שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ארגון פמיניסטי ליועמ"ש: חקור דיינים שאסרו על אישה להתלונן במשטרה

חדשות

ארגון פמיניסטי ליועמ"ש: חקור דיינים שאסרו על אישה להתלונן במשטרה, צילום:
ארגון פמיניסטי ליועמ"ש: חקור דיינים שאסרו על אישה להתלונן במשטרה
12/11/2017, ליאור שדמי שפיצר

ביה"ד הרבני בירושלים נתן תוקף של פסק דין להסכם גירושין הכולל סעיף האוסר על האישה להתלונן במשטרה על אירועי עבר, בהם אונס ואלימות קשה נגדה. ארגון מבוי סתום: "בימים אלה בהם מתנהלים קמפיינים להעלאת המודעות הציבורית נגד אונס והטרדות מיניות, לא סביר שערכאה שיפוטית תכפה על אישה שתיקה"

ארגון מבוי סתום, המסייע לנשים עגונות ומסורבות גט, פנה ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בבקשה דחופה לפתוח בחקירה נגד הרכב הדיינים מבית הדין הרבני בירושלים, בגין פסק דין שאישר הסכם גירושין הכולל סעיף אשר אוסר על האישה להתלונן במשטרה על בעלה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

הסכם הגירושין שקיבל תוקף של פסק דין קבע, בין היתר, כי האישה מוותרת על כתובתה תמורת הגט, מעבירה את הסמכות בענייני משמורת, הסדרי ראייה ומזונות ילדים מבית המשפט לענייני משפחה לבית הדין הרבני ומתחייבת שלא להגיש "כל תלונה במשטרה על אירועי העבר". עו"ד בתיה כהנא דרור, מנהלת ארגון מבוי סתום המייצגת את האישה, ציינה במכתבה למנדלבליט כי התיק הנדון, שפרטיו חסויים, הוא תיק אלימות קשה ביותר, שבו טענה האישה כי היא נאנסה והוכתה על ידי בעלה, היא וילדיה.

כהנא דרור מציינת כי לאחר שהופעל על האישה לחץ מצד בית הדין הרבני לחתום על ההסכם, שנוסח על ידי אחד הדיינים, ובעקבות החשש להיוותר עגונה, נאלצה האישה לחתום על ההסכם ואף פעלה בהתאם להתחייבויותיה.

"בית הדין הרבני לא רק שלל את זכותה של האישה להתלונן במשטרה, ועודד אותה להסתיר מידע שחובתה למסור, אלא גם מיסד זאת בפסק דין רשמי. עודד ואישרר לכאורה שיבוש הליכי חקירה ופעל תוך כדי סחיטה", טוענת עו"ד כהנא דרור. "פסק דין כזה הוא בעל השלכות חמורות בעידוד אלימות במשפחה, כאשר הבעלים העבריינים יודעים שבבית הדין הם יכולים להשתיק את האישה ולדרוש שלא תתלונן כתנאי לגירושין, דבר שלא יעלה על הדעת. בימים אלו בהם מתנהלים קמפיינים להעלאת המודעות הציבורית נגד אונס והטרדות מיניות, לא סביר שערכאה שיפוטית תכפה שתיקה על אישה שכל מבוקשה הוא להשתחרר מהאיש  שהתעלל בה".

במכתבה מבקשת עו"ד כהנא דרור את התערבותו המיידית והדחופה של היועמ"ש הן באמצעות פתיחת חקירה פלילית והן באמצעות הליכי הדחה נגד האחראים על פסד הדין, המעלה לטענתה חשד לכאורה לקיום עבירות של שיבוש הליכי חקירה ומשפט, עבירת סחיטה וסחיטה באיומים. "כמייצג האינטרס הציבורי ושלטון החוק בישראל, יש בידיך את הסמכות, החובה והכוח המשפטי לפעול כנגד הדיינים אשר פסק הדין המהווה לכאורה עבירה על החוק יצא תחת ידם", צוין במכתב.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:117
קומיט וכל טופס במתנה