שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מתכוננים לפינוי בינוי? למה חשוב להיעזר בעורך דין?

חדשות

מתכוננים לפינוי בינוי? למה חשוב להיעזר בעורך דין?, צילום:
מתכוננים לפינוי בינוי? למה חשוב להיעזר בעורך דין?
24/11/2021, כתיבת מומחים

כשמתכוננים לפינוי בנוי, עומדים בפני תהליך שיש בו מורכבות. זאת מהרגע שהדיירים מעוניינים להצטרף לתוכנית ועד לרגע בו הוא מושלם ומתאכלס בהצלחה. הפרויקט יכול להשתלם לכל המעורבים, ועם זאת אין זה אומר שהוא יושלם כהלכה כשלעצמו. עורך דין פינוי בינוי יכול לתרום להשלמתו כדרך המעורבות הפעילה שלו.

היכן עורך דין פינוי בינוי משתלב בפרויקט?

באופן כללי, בכל פרויקט של פינוי בינוי, מעורבים שני צדדים עיקריים: היזם והדיירים. ליזם יש כבר עורך דין פינוי בינוי, ועל כן גם הדיירים יכולים להצטייד באיש כזה מטעמם. עורך הדין יכול לייצג אותם בשלבים מוקדמים של הפרויקט עד להשלמתו. בין אם מדובר בשלב בו הדיירים מחליטים ומסכימים על התחלת הפרויקט ובין אם מדובר בשלב יצירת קשר עם היזם וכל מה שיכול לבוא אחר כך.

באופן עקרוני, הדיירים לא חייבים לקחת ליווי משפטי במסגרת הפרויקט. ועם זאת, הם כן אמורים לחתום על הסכמים משפטיים ולכל הפחות כדאי שיהיה להם ייעוץ משפטי הולם.  למעשה, תפקידו של עורך דין פינוי בינוי הוא ייצוג האינטרסים של הדיירים. שכן ליזם יש כבר עורך דין שמייצג את האינטרסים שלו. ועל פי כן, עורך דין מטעם הדיירים ייצג את עניינם במשא ומתן על התנאים והתמורות המעורבות בהסכם. תוך שעורך הדין נשאר קשוב ומודע להיתכנות הכלכלית מצד היזם (שכן גם ליזם מותר, וראוי להרוויח בנדיבות).

תמיכה משפטית בהליכים מטעם עורך דין פינוי בינוי

ההסכם המדובר, בין הדיירים ליזם אמור להיחתם בשלבים ראשוניים. בשלבים שטרם מתבצע בהם תב"ע על הקרקע. ועל כן, הדיירים לא בהכרח מודעים להיקף הזכויות, הדירות (וגודלן) ושאר אלמנטים ועל כן לא בהכרח יידעו מראש מהי התמורה שיקבלו. מה גם, שיש אפשרות שהפרויקט לא יושלם כמתוכנן. במקרה זה, ביכולתם לקבל ערבויות בנקאיות הן לתקופת הבנייה והן לאחריה – מהיזם. ביניהן, תהיינה ערבות חוק מכר. במסגרתה, בהיעדר סיפוק הדירה המובטחת, הדיירים יקבלו דירה חדשה בשווי הדירה שהייתה צפויה להיבנות (או בהתאם לתקנות ולתנאים). וגם כאן ניתן להבחין בנקל איך עורך דין פינוי בינוי יכול לעמוד על זכויותיהם של הדיירים ובכלל ליידע אותם שקיימת אפשרות חוקית ומסחרית שכזאת.

עורך דין פינוי בינוי: סיוע אקטיבי בקידום והשלמת הפרויקט

באופן כללי, עורך דין פינוי בינוי אמור לסייע לדיירם לבחור את היזם – מבין ההצעות שקיבלו או ייצרו. עורך הדין מסביר הליכים לכל אחד מהדיירים ומקבל חתימתם להסכם. משתתף באספות דיירים, מספק הסברים לגבי המשמעויות המשפטיות של ההליכים ועל אספקטים משפטיים בחוזים ובסעיפי החוזים, בחתימה, אי חתימה וכן הלאה.

יתרה מכך, עורך דין פינוי בינוי אחראי גם על בדיקת החוזה, כמו גם בדיקת התכנית יחד עם המפקח מטעם הדיירים. בשלב זה ניתן לזהות את התמורה שבעלי הזכויות יכולים לקבל עם הבניין החדש. עורך הדין יהא נא אחראי על מועדי פינוי, בנייה ואכלוס. עבודתו בכך יכולה להיעשות מול היזם כמייצג הדיירים. כך שיש המון פונקציות שעורך הדין ממלא, מעבר למה שציינו כאן. ולמעשה, נוכחותו יכולה לסייע להשלמת פרויקט באופן אקטיבי ויעיל.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:11
קומיט וכל טופס במתנה