שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > על עורך דין ליטיגציה באשקלון ועל עורכי דין המופיעים בפני בית-המשפט.

חדשות

על עורך דין ליטיגציה באשקלון ועל עורכי דין המופיעים בפני בית-המשפט., צילום: FREEPIK
על עורך דין ליטיגציה באשקלון ועל עורכי דין המופיעים בפני בית-המשפט.
04/05/2021, כתיבת מומחים

רובנו נחשפנו בשלב זה או אחר של חיינו לסדרות בתי-משפט מורטות-עצבים; פרשייה סבוכה, עדים לא אמינים, ובמרכז העניינים – עו"ד מיומן (או מיומנת) שמופיע במלוא האסרטיביות הנהוגה בפני שופט או שופטת ומצליח להביא את התיק לכדי הכרעה; בין אם מדובר בעורך דין ליטיגציה בשירות התביעה ובין אם מדובר בעורך דין ליטיגציה בשירות ההגנה, הרי שרובנו יודעים כי מעבר לעניין ההשכלתי-נטו, מדובר כאן בסוג של כשרון אשר חלק מעורכי ועורכות הדין ניחנו בו באופן טבעי, בעוד שאחרים צריכים להתאמץ קצת יותר...

בבסיס הדברים, ליטיגציה משמעה: "התדיינות משפטית". רבים מאיתנו חושבים באופן כמעט שגוי כי 'האמת תנצח' , בעוד בבסיסם של דברים, מצויה עובדה פשוטה אחת והיא גורסת כי אין 'אמת אחת מוסכמת' , כי אם שתי גרסאות אשר מוצגות בפני שופטים, שופטות, רשמים ורשמיות המשויכים אל ערכאות משפטיות שונות. תפקידם של אותם שופטים ורשמים הינו להגיע לחקר האמת. יחד עם זאת וכפי שכבר שאלנו לפני מספר שורות: מהי האמת?

 

אם נשאל עורך דין ליטיגציה מהי 'אמת' בעיניו הוא ככל הנראה יגרוס כי:

אז לפני שנכנס לעובי-הקורה ככל ומדובר בעורך דין ליטיגציה באשקלון (או בכל מקום אחר) חשוב שנדבר קמעא על האמת. האמת - כפי שזו מוכרת בבתי המשפט ובערכאות המשפטיות השונות כרוכה בצורה בה מוצגים פני הדברים – בעיקר במישור הראייתי. וכך למשל , עשוי להיווצר מצב בו על אף שברור לרבים כי פלוני אלמוני חשוד וככל הנראה ביצע עבירה זו או אחרת, אין בסיס ראייתי לביצוע העבירה, קרי, אותו אדם לא צולם בעת ביצוע העבירה; או שבעת ביצוע העבירה (למשל) לא נשארו בזירה שום ממצאי די.אן.איי וכיו"ב. במצבים מסוג זה – ותוך שלוקחים בחשבון כי עדויות שמיעה אינן קבילות בבתי משפט (וגם בעניין הקלטות אודיו קיימות מגבלות רבות), הרי שקיימת סבירות גבוהה מאוד כי אותו פרט יוכרז כ'זכאי' עקב היעדר בסיס ראייתי – שהרי אחד מקווי היסוד של המשפט העברי חג סביב "המוציא מחברו עליו הראיה" – אין ראיה , אין עונש.

דוגמה זו אשר הרבה מהוצאתה לפועל מבוצע באמצעות עורך דין ליטיגציה, הינה לא יותר מטיפה בים מעולמות המשפט הפלילי כמו גם דיני נזיקין, וחשוב לציין כי עורך דין ליטיגציה אשר עוסק בתחום האזרחי-מסחרי לרוב יטען בבית המשפט בנושאים הבאים:

•     מקרקעין

•     תאונות דרכים למיניהן (פח בפח)

•     סכסוכי אחים וירושות

•     הסדרי חוב והוצאה לפועל

•     ועוד

לרשות השופטת מספר ערכאות משפטיות:

•     בית הדין לעבודה.

•     בתי משפט מחוזיים (בית משפט השלום לתעבורה, בית משפט השלום וכד')

•     בתי משפט לתביעות קטנות.

•     בית המשפט העליון אשר תפקידו נחלק לשניים: מחד, גוף הערר הגבוה ביותר, מאידך: בית משפט גבוה לצדק (בג"צ).

מעבר לנושא הערכאות המשפטיות , וככל ומדובר בסדר יומו של עורך דין ליטיגציה חשוב לזכור כי קיימים סדרי דין ותחומים שונים של התדיינות; ישנם עורכי דין ועורכות דין העוסקים בתחום דיני המשפחה, בעוד אחרים מתפקדים בעיקר כעורכי דין למקרקעין, כך שלכל תחום (וככל והעניינים קשורים בעורך דין ליטיגציה) מורכבויות משלו – על כך יסכימו רוב עורכי הדין.

באותו נושא, והיות וכבר הזכרנו את סדר-יומו של עורך דין מקרקעין , חשוב לציין כי עורך דין  מקרקעין אשר ניצב מול ערכאה משפטית זו או אחרת , בעודו מיישם עקרונות ומיומנויות רבות כעורך דין ליטיגציה, יש בכוחו להשפיע באופן דרמטי על הליכי רכש ו/או רישום בעלות של קרקעות לצד זה או אחר, מה שאומר כי בשורה התחתונה יכולות הליטיגציה של עו"ד זה או אחר - יש בכוחם לייצר השפעה הרת-גורל על חייהם הפיננסיים של הלקוחות. מעבר לכך, עורך דין ליטיגציה מתפקד לעיתים קרובות כעורך דין ליטיגציה ויישוב סכסוכים; לצערנו, ישראלים רבים לוקחים על עצמם יותר ויותר התחייבויות כלכליות – עובדה שלעיתים מסבכת לווים. במצבים אלו נכנס לפעולה עורך דין ליטיגציה ויישוב סכסוכים. אל לנו לשכוח את תחום הגישור אשר אף הוא נחלתם של עורכי דין רבים, יחד עם זאת – דברים מתנהלים באופן מעט שונה ככל ומדובר בגישור (לעומת משפט) – אשר לרוב יגיע כהמשך למשפט או כתוצאה שלו בהוראה של שופט או שופטת.

עורך דין ליטיגציה באשקלון או עורך דין ליטיגציה בדרום? איך הכי טוב ומומלץ להגיע לאנשי המקצוע הללו?

כלקוחות הרוכשים מוצרים ושירותים רבים בחיי-היומיום, נדע לומר כי 'צריך לדעת היכן לחפש'. עובדה זו נכונה לגבי תחומים רבים. למשל: רובנו נסכים כי לא הגיוני לחפש אינסטלטור באינסטגרם, נשמע הגיוני בסך-הכל, לא? בדיוק באותה מידה, חשוב לציין כי אם ידוע לכם על רכש ממשמש ובא של נדל"ן, אם עליכם לנסח הסכם שכירות לנכס זה או אחר, או אם קיים איזשהו סכסוך שכנים על שטחה של חצר או חריגת עצים בין חצרות וכיו"ב, חשוב שתדעו כי בשלב זה או אחר יהא צורך בעורך דין (מקרקעין) טוען בבית המשפט, קרי, יהיה כאן צורך אמיתי בשכירת שירותיו של עורך דין ליטיגציה וחשוב לדעת לחפש את המידע בצורה המהימנה ביותר.

בהקשר זה יש לומר כי הדרך הטובה ביותר להגיע לתוצאות טובות היא לחפש בעיקר בגוגל ולחפש באופן לוקאלי (מקומי). במידה ואתם גרים באזור הדרום , או אפילו בחלקו היותר "צפון-מערבי" של הדרום כדוגמת אשקלון , הקלידו בגוגל 'עורך דין ליטיגציה באשקלון'.

עצם החיפוש המקומי יסייע לכם רבות במיוחד אם לוקחים בחשבון כי קרבת משרד עורך-הדין אל בית המשפט המחוזי הרלוונטי מהווה יתרון; עורך הדין לא יצטרך לבלות זמן מיותר בפקקים בנסיעה בינעירונית – זאת כמובן במידה והערכאה המשפטית במשוואה זו היא אכן הקרובה ביותר למגוריו של הלקוח. במידה והלקוח נשפט בבית משפט השלום בתל אביב מסיבה זו או אחרת (על אף מגוריו הפיזיים בעיר אחרת), אזי החיפוש כבר יכול להיות הרבה יותר רחב ואין צורך של ממש לחפש עורך דין ליטיגציה באשקלון אם בסופו של יום תישפטו בתל אביב.

 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:202
קומיט וכל טופס במתנה