שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הסתיר את החזקותיו בחברה ציבורית כדי להעלימן מגרושתו – ונקנס ב-300 אלף שקל

חדשות

הסתיר את החזקותיו בחברה ציבורית כדי להעלימן מגרושתו – ונקנס ב-300 אלף שקל, צילום: צילום: istock
הסתיר את החזקותיו בחברה ציבורית כדי להעלימן מגרושתו – ונקנס ב-300 אלף שקל
22/11/2012, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש הטיל קנס של 100 אלף שקל על חברת פסיפיקה שהורשעה באי פרסום במועד של דיווח לבורסה. על יעקב בירנבאום שהסתיר את אחזקותיו בחברה נגזר מאסר על תנאי וקנס של 300 אלף שקל

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את יעקב בירנבאום בהכללת פרטים מטעים בדו"ח החזקות בעלי עניין ובדו"חות הכספיים שפרסמה חברת פסיפיקה ובעבירה של הכללת מידע מטעה בתשקיף. בירנבאום הסתיר את החזקותיו בחברה כדי להעלימן מעיני מי שהייתה באותה תקופה רעייתו, במסגרת הליכי הגירושין ביניהם. לטענתו, מאבק הגירושין שלו עם אשתו היה מר וקשה והוא כלל ניתוק יחסיו עם חלק מילדיו והטלת עיקולים על חשבונות הבנק. הוא הדגיש שלא הייתה לו כוונה להטעות את ציבור המשקיעים והוא לא הפיק רווחים מעצם הטעיית הציבור.

השופט חאלד כבוב ציין במסגרת גזר הדין כי "המגמה הברורה בפסיקה היא מגמה של החמרה במקרים של עבירות כלכליות, אשר כוללת רכיב של מאסר בפועל". העונש המירבי בגין עבירות דיווח מעין אלה עומד על חמש שנות מאסר.

השופט ציין בהחלטתו כי "לציבור המשקיעים יש את הזכות לעקוב אחר החזקות בעלי העניין בחברות ציבוריות. כך, הם יכולים לבחון אם לאותו בעל העניין, אשר ביכולתו להשפיע על מהלכי החברה הרבה מעבר לבעל מניות מן הציבור, יש אינטרסים בחברות ציבוריות נוספות, או בעסקאות כאלה ואחרות שמבצעת החברה. בנוסף, יש משקיעים המייחסים ערך מוסף למידע אודות שינויים בהחזקות בעלי עניין, מתוך הנחה כי התחזית שלהם לגבי מחירן העתידי של מניות החברה מתבטאת בדפוסי מסחר אלה ורלוונטית גם עבור מחזיקי המניות מן הציבור".

השופט קבע מתחם ענישה של עד שנת מאסר בפועל, מאסר על תנאי של שנתיים וקנס בסכום שבין 100 אלף שקל למיליון שקל. השופט החליט להתחשב במצבו הבריאותי של בירנבאום ו"באורח חייו הנורמטיבי" והטיל עליו שנת מאסר על תנאי וקנס של 300 אלף שקל.

במסגרת אותו פסק הדין הרשיע בית המשפט את חברת פסיפיקה אחזקות באי פרסום במועד של דיווח לבורסה. החברה איחרה בחודשיים לפחות בדיווח לציבור על קשיים שונים בעסקאות הנדל"ן שלה ברומניה. לטענת התביעה, עסקאות הנדל"ן של החברה ברומניה היו מרכזיות ומהותיות עבורה והמידע הוסתר בכוונה להטעות משקיע סביר.

החברה טענה בדיון שערך המניות שלה צנח הרבה לפני הדיווח, שכן הידיעה על הקשיים נודעה לציבור המשקיעים גם ללא הדיווח מטעמה. השופט חאלד כבוב קבע כי מתחם העונש ההולם במקרה זה הינו קנס בין 100 ל-500 אלף שקל. החברה נמצאת כעת בהליכים לקראת הסדר נושים ולכן השופט גזר עליה קנס של 100 אלף שקל בלבד.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:88
קומיט וכל טופס במתנה