שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אפקט פצצת המזונות בעליון – עוה"ד מדווחים על מבול של פניות מזוגות וגרושים

חדשות

אפקט פצצת המזונות בעליון – עוה"ד מדווחים על מבול של פניות מזוגות וגרושים, צילום: צילום: גטי ישראל
אפקט פצצת המזונות בעליון – עוה"ד מדווחים על מבול של פניות מזוגות וגרושים
20/07/2017, עו"ד חור אוריאל ניזרי

היום שאחרי: הפסיקה הדרמתית של בית המשפט העליון הובילה לגל בלתי רגיל עד לרמת צונאמי, של פניות אל עורכי הדין, בבקשות לפתוח הסכמים קיימים וכן לבצע שינויים בתביעות מתנהלות ועתידיות, הן מצד האבות הגרושים להקטנת המזונות והן מצד האמהות להגן על תשלומי המזונות. מה יהיו ההשלכות על בתי המשפט ועורכי הדין?

עורכי דין מכל הארץ מדווחים הבוקר (ה'), על גל עצום של פניות מצד עשרות אלפי זוגות גורשים, בעקבות החלטת בית המשפט העליון מאתמול, לפיה במשמורות משותפת אצל זוגות גרושים, נטל המזונות יחולק בין בני הזוג ולא יחול על האב בלבד.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

הגל שפוקד את משרדי עורכי הדין, מעלה את השאלה כעת, האם בתי המשפט לענייני משפחה ערוכים בכלל לגל התביעות שבדרך. בעוד ברקע לדברים, טרם ברור כיצד הכרעת בית המשפט העליון תשפיע הן כלכלית והן בכלל על מאות אלפי אנשים בישראל אשר יושפעו באופן ישיר בהחלטה החריגה והאמיצה יש לומר של בית המשפט העליון.

לצד חוסר הוודאות כיצד יתמודדו בתי המשפט עם הגל הנוכחי נשאלת השאלה כעת האם משרדי עורכי הדין ערוכים למצב החדש. בהקשר זה יש לציין כי הממים ברשת של עורכי הדין לא איחרו להגיע, והרשתות החברתיות מלאות בתגובות הומוריסטיות למצב החדש ולגל שפוקד את תחום דיני המשפחה, ונראה כי יש מי שבוחרים בשלב זה להתמודד עם המצב החדש באמצעות הומור.

שרת המשפטים ח"כ איילת שקד הגיבה אף היא להחלטת בית המשפט מאתמול,  ואמרה כי: "היום ניתן פסק דינו של בית המשפט העליון בנושא מזונות ילדים. פס"ד קובע כי חלוקת נטל המזונות לילדים בגילאי 6-15 של בני זוג שהתגרשו ומתנהלים במשמורת משותפת תהיה שוויונית.  בפס"ד נכתב כי יש לחתור לחלוקת נטל הוגנת ושוויונית יותר בין ההורים תוך הבטחת טובת הילד, בהתאם למכלול נסיבות העניין. לפני מספר חודשים הנחיתי את גורמי המקצוע במשרד המשפטים להכין הצעת חוק ממשלתית ברוח הזו. במושב הבא אביא את ההצעה לדיון בכנסת. העניין עקרוני וצריך להגיע להכרעת המחוקק".

לאור דברי שרת המשפטים, ניתן להעריך כי יהיו שינויים נוספים בתחום בצורת חקיקה והחלטת בית המשפט העליון איננה סוף פסוק בתחום ונראה שההחלטה הנוכחית של בית המשפט העליון תוביל לרוח חדשה אף של חקיקה בתחום דיני המשפחה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:61
קומיט וכל טופס במתנה