שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כל הסיבות להוצאת דרכון פורטוגלי באמצעות עורך דין

חדשות

כל הסיבות להוצאת דרכון פורטוגלי באמצעות עורך דין , צילום:
כל הסיבות להוצאת דרכון פורטוגלי באמצעות עורך דין
05/10/2021, כתיבת מומחים

בעקבות התיקון לחוק האזרחות בפורטוגל, נקבע כי כל יהודי אשר יוכיח זיקה לגירוש יהודי ספרד יוכל לעתור לקבלת אזרחות פורטוגלית. צעד זה, הביא לאחר שנים ארוכות להכרה בעוול היסטורי שנעשה ליהודי ספרד כאשר גורשו ממולדתם באירוע היסטורי המוכנה גירוש יהודי ספרד.

בשנים האחרונות, המוני צאצאים לגירוש יהודי ספרד החל לממש את זכאותם ההיסטורית ורבים מהם כבר נכון למועד כתיבת מאמר זה אוחזים באזרחות פורטוגלית. במאמר זה נבדוק ונראה מהם היתרונות להוצאת דרכון פורטוגלי על ידי עורך דין ואלו דברים חשובים מומלץ לבדוק בטרם יקבל עורך הדין את הטיפול בבקשת האזרחות שלכם.

 

כיצד מתבצע הליך הוצאת אזרחות פורטוגלית

באופן כללי, ניתן לחלק את תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית לשני שלבים עיקריים. האחד, שלב קבלת אישור הקהילה היהודית בפורטוגל והשני הגשת בקשה האזרחות לממשלת פורטוגל.

אישור הקהילה היהודית בפורטוגל –

לצורך הוכחת הזיקה לגירוש יהודי ספרד, יש לפנות בבקשה מתאימה לקהילה היהודית הנמצאת בפורטוגל ולקבל את אישורה. הקהילה היהודית בפורטוגל בערים פורטו וליסבון הוסמכו ע"י שלטונות פורטוגל לקבוע ולהכריע איזה אדם אכן צאצא לגירוש יהודי ספרד ומי אינו עומד בנטל הוכחה זו.

הקהילה היהודית בפורטוגל לאחר שתבחן את הבקשה וככל ואכן נמצא כי המבקש צאצא לגירוש יהודי ספרד, תכריע בה ותעניק לו תעודה רשמית מטעמה. באמצעות תעודה זו, ניתן להמשיך לשלב השני דהיינו הגשת בקשת לקבלת אזרחות לממשלת פורטוגל.

הגשת הבקשה לממשלת פורטוגל –

לאחר קבלת התעודה הרשמית מהקהילה היהודית בפורטוגל, רשאי המבקש להגיש את בקשת האזרחות בצירוף המסמכים והתעודות המתאימות לממשלת פורטוגל. יש לשים לב כי הגשת הבקשה טעונה תרגום מסמכים, חותמות שונות, תעודת יושר ועוד. לאחר הגשת הבקשה לשלטונות פורטוגל, על המבקש להמתין עד למועד  הכרעה סופית בבקשה ומתן האזרחות.

יש לשים לב כי מועד ההמתנה לאישור בקשת האזרחות עלול לקחת חודשים ארוכים ויש להתאזר בסבלנות. עורך הדין המטפל בבקשה יעקוב במקביל אליכם אחר קצב התקדמות הבקשה ויעדכן אתכם בכל התפתחות שתהיה.

מדוע מומלץ להגיש את בקשת האזרחות באמצעות עורך דין

כפי שנראה מיד, להגשת בקשת האזרחות הפורטוגלית באמצעות עו"ד קיימים מספר יתרונות בולטים:

●    הגשת בקשת אזרחות היא עניין משפטי - כאשר מגישים בקשת אזרחות יש צורך בביצוע פעולות משפטיות שונות הכרוכות אימות נוטריוני וכו'. פעולות אלו מתבצעות אך ורק על ידי עורך דין ואינן יכולות להתבצע על ידי מי שאינו הוסמך לכך. הגשת בקשת האזרחות על ידי עורך דין תבטיח כי כלל הפעלות המתבצעות בהגשת בקשת האזרחות, משפטיות ושאינן משפטיות מתבצעות במקצועיות ובאופן שיבטיח את סיכויי הצלחת הבקשה.

●    לעורך דין אחריות אישית כלפי לקוחותיו - בשל תפקדו, עורך דין אינו יכול לפתוח בהליכי פשיטת רגל חדלות פירעון והוא נושא באחריות אישית כלפי הלקוח לטוב ולרע. במידה וחלילה העניינים יסתבכו, תמיד תהיה לכם כתובת לשטוח את טענותיכם ולוודא כי הן מטופלות.

●    שיתופי פעולה בין משרדי עורכי דין - לעורכי דין באופן טבעי שיתופי פעולה עם משרדי עורכי דין אחרים מה שמגדיל את סיכויי הבקשה להתקבל. בקשת אזרחות אשר תוגש על ידי עורך דין תיבדק מספר פעמים על ידי כמה וכמה עורכי דין ורק לאחר מכן תוגש לשלטונות. שיתופי פעולה בין עורכי דין מסייעים לבקשה לצלוח את מסלול בדיקתה באופן טוב יותר.

אלו דברים עלי לבדוק בטרם אבחר את עורך הדין אשר יטפל לי בבקשת האזרחות

בקשה אזרחות היא אינה דבר שיש להקל בו ראש ויש לעשותו בכובד ראש ובאחריות כבדה. יחס אישי וזמינות הם אחד הפרמטרים שיש לבדוק כאשר בוחרים בעל מקצוע שיסייע לכם בהגשת בקשת האזרחות. עורך דין אשר יהיה קשוב לצרכיכם ויהיה זמין עבורכם יעניק לכם גם טיפול מהיר ומקצועי במהלך הטיפול בבקשה וגם במקרה בו חלילה תידרשו בשלב מאוחר יותר להשלים מסמך או להבהיר נושא הטעון בירור.

ניסיון בהגשת בקשת אזרחות פורטוגלית הוא נושא נוסף שיש לבדוק טרם התקשרות עם עורך הדין. יש לבדוק כי לעורך הדין ניסיון בהגשת בקשת אזרחות פורטוגלית וכי ביכולתו להתמודד עם הבירוקרטיה הנדרשת לצורך השלמת ההליך.

בדקו עם עורך הדין המטפל בבקשה מחזיק אף הוא בעצמו באזרחות פורטוגלית ובדקו את היקף הניסיון שלו בתחום. אל תתפשרו על טיפול מקצועי המשלב מהירות ואיכות לצד ניסיון והכרת הבירוקרטיה.

זכרו, חלק לא מבוטל מהטיפול בבקשת האזרחות מתבצע בפורטוגל ונעשה שם. מסיבה זו, יש לוודא כי עורך הדין המטפל בבקשה מנוסה ובקיא ברזי ההליך.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:136
קומיט וכל טופס במתנה