שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חלוקת רכוש בגירושין

חדשות

חלוקת רכוש בגירושין, צילום:
חלוקת רכוש בגירושין
25/11/2021, כתיבת מומחים

גירושין הם היבט לא נעים בחיים שלמרבה הצער נפוץ יותר ממה שהוא אמור להיות. כאשר זה קורה, הצדדים המעורבים צריכים להבין כיצד הם מתכוונים לחלק את רכושם.

אין דרך אוניברסלית לחלוקת רכוש בגירושין, אך רוב המדינות מצייתות לחוק נישואין וגירושין אחידים. בחוק זה יש כללים כיצד ניתן לחלק רכוש כאשר יש ילדים או שאחד מבני הזוג אינו עובד.

לחלק רכוש בגירושין פירושו לחלק את הדברים שנרכשו על ידי שני האנשים במהלך הנישואין.

כאשר אתה עובר גירושין, אתה בדרך כלל רוצה לוודא שהצרכים שלך מתמלאים. אבל זה יכול להיות קשה אם אתה לא יודע מה הצרכים שלך, או כמה כסף או רכוש יש לך עבור כל סוג של צורך. גירושין הם תקופה רגשית וזה טבעי להרגיש מוצף. חשוב לדאוג לעצמך ולהבטיח שהאינטרסים שלך יתגשמו לאורך כל התהליך.

איך מחלקים רכוש בגירושין

גירושין הוא תהליך משפטי וחברתי של סיום נישואין. זו תקופה קשה ומרגשת, ואם אתם עוברים את התהליך הזה, אתם עלולים להרגיש המום מהסיכוי לחלוקת רכושכם.

מאמר זה ידריך אותך בשלבים לחלוקת הרכוש בגירושין

שלב 1: קבע את כל הנכסים והחובות שיש לחלק בנישואין.

שלב 2: החלט כיצד יחולק הרכוש לאחר בחינת רמות ההכנסה, הנכסים, ההתחייבויות והחובות.

שלב 3: פנה לייעוץ של עורך דין גירושין המומחה לחלוקת רכוש בגירושין.

למה מחלקים רכוש בגירושין

חשוב להבין את החוק ואת ההנחיות לחלוקת רכוש בגירושין. כשמדובר בפיצול רכוש, אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנשים שואלים היא: "מה עם הבית שלנו?"

עורכי דין ואנשים שעברו גירושין יכולים לומר לך שיש שתי דרכים להתמודד עם המצב הזה - ערכו עסקה עם בן/בת הזוג על אופן חלוקת הבית, או ערכו הסכם על כמה כל אחד ימשיך לשלם. המשכנתא שלה.

חלוקת רכוש בגירושין חשובה כי היא קובעת כמה מהרכוש כל אחד מבני הזוג מקבל. בתי המשפט ישקלו מה תרם כל אדם לרכישת הנכס, מה סוכם בחוזה הנישואין וכל הסכם ממון. בית המשפט יכול גם לקחת בחשבון כמה תרם אחד מבני הזוג לשמירה או השבחת הרכוש אם הם מנסים לקבוע מי צריך להחזיק בו.

למה חשוב לחלק רכוש בגירושין

בגירושין, לעיתים קרובות יש צורך בהחלטות מהירות על חלוקת הרכוש. במקרים מסוימים, מרירות וכעס עלולים להוביל לליטיגציה ולמאבקים בבית המשפט.

על מנת להימנע מכך, על בני זוג נפרדים לחלק את רכושם בצורה ידידותית לפני תחילת הליך הגירושין.

הסכם פשרה יכול לסייע לזוגות מתגרשים להסכים על חלוקה הוגנת של הנכסים והחובות לפני הגשת תביעת גירושין. אם הם לא יכולים להסכים על הכל, אז בתי המשפט צריכים להחליט כיצד לחלק את רכושם.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:231
קומיט וכל טופס במתנה