שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד זקי אמזלג - המעורב בתאונת פגע וברח בבאר שבע

חדשות

כתב אישום נגד זקי אמזלג - המעורב בתאונת פגע וברח בבאר שבע  , צילום: צילום: גטי ישראל
כתב אישום נגד זקי אמזלג - המעורב בתאונת פגע וברח בבאר שבע
24/07/2017, עו"ד חור אוריאל ניזרי

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום - נגד זקי (יצחק) אמזלג, תושב באר שבע כבן 25, שהיה מעורב בחודש מאי השנה בתאונת פגע וברח באמצעות קטנוע בעיר באר שבע, וזאת בעת היותו אסיר ברישיון

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לפני זמן קצר היום (ב'), לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד זקי (יצחק) אמזלג, תושב באר שבע כבן 25, שהיה מעורב בחודש מאי השנה בתאונת פגע וברח באמצעות קטנוע בעיר באר שבע, וזאת בעת היותו אסיר ברישיון.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

כתב האישום מייחס לאמזלג בין היתר עבירות של הפקרה לאחר פגיעה, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף וללא פוליסת ביטוח תקפה, נהיגה ברשלנות וגרימת תאונה עם חבלה של ממש, הפרת הוראה חוקית, ניסיון להשמדת ראיה ועוד. יחד עימו מואשם באותו כתב אישום אברהם אסולין, תושב באר שבע אף הוא, אשר סייע לו בניסיון להשמדת ראיה.

מעובדות כתב האישום אשר הוגש באמצעות עו"ד ואדים סיגל, עולה כי אמזלג אמזלג, היה בעת האירוע אסיר ברישיון, אשר שוחרר עפ"י החלטת ועדת השחרורים ביום 30/11/16 בתנאים מגבילים, שחייבו אותו בין היתר להתגורר בביתו, להיות במעצר בית לילי מידי יום וכן לחתום אחת לשבוע בתחנת המשטרה הקרובה למקום מגוריו. עוד עולה כי לנאשם אין ולא היה מעולם רישיון לנהיגת רכב מסוג כלשהו.

חרף האמור, בתאריך 2/5/17 בסמוך לשעה 16:15, נהג אמזלג בקטנוע ברח' שרגא אברמסון בבאר שבע, ללא רישיון נהיגה וללא פוליסת ביטוח בתוקף. במהלך הנהיגה ברח' אברמסון עלה אמזלג עם הקטנוע על המדרכה והחל בנהיגה עליה. תוך כדי הנהיגה על המדרכה, פגע אמזלג עם הקטנוע באמיר פוליצר, תושב באר שבע אף הוא, אשר יצא באותו רגע אל המדרכה משער הכניסה לאחד הבתים ברח' אברמסון.

כתוצאה מהתאונה, נהדף אמיר למרחק של מספר מטרים קדימה, נחבט עם ראשו במדרכה ונותר לשכב על המדרכה, כשהוא מדמם, סובל משברים וזועק מכאבים עקב כך. אמזלג עצר את הקטנוע ליד אמיר ששכב על המדרכה, כשהוא מדמם וזועק מכאבים, ומיד לאחר מכן המשיך בנסיעה ונמלט מהמקום תוך המשך הנסיעה על המדרכה, מבלי שהושיט לו עזרה או הזעיק עזרה למקום.

המתלונן פונה לבית-החולים "סורוקה", שם אובחן כסובל מחבלות שונות ואושפז למשך 6 ימים.

אישום נוסף בכתב האישום מייחס לנאשם ולנאשם הנוסף, אברהם אסולין, עבירה של ניסיון להשמדת ראיה, וזאת לאחר שסמוך לאחר התרחשות התאונה, אמזלג החביא את הקטנוע ואת הקסדה אותה חבש בעת התאונה, בתוך השיחים בפארק בשכונת רמות בבאר-שבע, ולאחר מכן יצר קשר עם אברהם אסולין וביקש ממנו לשרוף את הקטנוע, וזאת כדי למנוע אפשרות של שימוש בקטנוע כראיה לצורך זיהויו כמי שנהג בו, גרם לתאונה והפקיר את הפצוע.   

אסולין נעתר לבקשתו של אמזלג ואף הצטייד בבקבוק פלסטיק מלא בבנזין ובמצת. אסולין הסתייע בקטין אשר מכיר את הפארק לצורך זיהוי המיקום בו הסתיר אמזלג את האופנוע והקסדה. לאחר שהגיעו אסולין והקטין אל הקטנוע, עמד אסולין לשפוך את הבנזין על הקטנוע ולהציתו באמצעות המצת, אך בשלב זה נעצר ע"י שוטרים שהיו במארב ליד הקטנוע, ובכך מנעו ממנו מלשרוף אותו.

עפ"י כתב האישום, החל ממועד התאונה ובמשך כל התקופה שחלפה עד ליום מעצרו, אמזלג לא שהה בבית משפחתו בשעות הלילה ולא התייצב לחתימה שבועית בתחנת באר-שבע, כל זאת בניגוד לתנאי השחרור ברישיון עליהם הורתה ועדת השחרורים.

אמזלג נעצר ע"י משטרת ישראל רק ביום 08.07.17, עת שהה בדירה בתל-אביב.  בעקבות בריחתו של אמזלג והפרת תנאי השחרור ברישיון, ביום 21.05.17 ועדת השחרורים הפקיעה את רישיונו לשחרור, ולפיכך עם מעצרו ביום 08.07.17, אמזלג הוחזר לבית הסוהר לצורך ריצוי יתרת המאסר שאורכה כ-7 ח'. בד בבד עם הגשת כתב האישום הוגשה בקשה למעצרו של אמזלג עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:31
קומיט וכל טופס במתנה