שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חוות דעת רפואית משפטית

חדשות

חוות דעת רפואית משפטית, צילום: pixabay
חוות דעת רפואית משפטית
27/06/2022, כתיבת מומחים

ישנן פגיעות שונות ומחלות שעלולות לפגוע במערכת האף, אוזן, גרון שלנו. לעתים מדובר במחלות שחולפות ועוברות מאיתנו הלאה, ובפעמים אחרות מדובר במקרים חמורים שמביאים לפגיעה תפקודית של ממש עד כדי נכות. במצב כזה, על האדם להוכיח את נכותו בפני גורמים בירוקרטיים שונים ויהיה עליו לפנות אל מומחה אף אוזן גרון שיעניק לו אבחנה מדויקת, שתסייע לו לקבל את הזכויות שמגיעות לו.

 

 

ממי לבקש חוות דעת רפואית שכזו?

חשוב להבין כי חוות דעת רפואית משפטית תהיה חייבת להינתן רק על ידי רופא המומחה בתחום הרלוונטי, כזה שמנוסה בפן הקליני ובמתן חוות דעת משפטיות למטופליו. הרי אם נסתכל על כך באופן פשוט, נבין שחוות הדעת הזו עומדת כעדות בבית המשפט. על כן, על הרופא להחזיק בניסיון בכל הקשור למתן חוות דעת רפואיות משפטיות. אותו הדבר נכון גם לגבי מומחה אף אוזן גרון שיוכל לנסח עבורכם חוות דעת אך ורק במידה והוא מוסמך לעשות זאת. בדקו את ניסיונו בתחום על ידי חיפוש המלצות וביקורות, ובקשת הוכחות ומסמכים.

כמה דברים שכדאי לדעת טרם הפנייה אל מומחה אף אוזן גרון

אם הגעתם אלינו, כנראה שאתם זקוקים לחוות דעת רפואית לפני הגשת תביעה לקבלת פיצויים וזכויות מביטוח לאומי או גורמים בירוקרטיים אחרים. מומחה אף אוזן גרון ישמח לעמוד לשירותכם, אך רגע לפני שתקבעו תור אצל הרופא כדאי ללמוד מעט על נושא חוות הדעת הרפואית המשפטית;

•     חוות דעת מנומקת ומעמיקה – על חוות הדעת להיות כמה שיותר מדויקת בנוגע למהות הנזק שנגרם לאדם התובע, לפרט ככל האפשר את הנסיבות שגרמו לנזקים גופניים ולהדגיש את הקשר שבין האירוע או הרגע בו האדם נפגע, ובין הנזק בפועל. בהתבסס על אלו, תתבצע ההערכה של מידת הנכות.

•     שלבי כתיבת חוות הדעת – בכדי ליצור חוות דעת אמינה, על הרופא קודם כל לבדוק את המתלונן ולהבין מהן נסיבות המקרה. עליו גם להבין מה היה מצבו הרפואי של התובע לפני האירוע שבו נגרם לו נזק, ואף לבחון את הקשר הסיבתי שבין האירוע ובין הנזק בפועל. כל שלב יתועד עם מסקנות ותובנות להמשך.

•     מדוע חשוב לצרף חוות דעת רפואית לתביעה? – חשוב להבין שללא חוות דעת רפואית מקצועית, בית המשפט עלול לדחות את התביעה או לחלופין לפסוק סכום פיצויים נמוך משמעותית מזה שהיה נפסק, לו הייתה מצורפת חוות דעת מקצועית המפרטת את נסיבות המקרה ומצבו של התובע.

•     מסמכים נוספים – מלבד פניה אל מומחה אף אוזן גרון לקבלת חוות דעת, יש לאסוף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים הנוספים כגון צילומי רנטגן, סיכומי אשפוז בבתי חולים, ביקורים אצל רופאים, מרשמים לתרופות מומלצות בעקבות הפגיעה ועוד.

•     כמה שיותר מידע – בשורה התחתונה, ככל שהרופא המומחה יקבל מכם יותר מידע מפורט וברור כך יוכל לנסח חוות דעת מקצועית, מדויקת ואמינה יותר. ככל שחוות הדעת עונה על הקריטריונים הללו, כך קיים יותר סיכוי שהתביעה תתקבל ושהתוצאות תהיינה לשביעות רצונו של התובע ובהתאמה מדויקת למצבו הרפואי.

המומחים המובילים במקום אחד

מומחה אף אוזן גרון למתן חוות דעת רפואית משפטית, תוכלו למצוא בקלות דרך פורטל מדיקו המאגד את אנשי המקצוע המובילים מעולמות הרפואה השונים מכל רחבי הארץ. בלחיצת כפתור וכמה שניות, תמצאו שורה של רופאים מומחים במגוון תחומים, כל אחד מהם יוכל לרתום את ניסיונו ואת הידע שלו בכדי לעזור לכם להשיג את הזכויות שלכם מול מערכת המשפט והבירוקרטיה הסבוכה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:99
קומיט וכל טופס במתנה