שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הגשת תביעה למשרד הביטחון – כל מה שצריך לדעת

חדשות

הגשת תביעה למשרד הביטחון – כל מה שצריך לדעת, צילום: PIXABAY
הגשת תביעה למשרד הביטחון – כל מה שצריך לדעת
18/06/2020, כתיבת מומחים

חיילים אשר חלו או נפצעו במהלך השירות הצבאי, זכאים לתגמולים ולהטבות שונות, כאשר בכדי ליהנות מהם, עליהם להגיש תביעה למשרד הביטחון.

בכדי לקבל את הזכויות, יש להגיש את התביעה לא יאוחר מ-3 שנים לאחר הפגיעה או לאחר תום השירות הצבאי (כאשר יש מקרים חריגים).

לא כל תביעה אשר מוגשת למשרד הביטחון מתקבלת, כאשר בכדי שאותה התביעה תתקבל, יש להוכיח קשר סיבתי בין הפגיעה לבין השירות הצבאי – יש להוכיח שתנאי השירות הצבאים הם אלו שהיוו את הגורמים לפציעה או למחלה בגינה מוגשת התביעה.

חשוב לציין, שגם כאלו אשר חלו או נפצעו בטרם השירות הצבאי והפציעה או המחלה שלהם הוחמרה בעקבות השירות הצבאי שלהם, יכולים להגיש תביעה נגד משרד הביטחון.

הליך הגשת התביעה

בכדי להעלות את הסיכויים לאישור תביעה נגד משרד הביטחון, יש להקפיד על ביצוע של מספר פעולות שונות ובין היתר:

איסוף ושמירה של מסמכים רפואיים – יש לשמור בצורה מסודרת את כל המסמכים הרפואיים המתקבלים בתהליך כמו: סיכומי טיפול, אבחנות וכיוצא בזה.. הן כאלו המתקבלים במסגרת ביקורים במוסדות רפואיים, במהלך השירות הצבאי והן אלו הניתנים לאחריו.

פנייה לעורך דין – המטרה תהיה לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום של הגשת תביעות למשרד הביטחון, בשלב מקדים ככל הניתן, כאשר כדאי לפנות אליו כבר במהלך השלב הראשון, של הפנייה לקצין התגמולים.

חשוב לציין, שאם הפנייה אכן התקבלה, השלב הבא, יהיה זימון לוועדה רפואית, אשר תבדוק את המצב הרפואי והתפקודי ובהתבסס על כך, תקבע את אחוזי הנכות – גובה אחוז הנכות אשר יקבע ישפיע על גובה הפיצוי כמו גם על הזכויות השונות.

גובה הפיצוי

מי שנקבעה לו נכות של עשרים אחוז ומעלה, יהיה זכאי לקצבה חודשית – כאשר, ככל שאחוזי הנכות גבוהים יותר, כך גם גובה הקצבה יעלה בהתאם.

מי שאחוזי הנכות אשר נקבעו לו על ידי הוועדה הרפואית הינם נמוכים מ-20 אחוז, הוא יהיה זכאי למענק כספי חד פעמי.

 

אם גם אתם מעוניינים להתחיל בהליך הגשת תביעה למשרד הביטחון וכחלק מכך, זקוקים לייעוץ מקדים בתחום, מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון או באתר hameiri-law.co.il , בברכה משרד עורכי הדין המאירי ושות'.

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:121
קומיט וכל טופס במתנה