שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 10 שופטים חדשים הושבעו בטקס חגיגי בבית נשיא המדינה

חדשות

10 שופטים חדשים הושבעו בטקס חגיגי בבית נשיא המדינה, צילום: צילום: מארק ניימן, לע"מ
10 שופטים חדשים הושבעו בטקס חגיגי בבית נשיא המדינה
11/12/2017, עו"ד לילך דניאל

בין השופטים: מנהל בתי המשפט לשעבר, השופט מיכאל שפיצר, שיכהן בבית הדין הארצי לעבודה. נשיאת העליון חיות: "ידיעת חוק ומשפט היא מעלה חשובה בבחירת שופטת או שופט אך חשובים ממנה לא פחות מעלותיו של המועמד כאדם". הנשיא ריבלין התייחס דווקא לחוק ההמלצות וציין כי הדיון הציבורי על המתח שבין זכות הציבור לדעת לבין חזקת החפות והזכות לשם טוב הוא דיון שחובה לנהל

בטקס חגיגי שנערך היום (ב') במשכן נשיא המדינה בירושלים הושבעו 10 שופטים חדשים, בהם חמישה המצטרפים לראשונה לכס השפיטה וחמישה שופטים שקודמו. בין המברכים: נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות שאמרה "השפיטה איננה עוד תפקיד או מקצוע. היא דרך חיים". הנשיא ראובן (רובי) ריבלין בחר להתייחס לחוק ההמלצות השנוי במחלוקת העומד בימים אלו לפני אישור בכנסת, וסיפר על החקירה שנפתחה נגדו בעת שהיה מועמד לכהן כשר משפטים בממשלת שרון ב-2001: "זכות הציבור לדעת היא זכות ראשונה במעלה, אבל צריך גם לזכור שלצד הזכות הזאת יש ערכים נוספים".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בין השופטים החדשים: מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, שנבחר לשופט בבית הדין הארצי לעבודה. השופטים רון אלכסנדר, דנה כהן לקח ושושנה ליבוביץ יכהנו בבית המשפט המחוזי בירושלים, השופטת הלית סליש קודמה לבית המשפט המחוזי מרכז והרשמת רחל גרוס תכהן כשופטת בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע.

בנוסף הושבעו חמישה עורכי דין שנכנסים לראשונה לכס השיפוט, כולם מגיעים מהמגזר הציבורי: עו"ד יעקב אזולאי מפרקליטות מחוז דרום שהושבע לכהונת שופט בבית הדין לעבודה בבאר שבע, עו"ד חיים פס מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) שהושבע לשופט של בתי משפט השלום במחוז הדרום, עו"ד אור לרנר מפרקליטות מחוז צפון שמונה לשופט בית המשפט לתעבורה במחוז חיפה ועו"ד רוית פלג בר דיין ממדור תביעות את"ן במשטרת ישראל, שתכהן כשופטת בתי המשפט לתעבורה במחוז הדרום.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בירכה את השופטים החדשים ואמרה בין היתר "אני מבקשת לומר לכם כי השפיטה איננה עוד תפקיד או מקצוע. היא דרך חיים. כובד משקלה של הגלימה ילווה אתכם יום יום, שעה שעה באולם ומחוצה לו. במהלך כהונתכם כשופטים תתוודעו ליופייה ולמורכבותה של מלאכת השפיטה שהיא בעיניי אחת המלאכות המאתגרות והנפלאות בשירות הציבורי ועם הזמן תרכשו מיומנויות שפיטה ותעצבו את דרככם כשופטים".

עוד הוסיפה חיות "ידיעת חוק ומשפט היא מעלה חשובה בבחירת שופטת או שופט אך חשובים ממנה לא פחות מעלותיו של המועמד כאדם. אתם השופטות והשופטים המצהירים היום אמונים נבחרתם על-ידי הוועדה לבחירת שופטים בזכות מעלותיכם אלה וחזקה עליכם כי במילוי תפקידכם כשופטים אכן תביאו לידי ביטוי את ידיעותיכם בחוק ומשפט לצד אהבת חסד וחתירה לצדק".

נוסף לכך ציינה חיות את הפרויקטים הציבוריים בהם נוטלת חלק מערכת בתי המשפט לטובת החברה: "זוהי עשייה אשר אינה זוכה לחשיפה ולסיקור אך היא מתבצעת לאורך שנים במסירות ובהתמדה", אמרה חיות.

הנשיא ריבלין התייחס בדבריו לחוק ההמלצות הניצב בימים אלו במרכזה של מחלוקת ציבורית ערה וסיפר על החקירה שנפתחה נגדו בעת שהיה מועמד לכהן כשר משפטים בממשלת אריאל שרון ב-2001: "לראשונה בחיי חשתי על בשרי את הסיטואציה שבה עומד אדם, איש ציבור, כשהוא חשוף לכל רוח, מבלי יכולת להגן על שמו הטוב", אמר ריבלין. "זו הייתה חוויה קשה ושילמתי מחיר לא פשוט. זכות הציבור לדעת היא זכות ראשונה במעלה. היא זוכה, ובצדק, להגנה ולעידוד בחקיקה ובפסיקה. אבל צריך גם לזכור שלצד הזכות הזאת יש ערכים נוספים, בהם חזקת החפות, הזכות לשם טוב ולהגנה מפגיעה בשמו הטוב של אדם. המתח בין ערכים אלו הוא סוגיה אמתית, מורכבת, כואבת ואנושית שראויה לדיון ציבורי מעמיק, ומצדיקה ניסיון רציני להתמודדות עמה - במיוחד בעידן שלנו, עידן הרשתות החברתיות, שבו כל שמועה מתפשטת כאש בשדה קוצים. איני בטוח שהחוק המוצע נותן מענה לסוגיה מורכבת זו, ושהוא המסגרת המתאימה לטיפול בנושא, אך דיון כזה הוא דיון חשוב ומהותי, הוא לא פוגע בדמוקרטיה אלא מחזק אותה. זהו דיון שלטעמי יש לנו חובה לנהל אותו, תוך שמירה על עקרונות של שלטון החוק והשוויון בפני החוק".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:125
קומיט וכל טופס במתנה