שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שלא יעבדו עליכם: איך לדעת האם המדרסים שלכם באמת איכותיים?

חדשות

שלא יעבדו עליכם: איך לדעת האם המדרסים שלכם באמת איכותיים? , צילום: freepik
שלא יעבדו עליכם: איך לדעת האם המדרסים שלכם באמת איכותיים?
02/05/2021, כתיבת מומחים

השימוש במדרסים בקרב האוכלוסייה נפוץ מאוד, בפרט בקרב ספורטאים, אך לא רק. שוק המדרסים מוצף ביצרני מדרסים וכל יצרן פועל על פי התפיסה, האמונה והשיטה שלו. ישנם מספר גישות לתהליך בניית המדרס הן מבחינת תהליך דגימת כף הרגל, הן מבחינת תהליך הייצור של המדרס והן מבחינת החומרים בהם עושה היצרן שימוש לייצור המדרס. לכן, ידע מקדים בגישות השונות יכול לחסוך לכם המון סבל, זמן ובעיקר כסף. לכל אחד ואחת מאיתנו יש כפות רגליים שונות. תפקיד המדרס הוא להוות סוג של ”מתאם“ בין הנעל שאנו נועלים לבין מבנה כף הרגל והתפקודים הייחודיים לה. מטרתו של המדרס היא קודם כל לייצב את הרגל ולהקנות לה מנח ביומכאני מדויק. מדרס איכותי נועד לייצב את הרגל במנח הביומכני הנכון.

מדוע כמעט כולם צריכים מדרסים?

כשאנחנו הולכים לרכוש נעליים, לא משנה באיזה יצרן או מותג אנחנו בוחרים, הנעליים מיוצרות בפס ייצור ולא יוצרו בהתאמה לנו ולנתונים הפיזיולוגיים שלנו. במקרה הטוב אנחנו בוחרים נעל שנוחה לנו, לרובנו גם יהיה חשוב המראה של הנעל והסגנון שלה. במקרה הפחות טוב אנחנו רוכשים את הנעל אונליין, בלי שבכלל מדדנו אותה ומקווים לטוב. מכיון ובשני המצבים הללו אין התאמה בין מבנה כף הרגל לנעל, נוצרות כל מיני בעיות ולכן מדרס שמותאם אישית לנו ולמבנה האנטומי של הרגל שלנו מגשר על הפער שקיים בין הרגל שלנו לבין הנעל שאנו נועלים, מאפשר לנו ללכת או לרוץ בצורה נוחה יותר, מונע פציעות ושומר על מנח תקין של כף הרגל.

מה הקשר בין פציעות, מדרסים וסיווג מדרסים?

פעמים רבות אנו פונים לתהליך הנקרא ייצור מדרסים בהתאמה אישית בכדי להתאים מדרסים לכפות הרגליים שלנו כתוצאה מפציעה. זה נכון שמדרסים מהווים סוג של כלי טיפולי בסוגים שונים של פציעות הן בכפות הרגליים, הן בחלק התחתון של הרגליים והן באגן ובעמוד השדרה. יחד עם זאת ולא פחות חשוב - מדרסים המותאמים לאדם בצורה נכונה יכולים לשפר משמעותית את הביצועים הספורטיביים שלו. מדרסים מסווגים או כמדרס הסתגלותי או כמדרס תפקודי. מדרס הסתגלתי מיועד לאנשים עם לקויות מבנים בכף הרגל או לחולים סוכרתיים הסובלים מפצעי לחץ ונועד לאפשר לרגליים מנח דריכה רחב ותומך במטרה לשפר את מנח הדריכה ולהפחית את הסיכוי לנזקים. 

דגימת כף הרגל במדרס הסתגלותי נעשה על ידי הטבעה של כף הרגל בספוג ”זוכר“. באופן כזה המדרס משקף את הליקוי והעיוות בכף הרגל, ללא צורך בתיקון מסוים. החיסרון בשיטה זו הוא בהיותה משאירה לא מעט מקום לטעויות, בעיקר שנוצרת תזוזה ולו הקטנה ביותר בכף הרגל בזמן המדידה. במקרים רבים מי שמתאים את המדרס בכלל לא פוגש את המטופל וזה יכול להוביל להמון בעיות בהמשך. ברוב המקרים, החומרים המשמשים לייצור של מדרס הסתגלותי ספוגיים מאוד ורכים, בכדי לאפשר דריכה רכה ונעימה. מדרס זה יתאים גם לאנשים שעומדים שעות רבות על הרגליים. לשיטה זו חסרונות רבים ולעומתה מדרס ביומכני תפקודי נועד להביא לתיקון בזוויות מנח של כף הרגל וכך לאפשר לכף הרגל זווית נחיתה ודחיפה אופטימלית. עבור ספורטאים המדרס המתאים הוא הביומכני תפקודי.

מהם היתרונות של מדרסים בשיטת הדמיה ממוחשבת?

התאמת מדרסים בשיטה של סריקה ממוחשבת מסייעת למנוע את כל בעיות הדיוק שעלולות להיווצר כתוצאה מהתאמת מדרס בשיטת הספוג. בשיטה זו המטופל עומד על משטח עשוי זכוכית ובאמצעות צג ממוחשב נחשפת חלוקת הלחצים על כל חלקיה של כף הרגל. באמצעות הסריקה יכול בעל המקצוע לאבחן סוגים שונים של בעיות אורטופדיות. לאחר מכן עוברים לשלב ייצור המדרסים שעשויים מתרכובת טרמופלסטית ייחודית. על משטח הזכוכית מניחים כרית ויסקו ייחודית ועליה את המדרס בזמן שהמטופל עומד עליו. שיטה זו נחשבת למתקדמת במיוחד מבחינה טכנולוגית ומאפשרת למנוע אי דיוקים ולהתאים באופן מושלם את המדרס למבנה האנטומי של כף הרגל. בני נוער, ספורטאים ואנשים מבוגרים רבים שרכשו את המדרס טוענים כי חל שיפור ניכר במצבם והכאבים מהם סבלו חלפו כלא היו. 

חשוב לציין כי אופי דגימת מידות כף הרגל, תהליך בניית המדרס התפקודי ביומכני והחומרים לבניית המדרס יהיו שונים לגמרי בהשוואה למדרס הסתגלותי. שיטה זו מאפשרת את הפקת זוויות התיקון עבור המדרס והיחס החשוב ביותר הוא הזווית בין משטח קדמת הרגל ומשטח עקב הרגל במצב ניטרלי. יחס זה יכתיב את התנהגות הרגל על הקרקע ותפקודה של הרגל כולה.

היתרונות של מדרסים בהתאמה אישית בשיטה חדשנית

•     המדרסים מספקים מנגנון טבעי לכף הרגל

•     סוג של טיפול פיזיותרפיה בזמן ההליכה

•     אין לחץ על השרירים ואף נוצר תהליך של חיזוק השרירים

לסיכום, בין אם אתם סובלים מכאבים אורטופדיים כמו כאבי רגליים, גב ואפילו כתפיים וצוואר או בין אם לא מומלץ לפנות למכון המתמחה בייצור מדרסים בהתאמה אישית כדי למנוע החמרה של הבעיה ולשמור על הרגליים שלנו שבעצם עליהן מונח כל משקל גופנו. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:225
קומיט וכל טופס במתנה