שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עורך דין פלילי

חדשות

עורך דין פלילי, צילום: freepik
עורך דין פלילי
09/08/2021, כתיבת מומחים

מה היה אם זו שאלה שאם תהיו מופתעים מכך או לא, לא מעסיקה רק אתכם. רבים ברחבי העולם תוהים בכל בוקר מחדש מה היה קורה אילו, מה הם היו עושים לו. זאת משום שהחיים בתוכם אנחנו חיים עלולים לא פעם להציב בפנינו אתגרים לא פשוטים. פעמים רבות אנחנו נמצא את עצמנו מתמודדים עם אירועים שלא התכוונו שיתרחשו אבל הם מתרחשים.

התפקיד של אנשי המקצוע, במקרה הזה של עורך דין פלילי הוא ללוות אתכם לאורך הליך משפטי במידה ונקלעתם לתרחיש לא צפוי, זאת כדי למצות את הזכויות שלכם ולאפשר לכם למסור את הגירסא שלכם במידה ונמצאתם חשודים במקרה זה או אחר.

מדוע חשוב להתייעץ תמיד עם עורך דין פלילי ובמה שונות היכולות שלו מהיכולות של אנשים אחרים, על הכל ועוד, במאמר הבא.

מתי מתרחש הליך פלילי

תפקידה של הרשות השופטת היא להגדיר מי צודק במגוון רחב של נושאים. הליך פלילי הוא רק מקרה אחד ממקרים נוספים שנידונים בבית הדין. לא פעם, כאשר בני זוג מתגרשים למשל, הם גם כן הולכים לבית המשפט. גם הם מיוצגים על ידי עורכי דין שתפקידם הוא להביא למיצוי הזכויות של בני הזוג במידה ואלו לא הגיעו להסכמה בניהם. אבל, מקרה מהסוג הזה לא יכונה 'הליך פלילי' שכן אנחנו מדברים על גישור בין שני אנשים ולא על מקרה בו מי מהנוכחים עבר על החוק.

לעומת זאת, הליך פלילי מתרחש כאשר הנישום עבר על אחד מחוקי המדינה או שהוא חשוד בתור מי שעבר על החוקים. כאן אנחנו גם כן נכנסים לתוך עולם רחב שכן במדינה בה אנחנו חיים יש מגוון רחב של חוקים ועלינו לציית לכולם. הליך פלילי יכול להתרחש מול מי שנחשד באונס במידה זהה לזה שנחשד בעברות צווארון לבן.

מה תפקידו של עורך דין פלילי

התפקיד של עורך דין פלילי הוא לייצג את הנאשם ולהביא את האמת שלו לאור. אנחנו כולנו יודעים כי החוק הוא יבש. מדובר על מספר שורות המגדירות מקרה שלעיתים נראה במציאות שונה לחלוטין. התפקיד של איש המקצוע הוא לבחון את השטחים האפורים ולהביא למיצוי זכויותיו של זה שאולי על פי החוק היבש נמצא אשם אבל אחרי בחינה מדוקדקת של המקרה אנחנו מבינים כי המציאות מורכבת מזה.

עורך דין פלילי הוא כמו מדריך בתוך יער חשוך. הוא נותן לכם את סימני הדרך, מראה את הנתיב, מאפשר לכם להבין מול מי אתם עומדים ואיך ניתן להסביר אתכם בצורה הטובה ביותר. זאת כדי שתמצו את הזכויות שלכם על פי דין.

גם אם אתם לא הולכים להליך משפטי, תמיד טוב להתייעץ

אנחנו אף פעם לא יכולים להיות בטוחים בעולם המשפט. גם אם אתם לא שוכרים את שירותיו של איש מקצוע תמיד נכון להתייעץ.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:253
קומיט וכל טופס במתנה