שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביקורת בעליון: חוקרת משטרה בכירה הפנתה קורבן אונס לאחותה עורכת הדין

חדשות

ביקורת בעליון: חוקרת משטרה בכירה הפנתה קורבן אונס לאחותה עורכת הדין, צילום: צילום:Getty images Israel
ביקורת בעליון: חוקרת משטרה בכירה הפנתה קורבן אונס לאחותה עורכת הדין
07/11/2012, עו"ד אנה נודל

במסגרת ערעור על הרשעתו בעבירות מין חמורות טען רוני גלילי כי נפלו פגמים בחקירה: רב-פקד רונה פינגלאי הפנתה את אחת המתלוננות לאחותה שהינה עורכת דין כדי לשכנעה להתלונן נגדו

בית המשפט העליון העביר ביקורת חריפה על חוקרת משטרה בכירה שהפנתה קורבן אונס לאחותה שהינה עורכת דין שכירה במשרד עורכי דין. העניין נידון במסגרת הערעור של רוני גלילי שהורשע באונס, ביצוע מעשים מגונים ומעשה סדום ונגזרו עליו 11 שנות מאסר.

במסגרת הערעור, שנדחה על ידי בית המשפט העליון, טען גלילי כי נפלו פגמים בחקירה. בין היתר הוא הראה כי אחת המתלוננות נגדו יוצגה על ידי עורכת דין שהינה אחותה של רב-פקד רונה פינגלאי שהייתה ממונה על החקירה בתחילתה. גלילי טען כי האישה סירבה להתלונן וכי החוקרת הפנתה אותה לאחותה כדי לשכנעה להתלונן נגדו.

בית המשפט ציין כי קיים טעם לפגם שבכך שהקצינה הפנתה את המתלוננת לאחותה. השופט יצחק עמית כתב בפסק הדין כי נראה שכוונותיה של החוקרת היו טובות, אולם "כמי שעסקה בחקירת המקרה וכמי שאמורה לפעול ללא פניות וללא משוא פנים, היה עליה להימנע מלערב את אחותה בעניין". יחד עם זאת, בית המשפט קבע כי הייצוג של המתלוננת על ידי אחותה של החוקרת לא פגע בחקירה בפועל.

בית המשפט ציין כי החוקרת פעלה כראוי כשהתנתקה מהחקירה בשלב מתקדם שלה. השופט אליקים רובינשטיין כתב בהחלטה כי על השוטרים להפריד בין מעורבותם בתיק לבין "חיבור מתלוננות או מתלוננים, גם בכוונה טובה, עם גורמים מחוץ למשטרה הקרובים לשוטרים, כדי שיסייעו להם".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:45
קומיט וכל טופס במתנה