שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עורך דין יעקב שקלאר : כך עושים נכון הסכם גירושים

חדשות

עורך דין יעקב שקלאר : כך עושים נכון הסכם גירושים, צילום: עו"ד יעקב שקלאר. צילום: יח"צ
עורך דין יעקב שקלאר : כך עושים נכון הסכם גירושים
29/06/2022, כתיבת מומחים

ההחלטה על פירוק התא המשפחתי אינה החלטה פשוטה, ומגיעה לעתים אחרי תקופה ארוכה של לבטים, חששות, כעסים ותסכול, ובמקרים מסוימים גם לאחר אירוע מכונן בנישואים שהביא לתחושה שכלו כל הקיצים. דווקא בתקופה בה העומס הריגשי המוטל על כל אחד מבני הזוג הוא כבד, נדרשת מוכנות נפשית לשיח, התנהגות רציונלית, קבלת החלטות שישפיעו על כל אחד מבני הזוג ועל הילדים לאורך שנים ארוכות. לצד הקשיים הרגשיים והאופרציונליים, קיים חשש של ממש מן הצורך בניהול מאבק משפטי יקר, בתקופה הצופה שינויים כלכליים מאיימים בלאו הכי.

חשוב לדעת כי פניה לעורך דין מקצועי אשר מתמחה בדיני משפחה ובעריכת הסכם גירושין, היא כלי חשוב והכרחי לכל אדם המצוי במעמד האמור, ואין פירושו דווקא חתירה למלחמה ולמאבק, כי אם היכרות עם הזכויות של כל אחד מבני הזוג בתהליך, הכלים לפירוק השותפות תוך מציאת פתרונות לסיטואציות מורכבות, חשיבה על טובת הילדים וראייה ארוכת טווח. במקרים רבים בני זוג אשר קיבלו החלטה משותפת לגשת את התהליך ממקום של שיתוף פעולה, יוכלו להיעזר בעורך דין מוביל אשר מתמחה בניהול ועריכת הסכמי גירושין, תוך גישור על הפערים הקיימים בין בני הזוג, ומציאת הנוסחה הטובה וההוגנת ביותר עבורם.

גם כאשר קיימות מחלוקות, אי הסכמות ואף חוסר שיתוף פעולה של הצד השני, עורך דין מקצועי ומתמחה בדיני משפחה יוכל לסייע, ובמקרים רבים להביא את הצד השני אל שולחן הדיונים, מבלי למשוך את הסכסוך אל כותלי בית המשפט.

כמובן שאם עומק הסכסוך הוא כזה המחייב הכרעת בית משפט, חשוב אף יותר להיות מלווה בעורך דין מוביל ומנוסה, שייצג על הצד הטוב ביותר את האינטרסים של לקוחו.

הסכם גירושין בבסיסו נשען על שלושה נושאים מרכזיים הדורשים התייחסות:

•     חלוקת רכוש

•     משמורת ילדים

•     מזונות ילדים

חשוב לדעת: סעיף חלוקת הרכוש כפי שייקבע וייחתם במעמד הגירושין הוא סופי ולא ניתן יהיה להלין עליו, להתנות עליו או לחזור מכל סעיף בו לאחר חתימת ההסכם. גם סעיפים משמעותיים דוגמת בעלות על נכס נדל"ן או זכויות פנסיוניות- לא יוכלו להיפתח ולהיות נידונים בשנית, מה שמחייב התייחסות מקצועית, היכרות מלאה עם כל הזכויות והמגבלות והתייחסות אליהם בהסכם המקורי.

שני הסעיפים הנוספים הנוגעים למשמורת ילדים ותשלום מזונות בגינם ניתנים לפתיחה מחדש ולעריכת שינוי, ויחד עם זאת שינוי כזה יחייב הצגה והוכחה של שינויים בנסיבות, דוגמת: שינוי ביכולת האישית של ההורה המשמורן לדאוג לרווחת הילדים, שינויים משמעותיים ביכולת ההשתכרות אצל מי מהצדדים, המצביעים על צורך בשינוי חלוקת ההוצאות והעומס בין בני הזוג וכדומה. בעת תכנון וניהול הסכם הגירושין מומלץ לפעול בראייה ארוכת טווח, להביא בחשבון שינויים אישיים ואחרים אשר עשויים התרחש לאורך השנים, ולהתייחס אליהם בהסכם מחייב, במטרה להימנע מפתיחת ההסכם בעתיד.

גירושין אינם עניין פשוט, וטומנים בחובם לא מעט סיטואציות מאתגרות וצורך בהתמודדות, אולם ליווי מקצועי של עורך דין מנוסה, עשוי להפוך את התהליך למעט יותר קל, ולסייע בהגעה אל בית המשפט והרבנות ערוכים ומוכנים, ולחסוך במשאבים רגשיים ובעלויות הכבדות של סכסוך משפטי ארוך.

עורך הדין יעקב שקלאר מציג ניסיון בן קרוב לשלושה עשורים בתחום דיני המשפחה, לרבות סיטואציות מורכבות הכוללות אלימות במשפחה, עבירות מין במשפחה, תלונות שווא ותלונות במשטרה ועוד, תוך ליווי וייצוג של מאות לקוחות, בחתירה לסיום הסכסוך ושמירה על זכויותיהם, ועד לעריכת הסכם גירושין הוגן ושמירה על האינטרסים של קהל לקוחותיו לפני הכל.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:157
קומיט וכל טופס במתנה