שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נתפסתם על עבירת סמים - מה כדאי לעשות?

חדשות

נתפסתם על עבירת סמים - מה כדאי לעשות?, צילום: pixabay
נתפסתם על עבירת סמים - מה כדאי לעשות?
16/03/2021, כתיבת מומחים

פקודת הסמים המסוכנים תשל"ג-1973 מתייחסת לסוגים שונים של סמים מסוכנים שאסור לייצר, לגדל, להפיק, לפרסם, לשווק, לסחור ולצרוך, אלא אם כן נתקבל על כך אישור רפואי מהמנהל. אם בעבר לא היתה אבחנה בין סוגי הסמים, לאחרונה אומצה מדיניות חדשה של המשרד לביטחון פנים הנוגעת לצריכה ושימוש עצמי בסם מסוג קנאביס, על פיה יושתו קנסות מנהליים על מי שנתפס בפעם הראשונה בהחזקה לצורך צריכה ו/או שימוש עצמי. המשמעות היא שבפעם הראשונה שלכם, אולי תצליחו "לחמוק מעונש" במידה והכמות שנתפסתם אתה לא עולה על הכמות שמוגדרת בחוק לשימוש ו/או החזקה לצריכה עצמית.

מה קורה אם נתפסתם שוב?

אם בפעם הראשונה הצלחתם לחמוק רק עם קנס, בפעם השנייה העונש יהיה קנס מנהלי כפול. בפעם השלישית, הטיפול כבר יועבר למסלול סגירת תיק בהסדר מותנה, בכפוף להודאה מטעמכם ולשלל כלים שעומדים לרשותה של התביעה כמו למשל ענישה טיפולית או חינוכית, התחייבות על הימנעות ביצוע עבירות בעתיד, פיקוח של שירות מבחן, קנסות נוספים, שלילת רישיון נשק או רישיון נהיגה וכדומה.

אם לאחר מכן גם נתפסתם בפעם הרביעית, או אז יפתח תיק במשטרה עם האפשרות להגשת כתב אישום. בהנחה שהמשטרה תמליץ על הגשת כתב אישום, הנאשם יועמד לדין. יש לציין שהחוק מבחין בין בגירים לבין קטינים, כלומר בעוד שהמדיניות כלפי בגירים תהיה יותר נוקשה, הדבר יהיה מעט שונה כאשר מדובר בקטינים, לרוב הגישה תהיה הרבה יותר שיקומית וטיפולית.

נתפסתם על עבירת סמים – כדאי לפנות לעו"ד פלילי בהקדם

במידה ונתפסתם בפעם הראשונה, כמו גם בפעם השנייה, עם סמים קלים לצריכה או שימוש עצמי, אזי שברוב המקרים התהליך שתעמדו מולו יהיה מנהלי ולא פלילי. כלומר תקבלו קנסות מנהליים בלבד, לא יוגש נגדכם כתב אישום ולא יהיה רישום פלילי. עם זאת במידה וזו לא הפעם הראשונה שנתפסתם, ואתם עומדים בפני הגשת כתב אישום, מומלץ מאוד להיוועץ בעו"ד פלילי הבקיא ברזי החוק והפסיקה על מנת שיעזור לכם לסגור את התיק ללא רישום פלילי.

כיצד עו"ד פלילי יכול לסייע לכם?

ישנו קשר ישיר בין חומרת הענישה לבין כמות הסמים שאתה נתפסתם, המשמעות היא שהחוק מבחין בין החזקה של סמים לצורך שימוש עצמי לבין החזקה שלא לצורך שימוש עצמי. כמו כן החוק מבחין בין קנאביס לבין סוגי סמים אחרים. פקודת הסמים מגדירה את הכמויות המקסימליות שיחשבו לצריכה עצמית, כך שכל מי שעובר את הגבול הנ"ל מסתכן בהשלכות גדולות יותר.

במידה ונתפסתם עם סמים אתם מסתכנים בכך שיוגש נגדכם כתב אישום, ואף בהרשעה ואישום פלילי. מעבר לכך אתם עשויים גם להסתכן בזמן מאסר בפועל. במקרה הטוב ביותר תידרשו לשלם קנס. אם תרצו להימנע מכך ולצאת מהסיפור כשידכם על העליונה, מומלץ ורצוי לפנות לעו"ד פלילי ויפה שעה אחת קודם.

מדוע חשוב לפנות לעו"ד פלילי כבר למן הרגע הראשון?

יש להבין שרוב האנשים שמחזיקים סמים קלים לשימוש עצמי הם אזרחים נורמטיביים מן השורה ולא עבריינים מורשעים. לכן ייעוץ וייצוג משפטי של עורך דין פלילי מקצועי המתמחה בעבירות סמים ויש לו ניסיון עשיר יכולים לעשות הבדל גדול עבורם. גם אם נראה לכם שהחזקת כמות שולית של סמים קלים היא אינה עניין של מה בכך, קחו בחשבון שעדיין, זו עבירה פלילית לכל עניין ודבר ולכן חשוב מאוד לפנות לייעוץ וייצוג משפטי כבר בשלבים הראשוניים ולא להודות בשום דבר לפני שפניתם לקבלת ייעוץ מקצועי, גם אם הכמות שנתפסתם אתה מזערית.

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:238
קומיט וכל טופס במתנה