שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > יו"ר הלשכה קורא לעוה"ד להתגייס למאבק בתקנות הסד"א החדשות

חדשות

יו"ר הלשכה קורא לעוה"ד להתגייס למאבק בתקנות הסד"א החדשות, צילום: עו"ד אבי חימי, צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
יו"ר הלשכה קורא לעוה"ד להתגייס למאבק בתקנות הסד"א החדשות
25/08/2019, עו"ד לילך דניאל

יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, פנה אל ציבור עורכי הדין והפציר בהם להעביר ללשכה את מחאתם נגד תקנות סדר הדין האזרחי החדשות, הצפויות להיכנס לתוקף בפברואר 2020, על מנת לסייע בעצירתן. "הרפורמה מהווה למעשה הבעת אי אמון בציבור המתדיינים ובציבור עורכי הדין"

יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, שיגר הבוקר (א') מסר לציבור עורכי הדין, בו קרא להם להצטרף למאבק בתקנות סדר הדין האזרחי שצפויות להיכנס לתוקף בפברואר 2020 ולדבריו "מאיימות להמטיר עלינו ועל כל אזרחי מדינת ישראל פגיעה בזכויות הפרט".

"בחודשים האחרונים יצאנו למאבק חשוב וצודק מאין כמוהו כדי למנוע את כניסתן של התקנות החדשות לתוקפן ופניתי לשר המשפטים, ח"כ אמיר אוחנה, בבקשה להתערב באופן מיידי בנושא", כתב חימי וציין כי מצא אצל השר אוזן קשבת ונכונות להירתם למאבק. לדברי חימי, השר נפגש עם כל הגורמים הרלוונטיים, וביניהם אנשי משפט מהאקדמיה, עורכי דין ושופטים בדימוס, ואף הורה על קיום ישיבות הצוות המיוחד בראשותו של שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, על מנת שחברי הצוות ישמעו את הערותיה של הלשכה, שתיוצג בדיונים ע"י פרופ' טליה איינהורן וד"ר אסף פוזנר.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

"ברור ונהיר לכולם כי תקנות סדר הדין האזרחי הקיימות כיום הינן יצירה ישירה של עשרות שנות פסיקה וכאשר נולד הצורך לבצע בהן תיקונים, היו חייבים מובילי המהלך לבצע אותם יד ביד עם לשכת עורכי הדין, שחבריה מייצגים בשטח את ציבור המתדיינים", כתב חימי בפנייתו לעורכי הדין. "לצערי הרב, דבר זה לא נעשה באופן מניח את הדעת ורוב רובן של הערותיה החשובות של לשכת עורכי הדין נדחו ללא הסברים מספקים. מאבקנו החשוב נובע מכך שמדובר ברפורמה שמוחקת הסדרים רצויים רבים הקיימים בתקנות, שמעמיסה שלא לצורך הסדרים חדשים בעייתים, שאינם צודקים ואף אינם יעילים. חמור מכך, הרפורמה מהווה למעשה הבעת אי אמון בציבור המתדיינים ובציבור עורכי הדין. הרפורמה מתעלמת מהחשיבות של הסדרים דיוניים בין הצדדים ופשרות מהותיות בתיקים המנהלים". 

עוד יוצא חימי נגד מה שכינה "דמות הצללים" של "המזכיר המשפטי" הנכנסת לתמונה במסגרת הרפורמה: "מדובר בתפקיד משפטי לכל דבר שנעשה ללא הסמכה בדין של הוועדה לבחירת שופטים", כתב. "יתרה מכך, מעבר מעדויות בכתב לעדויות בעל פה בעידן דיגיטלי, שבו היקף חלק מהתיקים הוא עצום, ימנע באופן מלאכותי מבעל דין להביא את עדותם באופן סדור ומלא בבית המשפט ויפגע קשות בעדים המתקשים להתנסח בעל-פה בבית המשפט או בצדדים מוחלשים".

"קיימת הזדמנות (כמעט היסטורית) לתקן את המעוות ולהביא לביטולן של התקנות או לפחות לדחות אותן בשישה חודשים נוספים שבמהלכם ישולבו בתקנות הסד"א החדשות השינויים והשיפורים הנדרשים", כתב חימי והפציר בעורכי הדין להצטרף למאבק ולהעביר את מחאתם בנוגע לתקנות החדשות ללשכה, על מנת שתועבר לגורמים הרלוונטיים. "זו בהחלט קריאת השכמה אחרונה לפני שהסיוט הגדול אכן יתממש, רק יחד נעשה ונצליח", כתב חימי לסיום.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:157
קומיט וכל טופס במתנה