שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > איך בוחרים עורך דין פלילי? המדריך המלא

חדשות

איך בוחרים עורך דין פלילי? המדריך המלא, צילום: freepik
איך בוחרים עורך דין פלילי? המדריך המלא
19/10/2021, כתיבת מומחים

האם הואשמת בפשע? האם החופש שלך על הפרק? אם כן, עליך למצוא את עורך הדין הפלילי הטוב ביותר לעניינך. אבל איך תדע מי המתאים ביותר למקרה שלך? להלן מספר דברים שכדאי לקחת בחשבון בבחירת עורך דין פלילי:

לעורך הדין שיגן עליך במקרה פלילי יש כוח ואחריות משמעותיים. עורך הדין והתובע ילחמו כדי לספק לשופט הוכחות בעד וכנגד התיק שלך.

 

כאשר מחפשים עורך דין, יש לקחת בחשבון מספר גורמים

השלב הראשון הוא לשקול כמה ניסיון יש לעורך הדין. המשפט הפלילי יכול להיות מסובך מאוד ויש הרבה מה לדעת ולהבין. חשוב לוודא כי לעורך הדין שבחרת יש את הידע והניסיון הדרושים לייצג אותך בבית המשפט.

השלב השני הוא לבחון את מיקומו של משרד עורך הדין. זה יקל עליך למצוא עו"ד קרוב. אם אתה מואשם בתל אביב, מומלץ למצוא עורך דין פלילי בתל אביב.

כיצד בוחרים עו"ד פלילי?

הדרך הטובה ביותר היא לבקש המלצות לגבי אותו עו"ד שאתה מעוניין בו. לחלופין, תוכל לשאול את פקידי בית המשפט היכן המשפט לך מתנהל. בחלק מהמחוזות הם יכולים לתת לך שמות של עורכי דין מקומיים בעלי ניסיון בתחום. לבסוף, אם אינך מכיר מישהו בעל ניסיון בתחום זה, תוכל לפנות ללשכת עורכי הדין לקבלת המלצה.

כמו כן, אם אתה מכיר אדם שניהל תהליך פלילי בבית משפט, תוכל לפנות אליו ולבקש את עזרתו. מואשמים רבים שיצאו זכאים בזכות עורכי הדין שלהם, ישמחו לייעץ ולעזור לך, ועל הדרך לגמול טובה לעורך הדין שלהם שהוציא אותם מהכלא או עזר להקל על עונשם. הם בוודאי יוכלו לספר לך על שיטות העובדה של עורך הדין שלהם.

עורך דין ותיק או עורך דין מתחיל?

ייתכן שיהיה עליך להתלבט הרבה בפעם הבאה שתזדקק לעורך דין פלילי. יש כל כך הרבה אפשרויות בחוץ שזה יכול להיות ממש מכריע. אבל במקום לקבל החלטה המבוססת על הטיה מסורתית של וותק, תעריפים או מיקום, שקול אם תעבוד עם עורך דין ותיק או עורך דין מתחיל.

לא תאמין כמה הם שונים זה מזה:

כשאתה בלב של עניין פלילי חמור, אין צורך לומר שאתה צריך למצוא את הייצוג הטוב ביותר.

יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון בבחירת עורך דין מהתחום הפלילי. אבל הדבר החשוב ביותר לזכור הוא לבחור מישהו שאכפת לו מהאינטרס שלך.

עורכי דין אינם חברים של אף אחד. הם הנציג המשפטי שלך כאשר אינך יכול לעשות זאת בעצמך. אז איך היית מוצא את עורך הדין המתאים למקרה שלך?

עליך לדעת מדוע אתה זקוק לעורך דין. האם זה לאשר משמורת ילדים או להתגונן מהאשמות על נהיגה בשכרות? ייתכן שיהיה עליך להוציא כסף על עורכי דין לפני שתוכל להרשות לעצמך לשלם את המשכנתא שלך או לשים מזון על השולחן. אתה לא לבד.

לפעמים עליך למצוא עורך דין שיסייע לך בהאשמות פליליות או בנושאים אחרים הקשורים לפלילים. אולי אינך יודע מאיפה להתחיל, אבל הסיפור הזה יעביר אותך את הצעדים הדרושים לבחירת עורך דין פלילי לעניינך.

שלב 1: ודא שאתה נמצא באזור הנכון

תחליט אם אתה צריך עורך דין מקומי או שעדיף שתעסיק מישהו שהוא לא מקומי אך מתמחה בסוג הפשעים שאתה מואשם בביצועם.

שלב 2: בחר כישורים בהתאם לצרכים שלך

אם אתה צריך מישהו שיש לו ניסיון משפטי בתחום הפשעים שלך, וודא שיש לו ניסיון וותק.

 

אם למשל אתה מואשם במרמה ומעילה, הקפד למצוא מישהו שיש לו ניסיון בהגנה על פשע מסוג זה.

 

ברר אם עורך הדין שלך מסוגל לספק ייצוג בבית המשפט מכיוון שלא כל עורכי הדין מסוגלים לעשות זאת.

 

כמו כן, תרצה לשאול אותם לגבי שיעורי ההתדיינות שלהם-כיצד הגנו על המיוצגים שלהם במקרים קודמים.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:86
קומיט וכל טופס במתנה