שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > "לימודי משפטים הם הרבה יותר מידע בסיסי לעורכי דין"

חדשות

"לימודי משפטים הם הרבה יותר מידע בסיסי לעורכי דין", צילום: FREEPIK
"לימודי משפטים הם הרבה יותר מידע בסיסי לעורכי דין"
19/01/2021, כתיבת מומחים

האם באמת יש יותר מדי עורכי דין ומשפטנים בשוק? מה חושבים עורכי הדין של היום על ההחלטה ללמוד משפטים? בדקנו את השטח בשיחה גלויה עם עו"ד לבנת וקנין מילר

בשנים האחרונות גובר הטון שמזהיר צעירים מפני לימודי משפטים, לאור ה"אינפלציה" בשוק והעובדה שהיצע עורכי הדין רחב מאוד ומקשה עליהם, כביכול, למצוא עבודה. מה חושבים על כך היום, עורכי דין שבחרו בלימודי משפטים לפני מספר שנים? האם באמת קשה להתברג למשרה ראויה כמשפטן וכעורך דין?

בחרנו לשאול את עו"ד לבנת וקנין מילר, שמאחוריה ניסיון כעורכת דין במגזר הציבורי, בדיני עבודה, בדיני משפחה, ושינוי לעולם השיווק ושוק ההון.

עו"ד וקנין מילר, במבט לאחור היית בוחרת שוב בלימודי משפטים?

"ללא ספק. לימודי משפטים הם לא רק הידע הבסיסי שצריך כדי להיות עורכת דין, אלא הרבה יותר מזה. לימודי משפטים מספקים מבט רחב ועמוק על החיים, על מוסר, על צדק, על אתיקה, על זכויות וחובות. הידע שרוכשים בלימודי משפטים הוא גם מאוד רלוונטי לעסקים, ובכלל למערכות יחסים בחיים".

ובמישור המקצועי?

"כל פרק בחיי המקצועיים כעורכת דין, תרם לי ובנה אותי לקראת התפקיד הבא ולכן אני מאמינה מאוד במשפט כאבן בניין בקריירה. יחד עם זאת, תמיד הקפדתי להיות ב – 100% בתפקיד ובהליך שבו אני עוסקת, ולא הייתי מוכנה לראות את החתימה "עו"ד לבנת וקנין מילר" על דבר שאני לא שלמה איתו. נכון שלא תמיד קל לעורכי דין צעירים למצוא מקום טוב להתמחות בו, והשכר עלול להיות די נמוך בהתחלה. יחד עם זאת, עולם ההזדמנויות שנפתח למשפטנים הוא מאוד רחב. לכן, יש מקום לכל אחד לחשוב מהן החוזקות שלו ואיפה התשוקה שלו, ולמצוא תפקיד בתחום. לא חייבים לעבוד דווקא במשרד עורכי דין או בתפקיד משפטי גרידא. עורך דין יכול להביא את הידע והיכולות שלו לכל תפקיד, ובמיוחד לתפקידי ניהול וסחר, תפקידי ליבה בעולם העסקים. אלו עיסוקים שיש בהם אינסוף התקשרויות, קונפליקטים, משא ומתן. עורך דין מגיע עם ערך מוסף ייחודי לתפקידים האלה".

ספרי על השלבים בקריירה שלך.

"בתחילת דרכי עבדתי במחלקה המשפטית של הכנסת ועסקתי בדיני עבודה, במכרזים, בייצוג הולם, בסוגיות של אפליה בעבודה ועוד. היה בתפקיד הזה פן עמוק של יחסי אנוש ועיסוק בזכויות עובדים, ומנגד גם בזכויות המעסיק והארגון, כך שזה היה תפקיד עם ראייה רחבה שמלמד על איזון.

לאחר מכן עבדתי כעורכת דין לענייני משפחה במשרד משפחתי, ביחד עם אחיותיי. זה היה תפקיד שדרש רגישות מיוחדת, גם בגלל שעסקנו בנושאים הכי רגישים של הלקוחות שלנו, וגם כי עבדנו שם כבני משפחה בעצמנו. כעורכת דין לענייני משפחה למדתי מקרוב שלפעמים אין אמת אחת, והחיים הם מאוד סובייקטיביים. מצד שני, תפקידנו היה לייצג את הלקוח ופעלנו כדי לספק תוצאות, שירות טוב ותמורה ללא פשרות. בתוך כך, תמיד הקפדנו לעבוד בהגינות ובאמונה בצדקת הדרך.

בשלב הבא קרה השינוי המשמעותי יותר בקריירה שלי: הגעתי דרך חבר לתפקיד ראשון בתחום שוק ההון. נכנסתי לעבודה בתחום תעודות הסל, שהיה בצמיחה מהירה באותם ימים. למדתי במהירות את התחום והתחלתי לעבוד כמשווקת תעודות סל לבנקים ולגופים מוסדיים נוספים. בשלבים הבאים ניהלתי את דסק תעודות הסל, ולאחר שהחברה התמזגה עם חברה אחרת, נבחרתי לנהל את השיווק של הפעילות המאוחדת בתחום".

היית ממליצה לצעירים שמתלבטים, לבחור בלימודי משפטים?

"חשוב להכיר את עולם התוכן המשפטי ולבדוק האם הוא מעורר עניין ותשוקה. במהלך השנים הסטודנטיאליות, מדובר בלימודים עיוניים שיש בהם הרבה חומר קריאה ואלמנט של שינון וזיכרון, אבל גם לוגיקה, רציונל ופן רוחני של צדק ומוסר. מי שהרכיבים האלה מדברים אליו, יהנה מלימודי המשפטים. אחרי הלימודים האקדמיים יש חלק מאתגר של התמחות ובחינות לשכה, וחשוב להיות מודעים ומוכנים לכך. לצד זאת חשוב לזכור שלימודי משפטים הם בסיס רחב ורב ערך להרבה תחומי עיסוק ולכן המאמץ משתלם".

לסיכום?

"מי שנמשך לליטיגציה או בכלל לעבודה המשפטית, ודאי כדאי לו ללמוד משפטים בלי לחשוב פעמיים. בנוסף, גם מי שמתחבר לתחומים כמו למשל ניהול, סחר, חקיקה, מדיניות ציבורית או זכויות אדם, יפיק ערך מלימודי משפטים, שיקדמו אותו ויתנו לו יתרון על פני מועמדים אחרים".

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:117
קומיט וכל טופס במתנה