פעם, בית המשפט מאזן בין הצורך להרחיק את עברייני התנועה מהכביש, לבין ההסתכלות על הנהג הבודד והצרכים שלו, וכך תוכלו לקבל עונש מופחת בהרבה.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:104
קומיט וכל טופס במתנה