שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > איך ניתן למצוא עורך דין מומחה ומקצועי

חדשות

איך ניתן למצוא עורך דין מומחה ומקצועי, צילום: יח"צ
איך ניתן למצוא עורך דין מומחה ומקצועי
03/10/2021, כתיבת מומחים

בשנים האחרונות אנחנו צופים בתופעה שאמורה להיות לכאורה פשוטה מאוד, אך המציאות מוכיחה לנו אחרת לחלוטין. אנחנו כמובן מדברים על חיפוש בעל מקצוע מקצועי ואמין. אנחנו כל שני וחמישי רואים ונחשפים לסיפורים חדשים שמתגלים בתוכניות חשיפה בערוצים המסחריים על בעלי מקצוע שמתחזים ועוקצים אנשים תמימים, מסבכים אותם וגובים מהם סכומי כסף גבוהים במיוחד. אנחנו גם צופים בלא מעט עורכי דין שעושים זאת לאנשים תמימים.

עורך דין מתחזה יכול להשאיר צלקת גדולה

אנחנו חלילה לא רוצים לזלזל בשום בעל מקצוע כזה או אחר. אך נגיד ואתם מחפשים חשמלאי, אינסטלטור, שרברב וכולי. במידה ונפלתם על איש מקצוע לא אמין, לא מקצועי או חלילה מתחזה, כנראה שהוא ישאיר אותכם עם עוגמת נפש מאוד גדולה ונזקים של כמה אלפי שקלים. אלו יהיו נזקים שתוכלו לסדר אותם יחסית בקלות ותוך תקופת זמן קצרה. כאשר אנחנו נעזרים בכל סוג של עורך דין כמו עורך דין הוצאה לפועל או עורך דין פשיטת רגל וכולי, הנזקים שהוא יכול להשאיר הם בלתי ניתנים לתפיסה. העורך דין יכול להשאיר אותכם עם נזקים משפטיים, נזקים חוקיים ובהרבה מאוד מקרים הוא יכול להשאיר אותכם עם נזקים כלכליים שיהיה מאוד קשה לצאת מהם ולהשתקם בחזרה.

אז מהי הדרך למצוא עורך?

בין אם אתם מחפשים עורך דין גירושין או עורך דין מקרקעין, יש לכם כמה שיטות ודרכים מרכזיות לעשות זאת:

1.   הדרך הטובה והישנה, "פה לאוזן"

2.   חיפוש בגוגל, אתרים מקודמים ואתרים אורגניים

3.   חיפוש בפורטלים

לכל אחת מהשיטות האלו יש יתרונות מובהקים וכמובן כמה חסרונות גדולים מאוד. החלטנו לעשות לכם קצת סדר בכל הבלאגן ולהסביר לכם על כל שיטה בנפרד.

שיטת פה לאוזן המדריך המלא

הדרך הטובה ביותר לבצע את השיטה הזאת היא דרך המעגל הקרוב אליכם. אתם צריכים למצוא קרוב משפחה, חבר או מכר, ובמקרים רבים אנשים מן המעגל השני והשלישי שעבר מקרה דומה לזה שאתם נמצאים בו כרגע. חשוב מאוד שזה יהיה מקרה דומה מפני שלכל עורך דין יש את תחום ההתמחות שלו. אתם לא רוצים חלילה למצוא את עצמכם נגיד בבעיה של חוב לעירייה ולקבל טיפול מעורך דין גירושין או עורך דין גירושים. סביר להניח שאם תעשו חיפוש כמו שצריך, תהיה לכם ביד רשימה של לפחות כמה עשרות עורכי דין שונים. עכשיו הדבר שעליכם לעשות הוא לסנן את הרשימה על מנת להגיע אל האחד המיוחל שמתאים אליכם כמו כפפה ליד. אתם צריכים לסנן אותו על פי אזור מגורים, לדבר עם הרבה לקוחות קודמים שלו על מנת לדעת שהוא אכן אמין, לחפש את השם שלו בגוגל ולבדוק בכמה תקדימים משפטיים הוא ניצח, לראות אם הוא באמת רשום כעורך דין, לחפש ולמצוא כמה שיותר מידע באתר האינטרנט שלו ועוד כמה פעולות. לכאורה זאת השיטה שתביא אותכם לעורך דין הטובה ביותר כי הרי קיבלתם המלצה מאדם קרוב. אך החיסרון העיקרי של השיטה הזו שזה יכול לקחת הרבה מאוד זמן, ובהרבה מאוד מקרים לאנשים אין את הזמן הזה. אתם נמצאים בבעיה גדולה מאוד שדורשת טיפול מהיר. וזה מוביל אותנו לשיטה השנייה.

חיפוש בגוגל

כנראה שאין אדם אחד בעולם שלא מכיר את גוגל. גוגל הוא כרגע מנוע החיפוש העיקרי בעולם והוא מאפשר לנו למצוא בעלי מקצוע תוך מספר שניות בודדות. לכל בעל מקצוע ישנם שתי דרכים עיקריות לפרסם את עצמו. הראשונה היא מאוד מהירה ונקראת "קידום ממומן" והשנייה היא יותר איטית אך מוכיחה את עצמה לטווח הרחוק והיא נקראת "קידום אורגני".

קידום ממומן

קידום ממומן היא למעשה אופציה שגוגל נותנת לבעלי עסקים לפרסם את עצמם בתשלום. ככל שבעלי העסקים משלמים יותר, הם מופיעים לאורך יותר זמן בראש העמוד. ברוב המקרים כאשר אתם מחפשים עורך דין מקרקעין או עורך דין דיני עבודה או כל עורך דין כזה או אחר, שלושת האתרים הראשונים שתראו הם של עורכי דין ששילמו כסף להיות שם. היתרון הבולט הוא שאם אתם מחפשים עורך דין, אתם תעשו זאת תוך שניות אחדות. החיסרון הבולט הוא, שעתם העובדה שהעורך דין נמצא ראשון בעמוד לא מצביעה כלל וכלל על המקצועיות שלו. למעשה זה יכול להיות עורך דין שאתמול סיים את הלימודים שלו והוא רוצה למשוך לקוחות למשרד שלו כמה שיותר מהר. לכן גם כאן עליכם לבצע את אותו המחקר כמו בשיטת "פה לאוזן" ולא לדלג על שום שלב אם אתם רוצים למצוא עורך דין אמין ומקצועי.

קידום אורגני

קידום אורגני הוא למעשה תהליך שלוקח המון זמן. זהו בעצם תהליך שבעל עסק עושה על מנת לקדם את האתר שלו לדירוגים הראשונים ולהופיע מול כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים מבלי לשלם כסף על פרסום. על מנת לעשות זאת, הוא צריך השקיע הרבה מאוד כספים למקדמי אתרים ובעיקר המון זמן. אפשר להגיד שכאשר אנחנו רואים אתרים שמקודמים למקומות הראשונים זה מצביע באיזשהו אופן על בעל העסק. אפשר להסיק מכך שהוא עובד הרבה מאוד זמן, שאכן יש לו את הכספים לעשות זאת (מצביע על הצלחה) וכמובן על המקצועיות של העסק שלו. החיסרון העיקרי הוא שכאשר מחפשים עורך דין, צריך לסנן מרשימה מאוד ארוכה של עורכי דין, וברוב הנישות אין כל כך הרבה מזה. לכן, היא אפשר להסתמך רק על קידום אורגני, אלה לשלב זאת עם שאר השיטות.

פורטלים

למי שלא יודע מהו פורטל, למעשה זה אתר אשר מאגד בתוכו הרבה בעלי עסקים מאותה נישה. המהות של האתר היא לעזור ללקוח בזאת שהוא מציג לו כמה שיותר בעלי מקצוע מהתחום שהוא צריך. למעשה, עורכי הדים משלמים סכום כסף מסוים לאתר בכל חודש על מנת להופיע שם. ככל שהעורך דין משלם יותר כסף, כך הוא מקבל דירוג גבוה יותר באתר, ולמעשה יותר לקוחות פונים אליו. תחשבו על זה רגע, האם כאשר אתם מחפשים בעלי מקצוע אתם אכן עוברים לעמוד השלישי והרביעי? כנראה שלא. מכאן אפשר להבין שהבעיות בפורטלים הם זאת לחלוטין לבעיות של קידום ממומן. אי אפשר להעריך את המקצועיות של עורך הדין כלל וכלל, למעשה כל אחד יכול להופיע בפורטל תמורת תשלום סמלי (או לא). לכן, לא משנה איזה עורך דין אתם בוחרים באתר, אתם צריכים לבצע עליו מחקר מקיף מאוד על מנת לסמוך עליו.

בכל השיטות ישנם חסרונות מובהקים

זה נכון שבכל השיטות ישנם חסרונות מובהקים, אך בחיפושים שלנו למציאת הדרך האולטימטיבית למציאת עורך דין דרך האינטרנט, נתקלנו באתר אחד שהעבודה והמהות שלו הצליחה להפתיע גם אותנו. ולכל הדעות ולאחר בדיקות מעמיקות ביותר, הכתרנו אותו פה אחד לשיטה הטובה ביותר למציאת עורך דין דרך האינטרנט.

האתר המלאך השומר עושה את העבודה

האתר המלאך השומר הוא אתר מהפכני שהוקם על ידי יזם צעיר בשם סרגיי בינקין בעזרתו של חברו פולג באום. הם שני אנשים אשר זיהו את כל הבעיות שדיברנו עליהם כאן במאמר והחליטו לשים סוף לתופעה שלכאורה אמורה להיות מאוד פשוטה, אך בפועל היא קשה מאוד.

אלגוריתם שעושה את כל העבודה

המלאך השומר הוא אתר תוכן עשיר במידע. אתם יכולים למצוא שם כל מידע משפטי כזה או אחר שבאמת יעזרו לכם להבין לעומק את כל עולם המשפטים. חוץ מהתוכן שהאתר מציג לכם ומנגיש לכם בחינם, הוא גם עוזר לכם למצוא עורך דין שמתאים לכם כמו כפפה ליד תוך מספר דקות.

איך זה בעצם עובד?

באתר ישנה את האופציה לדבר עם אלגוריתם חכם ששואל אותכם כמה שאלות פשוטות שעוזר לו להבין את הבעיה שלכם. הוא שואל אותכם כמה פרטים בסיסיים על עצמכם ונותן לכם את האופציה להשאיר עוד מספר מסמכים שיעזרו לו. לאחר שהשיחה איתו מסתיימת (כמה דקות בודדות בלבד), ייצור איתכם קשר עורך דין מומחה מהתחום שלכם לאחר זמן קצר לאחר שהוא יתעדכן כבר בפרטי המקרה ובא מוכן עם כמה אופציות עבורכם.

החלטנו לבדוק את עורכי הדין

על מנת להיות בטוחים במאה אחוז שאנחנו מדברים עם עורך דין מומחה ולא מתחזה, שלחנו חוץ מאיתנו שני אנשים שונים, עם מקרים שונים וממקומות שונים בארץ. הבנאדם הראשון ששלחנו נקרא נ', והוא ניהל שיחה עם האלגוריתם שהוא מחפש עורך דין לשון הרע. נ' השאיר את הפרטים הרלוונטיים וצירף כמה מסמכים כמו שהאלגוריתם ביקש. לאחר שלוש שעות בלבד, יצר איתו קשר עורך דין בשם ט', לאחר שהוא עבר על פרטי המקרה. לאחר שהשיחה הסתיימה, עשינו תחקיר מקיף לגביי אותו העורך דין. גילינו שהוא עורך דין ותיק מאוד, מקצועי ושמאחוריו עומדים הרבה מאוד שנים של הצלחות וניצחונות.

לא הסתפקנו בזה

על מנת לוודא שזה לא היה מקרה חד פעמי, שלחנו עוד אדם מטעמנו, הפעם זה היה ח'. ח' השאיר פנייה אצל האלגוריתם החכם באתר המלאך השומר לגביי עורך דין הוצאה לפועל. כמו במקרים הקודמים, ח' השאיר מסמכים רלוונטיים שיעזרו לאלגוריתם להבין את הסיטואציה. ח' השאיר את הפנייה שלו ב20:00 ולמחרת בבוקר התקשר אליו ר' לאחר שהיא התעדכנה בפרטי המקרה. גם על ר' עשינו מחקר מקיף והתוצאות היו זהות לחלוטין. ר' היא עורכת דין מקצועית, אמינה שגם מאחוריה עומדים עשרות תיקים אשר היא הובילה אותם לניצחון.

החלטנו ליצור קשר עם היזמים

היה לנו חשוב מאוד ליצור קשר ולהבין איך היזמים הצעירים הללו חשבו בכלל על הרעיון הזה ומדוע הם עושים זאת. הם הסבירו לנו בפשטות שהרעיון שלהם נבע מהמצוקה הקשה שיש בשוק עריכת הדין, שישנם הרבה מאוד אנשים שפשוט מרגישים אבודים מול המערכת הזאת ובהרבה מאוד מקרים הם מוצאים את עצמם בסופו של דבר שוכרים את השירותים של עורכי דין לא מקצועיים שבסופו של דבר גורמים להם רק נזק וכמובן להפסיד במשפט. "זה הזוי שאיש חוק שאמור לעזור ללקוח בסופו של דבר מסבך אותו ומביא אותו למצבים בלתי הפיכים" אמר לנו סרגיי בינקין. "לכן החלטנו להקים את האתר הזה ולנסות לחשוף אותו לכמה שיותר אנשים על מנת לעזור להם למצוא באמת בעל מקצוע אמין, מקצועי והכי חשוב מומחה בתחומו שיוביל אותם יד ביד עד לניצחון. השקענו הרבה אוד זמן במציאת עורכי דין, חקרנו ימים על גבי לילות על מנת למצוא עורכי דין שאכן מסוגלים לתת פתרונות אמיתיים לאותם אנשים. זה לא היה פשוט כלל וכלל אבל בסופו של דבר הצלחנו להעמיד את "המלאך השומר" על הרגליים ולתת לאנשים את הפתרון הטוב ביותר למציאת עורך דין דרך האינטרנט.

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:52
קומיט וכל טופס במתנה