שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הרכב מורחב של חמישה שופטי ביהמ"ש העליון ידון בערעור על זיכויו של אולמרט

חדשות

הרכב מורחב של חמישה שופטי ביהמ"ש העליון ידון בערעור על זיכויו של אולמרט, צילום: צילום: אנטוניו מילנה
הרכב מורחב של חמישה שופטי ביהמ"ש העליון ידון בערעור על זיכויו של אולמרט
12/12/2012, עו"ד אנה נודל

נשיא ביהמ"ש העליון אשר גרוניס והשופטים סלים ג'ובראן, יורם דנציגר, ניל הנדל ועוזי פוגלמן ידונו בערעור הפרקליטות על זיכויו של אהוד אולמרט בפרשות טלנסקי וראשונטורס. הדיונים בערעור יחלו ביולי

נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס קבע כי בית המשפט ידון בהרכב מורחב של חמישה שופטים בערעור שהגישה פרקליטות המדינה על זיכויו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשות טלנסקי וראשונטורס. נוסף לגרוניס עצמו, הרכב השופטים יכלול את סלים ג'ובראן, יורם דנציגר, ניל הנדל ועוזי פוגלמן.

ההרכב המורחב ידון גם בערעור בעניין ראש הלשכה של אולמרט לשעבר שולה זקן.

הפרקליטות ערערה על זיכויה מעבירת קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בפרשת ראשונטורס. זקן הורשעה בקבלת דבר במרמה ללא נסיבות מחמירות בפרשה זו ונגזרה עליה שנת מאסר על תנאי. הדיון הראשון בערעור נקבע לתחילת חודש יולי 2013. 

לפני כחמישה חודשים הרשיע בית המשפט המחוזי את אולמרט בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות והטיל עליו בגין עבירה זו שנת מאסר על תנאי. כתב האישום ייחס לו עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והעלמת הכנסות במרמה. בית המשפט זיכה את אולמרט מפרשות טלנסקי וראשונטורס, והרשיע אותו בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות.

בית המשפט קיבל את טענות התביעה לפיהן משה טלנסקי העביר לאולמרט סכומי כסף גדולים במזומן אך זיכה אותו מעבירות מרמה והפרת אמונים. בכתב הערעור טוענת הפרקליטות כי "ביסוד הערעור עומדת טעותו המהותית של בית המשפט, לפיה נבחר ציבור – שקיבל לידיו עשרות אלפי דולרים, עיקרם במזומן, מפקיד את כולם או חלקם בקופה סודית הנסתרת מעין כל, יחד עם מאות אלפי דולרים נוספים, אינו מדווח על כך לאיש ומצהיר הצהרות כוזבות וחסרות למבקר המדינה שבהן מושמטת במתכוון החזקת הכספים, ובמקביל מסייע בתוקף מעמדו לעסקיו של מעניק הכספים – אינו עובר עבירה של מרמה והפרת אמונים". הפרקליטות מבקשת מבית המשפט העליון לקבוע כי התנהלותו של אולמרט "מגבשת את יסודות העבירה של מרמה והפרת אמונים במובנה המובהק".

על זיכויו של אולמרט בפרשת ראשונטורס מחמת הספק טוענת הפרקליטות בערעור כי "ההערכה שלפיה אפשר שהמשיב לא היה מודע במשך כארבע שנים למעשי מרמה חוזרים ונשנים, שנעשו עבורו לצורך מימון נסיעותיו, בסכום המגיע למאה אלף דולר, לרבות נסיעות פרטיות רבות שלו ושל משפחתו – אינה מעוררת ספק סביר".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:100
קומיט וכל טופס במתנה