שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רשם האגודות: חבר בהרחבה קהילתית רשאי לפרוש מהאגודה גם אם יש לו חוב

חדשות

רשם האגודות: חבר בהרחבה קהילתית רשאי לפרוש מהאגודה גם אם יש לו חוב, צילום: צילום: Hanay
רשם האגודות: חבר בהרחבה קהילתית רשאי לפרוש מהאגודה גם אם יש לו חוב
14/11/2012, עו"ד אנה נודל

מתיישבים בהרחבה של קיבוץ אשדות יעקב ביקשו לפרוש מהאגודה כדי להימנע מתשלום מיסים. רשם האגודות השיתופיות: אין להתנות את ביטול החברות בהסדרת החובות, אך המתיישב הפורש חייב להמשיך לשלם את מיסי האגודה

חבר בהרחבה קהילתית רשאי לפרוש מהחברות באגודה גם כאשר יש לו חוב כלפיה אך עליו להמשיך ולשלם את מיסי האגודה, כך קבע רשם האגודות השיתופיות בסכסוך שפרץ בין קיבוץ אשדות יעקב לבין מתיישבים בהרחבה הקהילתית של הקיבוץ

מתיישבים בהרחבה של קיבוץ אשדות יעקב ביקשו לפרוש מהאגודה להתיישבות קהילתית, המנהלת את החיים הקהילתיים-מוניציפאליים ביישוב, כדי להימנע מתשלום כספים המשמשים לצורכי הישוב. בתשובה לתביעה שהגישה נגדם האגודה הקהילתית בדרישה לתשלום מסיה, הסתמכו המתיישבים על החלטת בית המשפט המחוזי מאוקטובר 2011, שלפיה לא ניתן לחייב מתיישבים בהרחבה להיות חברים באגודה, שכן מדיניות מינהל מקרקעי ישראל היא שחלוקת הקרקעות נעשית על בסיס שוויוני.

לטענת קיבוץ אשדות יעקב, המיוצג על ידי עוה"ד אלון וילנר וענת סער ממשרד חגי שבתאי שפירא, יש לחייב את המתיישבים המקבלים שירותים קהילתיים רבים מהאגודה בתשלום מיסי האגודה הקהילתית, כמתחייב מההסכמים שעליהם הם חתומים.

בינואר השנה ניתן בעניין פסק הדין של הבורר דן שגב וימר, שקבע כי יש לאפשר לחבר לצאת מחברות באגודה הקהילתית רק לאחר ששילם את חובותיו, וכי עליו להמשיך ולשלם לאגודה את התשלומים שנקבעו מעת לעת על ידי האגודה כמיסי אגודה. עוד נקבע כי התושב לא יהיה חייב בתשלום דמי חבר לאגודה, כספים המשמשים להשקעות ולהון האגודה.

חלק מן המתיישבים בהרחבה עירערו על פסק הבורר בפני רשם האגודות השיתופיות. עוזר רשם האגודות השיתופיות עו"ד רמזי חוראני אימץ את מרבית פסק הבורר, אך קבע כי חבר רשאי להודיע על יציאה מחברות באגודה הקהילתית גם כאשר חייב בחוב לאגודה הקהילתית, וכי אין להתנות ביטול החברות בהסדרת החובות. חוראני קבע שהאגודה תהא רשאית לתבוע את החבר לשעבר בגין חוב העבר, בתביעה רגילה.

 

 

(תיק 4799/325/2010)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:62
קומיט וכל טופס במתנה