שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נפוצים ומטרידים: קבלו את תקלות האינסטלציה הנפוצות

חדשות

נפוצים ומטרידים: קבלו את תקלות האינסטלציה הנפוצות, צילום: freepik
נפוצים ומטרידים: קבלו את תקלות האינסטלציה הנפוצות
12/01/2021, כתיבת מומחים

יש לכם תקלת אינסטלציה בבית ואתם לא יודעים כיצד לפעול? הגעתם למקום הנכון. במאמר הבא נתמקד בתקלות האינסטלציה הנפוצות וגם, איך אינסטלטור מקצועי יתקן אותן? מתחילים.

סתימה באסלה

אין ספק שאין טיימינג טוב לסתימה באסלה, בטח אם יש לכם רק אסלה אחת בבית. אז ברוב המקרים תדעו שאף אחד אחר לא אשם בסתימה שנוצרה באסלה, אלא אתם בלבד.

ברוב המקרים הסתימה נגרמת כתוצאה מהתנהלות שגויה שלנו, שכולל השלכת מגבונים לחים ותחבושות היגייניות לאסלה. במצב כזה, פסולת כזו שנחשבת לפסולת שלא מתכלה, תצלול לעומק צנרת הביוב, תסתום אותה והמים באסלה פשוט יעלו.

אינסטלטור שיגיע אליכם ינסה לפתוח תחילה את הסתימה באמצעות פומפה. במידה והוא לא יצליח, הוא יעבור להשתמש במכשור קצת יותר כבד ומתקדם, כמו קפיץ ידני לפתיחת סתימות או ספירלה חשמלית.

סתימה בכיור

אז לפני הכל חשוב שתדעו שהסתימה לא מתרחשת בכלל בכיור, כי אם בסיפון שנמצא מתחתיו. התפקיד של הסיפון הוא לנקז את המים לצנרת הביוב ולסנן את הפסולת הקשה ממנה, על מנת למנוע סתימה בצנרת הביוב העמוקה של הביוב.

ברוב המקרים סתימה בסיפון מתרחשת גם כן כתוצאה מהתנהלות לא נכונה שלכם, כמו השלכת שאריות מזון לכיור ושמן לטיגון. אגב, שמן הטיגון מהווה צרה של ממש בכל הקשור לסיפון ולצנרת הביוב, שכן הוא נוטה להיצמד לדפנות שלה ופשוט לגרום לסתימה קשה ועמוקה.

אינסטלטור שיגיע אליכם ינסה לפתוח את הסתימה דרך הסיפון עצמו. הוא יבריג את כוסית הסיפון החוצה וינקה אותה מהפסולת שהצטברה בה. במידה וזה לא עזר, סביר להניח שמדובר בסתימה עמוקה יותר והוא יצטרך לפתוח אותה באמצעות ספירלה חשמלית.

איתור נזילה או רטיבות

מדובר באחת מהתקלות הנפוצות ביותר בתחום שירותי האינסטלציה השונים . אז במידה ואתם חוששים שיש לכם נזילה בבית ואתם לא יודעים מאיפה היא נובעת, תצטרכו להזמין איתור נזילות.

אז אם לא ידעתם, בתוך הקיר של הבית ומתחת למרצפות עוברת צנרת האינסטלציה של הבית. במידה ויש נזילה בצנרת הזו, סביר להניח שאתם לא תוכלו לגלות אותה מוקדם ותדעו שהיא קיימת רק כשתראו סימני רטיבות ועובש על הקיר.

על מנת לאתר את מקור הנזילה, אינסטלטור יצטרך לבצע איתור באמצעות מצלמה תרמית. תפקידה של המצלמה הוא לזהות את הבדלי הטמפרטורה בתוך הקיר ולמפות את תוואי הצנרת הסמויה. באמצעות תמונה תרמו גרפית שמתקבלת על גבי המסך, המצלמה תוכל להצביע על המקום המדויק שבו יש כשל בצנרת ושממנו מתרחשת הנזילה.

תיקון נזילה בצנרת

אז כפי שציינו, בשל העובדה שהמצלמה התרמית מסייעת לאינסטלטור להבין היכן נמצא בדיוק מקור הנזילה, הוא יוכל להימנע משבירה נרחבת של הקיר ולפתוח רק את המקום שבו יש נזילה. לאחר הפתיחה, הוא יבצע תיקון מקומי של הצנרת.

ברוב המקרים זה יסתיים בהשמת מחבר באזור של הנזילה, או החלפת מקטע של צנרת. בכל אופן, אופי התיקון תלוי מאד בסוג הצנרת שיש לכם בבית והאם מדובר בצנרת ברזל או פלסטיק. בתום העבודה האינסטלטור יצטרך לסגור את הקיר ולהכין אותו לצבע או לחיפוי קרמיקה.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:18
קומיט וכל טופס במתנה