שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לא רק פייסבוק: 5 דרכים מקוריות לשווק את המשרד שלכם ברשת

חדשות

לא רק פייסבוק: 5 דרכים מקוריות לשווק את המשרד שלכם ברשת, צילום: istock
לא רק פייסבוק: 5 דרכים מקוריות לשווק את המשרד שלכם ברשת
05/09/2019, עו"ד לילך דניאל

שיווק באמצעות הפייסבוק זה אפקטיבי ויש שיגידו גם מובן מאליו, אך חשוב שתדעו שזו לא הדרך היחידה לקדם את המשרד שלכם ברשת. הנה 5 דרכים נוספות (וחינמיות) שבאמצעותן תוכלו להגיע לקהל לקוחות פוטנציאליים נוסף

אין ספק שהפייסבוק היא רשת מאד אפקטיבית לפרסום, בוודאי בתחום המשפט, מאחר שמדובר ברשת המיועדת לקהל בוגר יחסית ומגוון שאינו משתייך לנישה מסוימת (בניגוד ללינקדאין, לדוגמה) והתוכן בה אינו מתמצה רק בתמונות או בטקסטים קצרים (כמו אינסטגרם וטוויטר). עם זאת, סביר להניח שתמצאו שם כמות גדולה של עורכי דין אחרים שבדיוק כמוכם, עושה שימוש ברשת הזו על מנת לקדם את עצמם ואת משרדם ולכן ייתכן שהגיע הזמן למצוא דרכים חדשות ומקוריות לשווק את עצמכם. הנה כמה רעיונות שאולי יעניינו אתכם:

1. ספקו מידע בחינם – התופעה של אנשים המחפשים ברשת תסמינים רפואיים מהם הם סובלים היא תופעה ידועה ונפוצה בעידן הנוכחי, שזכתה לכינוי הספק-משעשע ספק-לעגני "דוקטור גוגל". הם מאבחנים את עצמם ו"רושמים" לעצמם את הטיפול הרפואי המתאים, וכל זאת כדי להימנע מהטרחה של ללכת לרופא המשפחה או לחילופין על מנת להגיע אליו מוכנים עם מידע מראש. באותה מידה, גם "עורך הדין גוגל" היא תופעה בהתהוות. קיימת בהחלט סבירות גבוהה שאדם הנתקל בסיטואציה משפטית יחפש בגוגל, עוד לפני שינסה לאתר עו"ד העוסק בתחום, מאמר שיתן לו הכוונה ומידע אפקטיביים בנושא בו הוא נתקל.

לכן, אחת הדרכים לגרום ללקוחות פוטנציאליים לבקר באתר האינטרנט שלכם היא להציע להם תוכן מעניין ואינפורמטיבי שהם ימצאו בו ערך. יצירת מדריכים קצרים וייעודיים עבור קהל הלקוחות שלכם, המנחים ונותנים "טיפים" איך להתמודד עם סיטואציה משפטית נפוצה, בהחלט יכולה להוות מקור משיכה משמעותי אל האתר שלכם. עם זאת, חשוב לדאוג להתאים את המאמר לחיפושים אפשריים בגוגל על מנת להגדיל את הסיכויים שאותו לקוח אכן יגיע אליכם. שימוש במונחים יומיומיים כמו "מה לעשות אם..." או "איך להגיש תביעה ב..." – ישיג את המטרה ויגדיל גם את הסיכוי שהקורא ישתף את התוכן שלכם עם המכרים שלו. בנוסף, שימוש בטקטיקה זו לא רק יעזור למשוך אנשים לאתר שלכם, אלא גם ימצב אתכם כמומחים בתחום המומחיות שלכם.

2. צרו סרטוני וידאו – כמה עורכי דין אתם מכירים שמצלמים ומעלים סרטוני מידע משפטי ליוטיוב? סביר להניח שאף אחד, או בודדים בלבד. בישראל מדובר בנישה שעדיין לא "נכבשה" לחלוטין ע"י עורכי הדין, ולכן יש לכם הזדמנות להיות בין החלוצים בתחום. בניגוד למאמרים, שאולי רבים לא יטרחו לקרוא, תוכן וידאו הוא קל לשיתוף ולצפייה, ויש לציין גם שהוא מתבלט יותר בגוגל, שכידוע היא הבעלים של אתר יוטיוב. נסו, לדוגמה, ליצור סדרת סרטונים המדברים על תחומי עיסוק ספציפיים ועל תרחישים ספציפיים שעשויים להיות מעורבים בהם לקוחות פוטנציאליים.

עם זאת, חשוב להדגיש שלתוכן מצולם כללים משלו, ולכן רצוי לדאוג שלא יהיה ארוך מדי ולא "כבד מדי". לדוגמה - סרטון של 90 שניות על "מה לעשות אם השכן פלש לי לשטח", ולא סרטון של רבע שעה עם ניתוח משפטי ארוך על פסיקה וחקיקה. זכרו – אתם מדברים לקהל לקוחות שאין לו בהכרח השכלה משפטית ו/או סבלנות לשמוע הסברים משפטיים מייגעים. אלמנט נוסף שחשוב לזכור הוא שמשתמשים רבים היום צופים בסרטונים מושתקים, ולכן חשוב מאד להוסיף כתוביות. וכמובן – לדאוג לציין את שם המשרד שלכם ודרכי יצירת הקשר עמו, על מנת לעשות את ההקשר המתבקש בעיני הלקוח הפוטנציאלי.

3. התחילו להיות מעורבים בפורומים משפטיים – פעמים רבות כאשר אנשים נתקלים בבעיה משפטית, הם פונים לפורומים ספציפיים באינטרנט. אתרים כמו "אתר הפורומים המשפטיים" וקבוצות פייסבוק מז'אנר "תשאל עורך-דין" הם מקומות פופולריים בהם תוכלו למצוא לקוחות חדשים. התחילו להיות מעורבים בחוגים הללו והשתדלו לענות על שאלות הקשורות לתחום העיסוק שלכם, אולם היזהרו שלא לחצות את הגבול לעבר שידול אסור המהווה עבירת משמעת.

4. פתחו בלוג – בלוג משפטי הוא גם דרך נהדרת לשיווק כיוון שזה מאפשר לכם לנפנף גם בידע המשפטי שלכם וגם בכישורי הכתיבה וביצירתיות שלכם – תכונות שרבים יסכימו שהן חשובות במיוחד לעורכי דין. בניגוד למאמרים קצרים עליהם דיברנו בסעיף 1, שיש הנוהגים לסווג אותם כמאמרים המיועדים בעיקר לצרכי אופטימיזציה במנועי חיפוש (SEO), בלוג הוא במה מפותחת יותר לניתוח סוגיות משפטיות כשההשראה מכה בכם, כאשר ניתן פסק דין פורץ דרך או כשיש זמן פנוי. יש מעט מאוד משרדי עורכי דין שבאמת משקיעים בבלוגים, ולכן זו ההזדמנות שלכם להיכנס לתחום.

5. שלחו ניוזלטר ללקוחות קיימים ופוטנציאליים - שליחת עלוני חדשות (ניוזלטרים) ללקוחות קיימים ופוטנציאליים היא אסטרטגיה שיווקית ידועה. חברות רבות עושות בהם שימוש על מנת לשמור על קשר עם ציבור לקוחותיהן ולשמר אותם, לעניין לקוחות חדשים וגם למתג עצמן כחברה רצינית שפועלת ונמצאת בתנופת עשיה. עבור משרד עורכי דין, מדובר בדרך מצוינת לעדכן את לקוחות המשרד בתביעות מעניינות שהגיש המשרד, הישגים מיוחדים, פסיקות תקדימיות וגם עדכונים מהנעשה במשרד עצמו, כגון כניסת שותפים חדשים, כנסים וכד'. בנוסף, שליחת ניוזלטר תבדל אתכם בהכרח ממתחרים שאינם פועלים בדרך זו, וכך תעניק לכם ערך מוסף בעיני הלקוחות. החלטתם לבנות ניוזלטר? הנה 10 דברים שכדאי לכם לזכור בעניין.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:25
קומיט וכל טופס במתנה